Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Altijd gevaarlijk zo een match hé, de ene ploeg zit dan in een positieve flow, de andere (vaak) in een negatieve flow. En ondanks dat sterke begin van Genk in de PO's, waren die toch al weken echt slecht. Ook vandaag weer op de eerste 20 minuten na. Zat niets meer in, niet echt verrassend. Die paar goede matchen hebben ook wel verbloemd hoeveel kwaliteit ze daar te kort komen om echt bovenin constant te kunnen meedingen. Vooral een enorm gebrek aan scorend vermogen. Allemaal tof dat voetballend vermogen, maar als niemand een fatsoenlijk schot op doel heeft (met Karetsas komt er gelukkig nu wel zo iemand aan), een directe goede voorzet of stilstaande fase (want die van El Khannous zijn al heel het jaar ondermaats imo) heb je gewoon een groot probleem.

Pijnlijk natuurlijk met dat heel Vrancken gedoe, hun eigen Europese coefficient neemt al jaren een dramatische duik en financieel is het ook weer niet ideaal (en op dat vlak hebben ze het toch al moeilijk). Zonder Europees voetbal zal het ook niet makkelijk zijn om nieuwe goede spelers binnen te halen (en gaat Fink bijvoorbeeld twijfelen?). En aangezien er toch veel op vertrekken staan (wat niet altijd erg is afhankelijk van wie het is) zal dat toch nodig zijn.

Mooi zo, Genk krijgt wat het verdiend heeft na hun wansmakelijk gedrag over de wedstrijd tegen Anderlecht en daarna de salonremise tegen Westerlo. Bravo Hein!

Tgoh, of dat effectief veel invloed heeft gehad op het resultaat durf ik niet te stellen, maar het is wel zo dat Gent al een tijdje kon toewerken naar deze wedstrijd, terwijl Genk pas sinds vorige week zeker was van die extra wedstrijd om Europees. Daar zit toch wel degelijk een verschil in voorbereiding in.
Dat Gent in een positieve flow zat na PO2 en Genk niet na PO1 zal wel het grootste verschil gemaakt hebben denk ik. Genk wist altijd wel dat de kans er dik in zat dat die match ging moeten gespeeld worden.

Dat Gent in een positieve flow zat na PO2 en Genk niet na PO1 zal wel het grootste verschil gemaakt hebben denk ik. Genk wist altijd wel dat de kans er dik in zat dat die match ging moeten gespeeld worden.
Ja, maar dat laatste is wel een groot verschil hé. Genk heeft eerst tot op de allerlaatste match alles moeten inzetten op die mogelijke vierde plaats, terwijl Gent al kon toewerken naar die wedstrijd met bijvoorbeeld het laten rusten van sommige spelers hier en daar. Ik heb Gent nu niet echt gevolgd in PO2, dus geen idee in hoeverre Hein hiermee bezig is geweest.

En dat eerste is inderdaad ook een grote factor dat meegespeeld zal hebben.

Maar op zich vind ik dus niet dat Kenneke iets wereldvreemds zei, het was enkel wat bot geformuleerd.

Ik zie het toch niet. Ik was wel tegen die halvering van de punten, maar met vier ploegen is er ook niets meer aan. Ploeg 4 kan bv quasi nooit nog aan ploeg 1 als er pakweg 12 punten verschil tussen zit. Halvering punten afschaffen en 6 ploegen of 4 ploegen met halvering lijkt mij het meest interessant. Die knock-outfase vind ik ook maar niets. Hoe moet je als supporter nog rekening houden met een kalender vrij te houden? Beker is ook al knock-out en niemand ligt er wakker van tot de laatste 8 ofzo.

Bij gent zit deze match al twee maand in hun hoofd genk/cercle.
Genk wist het pas vorige week dat ze die match moeten spelen.
Evenmin dat Genk 5e of 6e ging worden.
Was al weken overduidelijk.
Je kan het ook anders bekijken…
Genk speelde 10 wedstrijden op po 1 niveau, terwijl Gent al na 4 wedstrijden zo goed als zeker was.
Waarna er 6 veredelde oefenwedstrijden volgde.
De intensiteit in die wedstrijden waren 0,0.

