Jupiler Pro League 2025-2026

Vazquez scoort 2 goals in 3 wedstrijden in La Liga maar heeft niet het niveau dat Anderlecht nodig heeft?

Dit Anderlecht zou los degraderen in La Liga.
Iets te gemakkelijk, niet? Misschien moeten we eerst kijken hoe hij het doet over een heel seizoen en daarnaast is Getafe toch een compleet andere ploeg dan Anderlecht? We gaan toch niet doen alsof Anderlecht hun hele ploeg moet aanpassen om een Vazquez rendabel te maken? Die is gewoon waardeloos gescout. Zijn cijfers bij Boca waren nu ook niet om naar huis te schrijven.

Iets te gemakkelijk, niet? Misschien moeten we eerst kijken hoe hij het doet over een heel seizoen en daarnaast is Getafe toch een compleet andere ploeg dan Anderlecht? We gaan toch niet doen alsof Anderlecht hun hele ploeg moet aanpassen om een Vazquez rendabel te maken? Die is gewoon waardeloos gescout. Zijn cijfers bij Boca waren nu ook niet om naar huis te schrijven.
Voor een systeem om te gooien moet er eerst wel een systeem zijn natuurlijk :unsure:

Als je nu had gezegd het type speler, dan had ik wellicht niks gezegd, maar dat hij het niveau niet zou aankunnen, lijkt me toch straf. Probleem is ook dat Anderlecht momenteel zo'n wespennest is dat het moeilijk is om daar je niveau te halen.

Als je moeilijk scoort en je haalt profielen als Bertaccini en Vazquez in huis, moet je misschien inderdaad je systeem aanpassen, ja. Het lijkt mij alleszins toch belangrijk dat ge op een manier speelt die uw aanvallers doet renderen, voetbal draait nu eenmaal om meer doelpunten maken dan de tegenstander.

Als je moeilijk scoort en je haalt profielen als Bertaccini en Vazquez in huis, moet je misschien inderdaad je systeem aanpassen, ja. Het lijkt mij alleszins toch belangrijk dat ge op een manier speelt die uw aanvallers doet renderen, voetbal draait nu eenmaal om meer doelpunten maken dan de tegenstander.
Dat is toch net mijn punt? Dat je niet zo'n spelers moet halen.

Voor een systeem om te gooien moet er eerst wel een systeem zijn natuurlijk :unsure:

Als je nu had gezegd het type speler, dan had ik wellicht niks gezegd, maar dat hij het niveau niet zou aankunnen, lijkt me toch straf. Probleem is ook dat Anderlecht momenteel zo'n wespennest is dat het moeilijk is om daar je niveau te halen.
Dat zei ik in mijn eerste comment door te zeggen dat het geen Anderlecht-spits was. Daarnaast heeft hij ook het niveau niet. Ik ga ervanuit dat Anderlecht vroeg of laat terug naar het oude niveau wilt en niet wilt blijven hangen waar ze nu zijn.

Lijkt mij inderdaad gewoon correct beoordeeld door de VAR. Het is een overtreding die eigenlijk gefloten moet worden, maar Anderlecht blijft wel gewoon in balbezit. Eigenlijk moet hij gewoon voordeel geven en dan na dat balverlies direct fluiten. Maar ik ben er ook zeker van dat als hij direct bij de overtreding van Genk fluit, dat diezelfde mensen die nu kwaad zijn dan ook kwaad zijn omdat hij geen voordeel geeft.

Laatst bewerkt:
Die uitleg houdt toch ook weinig steek?

Het enige wat hij kan zeggen is "De VAR heeft goed gewerkt"

Maar niet "Het doelpunt is geldig goedgekeurd" want er is een fout die gefloten moest worden
Hij zegt zelfs dat het geel was + er is iemand geraakt in het gezicht, waar is het "voordeel"?

Bovendien kan de ref zelf nog een review vragen, ook al roept de VAR hem niet naar het scherm.

Maar we onthouden dat er eens iets positief gezegd kan worden over de VAR

Die uitleg houdt toch ook weinig steek?

Het enige wat hij kan zeggen is "De VAR heeft goed gewerkt"

Maar niet "Het doelpunt is geldig goedgekeurd" want er is een fout die gefloten moest worden
Hij zegt zelfs dat het geel was + er is iemand geraakt in het gezicht, waar is het "voordeel"?

Bovendien kan de ref zelf nog een review vragen, ook al roept de VAR hem niet naar het scherm.

Maar we onthouden dat er eens iets positief gezegd kan worden over de VAR
Het doelpunt is geldig goedgekeurd omdat de VAR niet kan tussenkomen en hij voordeel geeft bij het in balbezit blijven van Anderlecht. Het enige wat hij eventueel nog had kunnen doen is eventueel toch fluiten bij het balverlies later in de fase maar daar kunt ge over discussiëren, en achteraf geel geven aan Sor na het doelpunt (als hij het gezien had).

Het doelpunt is geldig goedgekeurd omdat de VAR niet kan tussenkomen en hij voordeel geeft bij het in balbezit blijven van Anderlecht. Het enige wat hij eventueel nog had kunnen doen is eventueel toch fluiten bij het balverlies later in de fase maar daar kunt ge over discussiëren, en achteraf geel geven aan Sor na het doelpunt (als hij het gezien had).

Ge bedoelt Bibout die dan geel had kunnen krijgen, zeker?

Ja dus de VAR heeft goed gewerkt, maar het is een fout van de hoofdscheidsrechter.

Er is ook een foute interpretatie van "voordeel"
Gewoon in balbezit blijven op de middellijn met 10vs11 is geen "voordeel" halen uit die overtreding

Voordeel is als men een kansrijke positie komt om te scoren of een beloftevolle aanval op te zetten.

Ook gewoon in de geest van zijn match waar hij na 25 minuten al 15 fouten had gefloten was het vreemd dat hij hier wel niet begaan. Mja soit op naar de volgende match en frustraties 😄

Terug
Bovenaan