Gewoon dik verdiend en niets op aan te merken.

In al die jaren PO's is het (tot gisteren dus) dacht ik ook nog maar één keer gebeurd dat de winnaar van PO2 deze barragematch tegen de PO1 ploeg won

Ik zie het toch niet. Ik was wel tegen die halvering van de punten, maar met vier ploegen is er ook niets meer aan. Ploeg 4 kan bv quasi nooit nog aan ploeg 1 als er pakweg 12 punten verschil tussen zit. Halvering punten afschaffen en 6 ploegen of 4 ploegen met halvering lijkt mij het meest interessant. Die knock-outfase vind ik ook maar niets. Hoe moet je als supporter nog rekening houden met een kalender vrij te houden? Beker is ook al knock-out en niemand ligt er wakker van tot de laatste 8 ofzo.
Dat is net de bedoeling -> Geef terug wat meer waarde aan die eerste 30 competitiematchen zodat het niet meer kan dat een ploeg die keihard suckt toch nooit meer kampioen kan worden in de playoffs.

Ik vind deze formule best prima -> de 4 besten nog elk 2x tegen elkaar zodat je een kloof van pakweg 5-6 punten echt nog wel kan goedmaken.

Sta je na de reguliere competitie 10 punten of meer voor dan ben je gewoon verdiend kampioen, er zal altijd nog wel spanning in de playoffs zijn want je hebt nog andere Europese tickets ook om voor te vechten.

Gent was overigens ook best zwak. Als we daar niet de zee splitsten zoals God voor Mozes deed, was die match sowieso op penalty's geëindigd. (en die hadden we ook gewoonweg verloren, daar niet van) Maar wij maken die kapitale verdedigende blunder en zij gebruiken die. Dus tja, de verdiende winnaar heet dat dan. Zwakker tegen zwak en zwak heeft gewonnen.

Ik haal hier alvast één positief ding uit: Het seizoen is gedaan.

Fink zou woensdag tekenen en dan is het weer bouwen aan de nieuwe kern die kan meedoen. En dat zal ook weer gewoon gebeuren (niet komend seizoen weliswaar). We zijn niet zo stabiel als sommige andere clubs met diepere dalen, maar ook wel hogere pieken. Dus dat komt allemaal wel weer in orde. En dan weer niet. En dan weer wel. Enzzzzz...

Zoals hier al aangegeven door enkelen: Het is niet alsof we een kampioenenkern hebben en we zijn ook enkele belangrijke elementen kwijt door blessures, maar ons scorend vermogen is toch echt HET grootste pijnpunt. Ik ben er zeker van dat een echte topspits ipv Zeqiri ons heel seizoen er anders had doen uitzien. Iemand als Onuachu scoorde en liet scoren. Hier hebben we amper iemand die zelf kan scoren noch iemand die kan laten scoren vooraan staan. Hopelijk is dat volgend seizoen anders.
Bovendien hebben we enkele spelers die wel talent hebben dat er uit kan komen, maar die zo verbrand zijn dat de kans klein is dat dat bij ons nog goed komt. Hopelijk geraken we zo wat volk kwijt, zodat er wat verloop kan komen.

Voor een meer gekleurde visie op enkele posts hier verwijs ik jullie naar ons eigen forum. Want ik ben hier weer ff op mijn tanden aan het bijten.

Zal aankomen in Genk. Trainer gepikt, Europees ticket gepikt. En zelf met lege handen staan nu

Dat van de trainer is niet zo unaniem onder Genk supporters.
Ge hebt mensen die Vrancken God De Vader vinden en vinden dat die niets fout gedaan heeft en enkel het bestuur schuldig is. En dan hebt ge wat meer genuanceerd volk die ziet dat los van de (stevige) fouten van ons bestuur ook Vrancken niet alles gedaan heeft dat hij kon doen. Als ge ons rond de winterstop zag spelen tegen Antwerp of ge zag onze eerste vier PO matchen... met dat vuur heeft Vrancken onze ploeg amper tot nooit het veld op gekregen dit seizoen. Zelfs niet toen hij nog Muñoz, Heynen, Paintsil, Sor en Oyen had. Dus dat wrijf ik hem wel aan.

Ik had liever gehad dat ze allemaal even de spiegel voor hielden, zowel bestuur als coach en ze uit de fouten leerden om volgend jaar opnieuw te beginnen. Maar met hoe het gegaan is, laat ik geen traan voor Vrancken. En ik ben er zeker van dat op termijn Vrancken er zeker niet beter voor gaat staan. Volgend jaar zal dat nog wel lukken, maar die gaat zeker niet ineens een betere trainer geworden omdat die weg is uit Genk. Want om uit uw fouten te leren, moet ge eerst beseffen dat ge ze gemaakt hebt. En ik heb een gevoel dat dat besef er niet gaat zijn door hoe het geëindigd is. Iets dat Heintje na zijn passage in Genk bvb wel had.

In al die jaren PO's is het (tot gisteren dus) dacht ik ook nog maar één keer gebeurd dat de winnaar van PO2 deze barragematch tegen de PO1 ploeg won

Wij tegen STVV in 2010 onder Vercauteren.

Laatst bewerkt:
Dat is net de bedoeling -> Geef terug wat meer waarde aan die eerste 30 competitiematchen zodat het niet meer kan dat een ploeg die keihard suckt toch nooit meer kampioen kan worden in de playoffs.

Ik vind deze formule best prima -> de 4 besten nog elk 2x tegen elkaar zodat je een kloof van pakweg 5-6 punten echt nog wel kan goedmaken.

Sta je na de reguliere competitie 10 punten of meer voor dan ben je gewoon verdiend kampioen, er zal altijd nog wel spanning in de playoffs zijn want je hebt nog andere Europese tickets ook om voor te vechten.
Dit dit en 100 procent dit.

Nicky 🦈🦈 onbepaalde duur! :woohoo:
Wel benieuwd volgend seizoen dat het geen 2de Hoefkens gaat worden. Fantastische play offs gespeeld maar er zat ook veel geluk bij bepalende fases. Maar begrijp 100 procent dat ze niet anders kunnen dan door te gaan met hem na de PO

Er was bij hem tenminste een duidelijk idee en tactische flexibiliteit, eindelijk. Alleen al daarvoor ben ik blij dat hij blijft. Het was niet de moment geweest om nog maar eens te gokken met Karel Geraerts imo.

Er was bij hem tenminste een duidelijk idee en tactische flexibiliteit, eindelijk. Alleen al daarvoor ben ik blij dat hij blijft. Het was niet de moment geweest om nog maar eens te gokken met Karel Geraerts imo.
Gohja het is altijd een gok een trainer. Voort zelfde geld doet hij het volgend seizoen heel goed, voort zelfde geld haalt hij kerstmis niet. Dat is voor elke trainer en elk ploeg zo. Alles staat met resultaten. Toekomst zal het zeggen. Ben gewoon benieuwd of het geen 1 daags vlieg is omdat hij nog geen ervaring heeft op het hoogste niveau, al denk ik persoonlijk van niet.

Je ziet ook dat je soms geluk moet hebben als trainer om een kans te krijgen en dan te grijpen. Als Club niet had ingegrepen met Deila of Deila deed het iets minder slecht was er van Hayen waarschijnlijk nog steeds geen spoor. Wel goed dat je dan intern een oplossing hebt gevonden die rendeert. Voor hetzelfde geld hadden ze weer een Parker aangesteld en was het niks geworden.

En eenmaal geproefd van T1 schap lijkt het mij ook onmogelijk om terug een stap achteruit te doen naar Club next. Dus het zal wel verlengen geweest zijn of vertrekken

Laatst bewerkt:
Wel benieuwd volgend seizoen dat het geen 2de Hoefkens gaat worden. Fantastische play offs gespeeld maar er zat ook veel geluk bij bepalende fases. Maar begrijp 100 procent dat ze niet anders kunnen dan door te gaan met hem na de PO
voila 't is dat: op deze manier onverhoopt alsnog kampioen worden, dan verdien je op zijn minst de kans te tonen dat het niet enkel geluk was.

Hij verdiend gewoon om de kans te krijgen, de omstandigheden liggen nu wel anders.
Voor po's geen druk nieuwe seizoen zal het meer van moeten zijn.
En hoe tegen kleine ploegen die een muur komen metsen

Paar gerichte transfers met inspraak van Hayen en de kern zit wel snor denk ik. Geen idee hoe Barbera evolueert, anders hebben wel een back-up nodig voor Jutgla. Centraal achteraan en middenveld hebben ze al 2 spelers aangetrokken. Dan is het nog juist uitkijken naar opportuniteiten zeker als er nog spelers vertrekken? Ook geen idee of er nog jeugdspelers in de pijplijn zitten om komend seizoen te lanceren? Hayen zal daar normaal wel een goed zicht op hebben neem ik aan?

En eenmaal geproefd van T1 schap lijkt het mij ook onmogelijk om terug een stap achteruit te doen naar Club next. Dus het zal wel verlengen geweest zijn of vertrekken

De consensus bij Club was sowieso al dat Hayen geen trainer meer zou zijn bij Nxt volgend jaar. Zijn aanpak is te resultaatgericht voor een belofteploeg waar de focus eerder moet liggen op het ontwikkelen van talent en niet zo zeer het resultaat.
Voor de A-ploeg ligt dit gelukkig anders ;)

Paar gerichte transfers met inspraak van Hayen en de kern zit wel snor denk ik. Geen idee hoe Barbera evolueert, anders hebben wel een back-up nodig voor Jutgla. Centraal achteraan en middenveld hebben ze al 2 spelers aangetrokken. Dan is het nog juist uitkijken naar opportuniteiten zeker als er nog spelers vertrekken? Ook geen idee of er nog jeugdspelers in de pijplijn zitten om komend seizoen te lanceren? Hayen zal daar normaal wel een goed zicht op hebben neem ik aan?
Je hebt toch echt weer een type Thiago nodig vind ik, tenzij je echt volledig anders gaat voetballen, maar zo'n kapstok zal je in feite altijd wel nodig hebben. En vind die maar eens ... hopelijk niet weer 3-4 twijfelgevallen of regelrechte flops om dan eindelijk terug bij iets bruikbaar uit te komen.

Nusa nog een jaar houden hopelijk, want is helemaal nog niet klaar voor een stap hogerop, en hopelijk jaartje knallen.
Skov zal wel aanbiedingen krijgen, en dan zou ik die toch slijten denk ik, kan/was heel beslissend, maar je kan er hoegenaamd niet op rekenen, dan liever hopen dat Skoras ook stappen zet.
Sowieso moet je een nieuwe flank kopen, en als Skov weg gaat, twee eigenlijk.

Extra CV uiteraard, zoals we al maanden (of jaren zelfs) zeggen. Maar die ging weldra tekenen dacht ik?

Als er voor de rest niets weg gaat, denk ik niet dat er nog iets nodig is, gezien die Jashari er al is als versterking op het middenveld.

Mooi zo, Genk krijgt wat het verdiend heeft na hun wansmakelijk gedrag over de wedstrijd tegen Anderlecht en daarna de salonremise tegen Westerlo. Bravo Hein!
Dat gedrag waar eerst heel België ons steunde (zowel pers als andere fans), maar toen het te heet werd na die klacht iedereen ineens 180 graden draaiden.

En dat van Westerlo zag er zeker door Kayembe en Madsen belachelijk uit, maar veel verschil met vorige week Club tegen Cercle was er buiten dat ook niet.

Hypocrieten haat ik als de pest.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan