Jupiler Pro League 2025-2026

Vroeg onlangs aan 1 van hun commentatoren waarom het stadium geluid en de commentaar zo slecht gemixed is.

Blijkt dat ze daar zelf niets aan kunnen doen. Dazn mixt dat in Polen, en in België kan men daar niets aan veranderen. En hij vond Dazn letterlijk een kutzender.
Dat is toch al iets van voor DAZN en niet enkel daar? Als je pakweg 10 jaar geleden naar een CL match keek, had je veel meer de sfeer mee op tv, terwijl dat de laatste jaren wel lijkt alsof het stadion halfleeg is.

Genk ging dus owv de perikelen de match aan het stadion uitzenden. Dit was in overleg met DAZN gebeurd. Maar nu haken ze bij DAZN toch af. Ze zijn daar toch heel klantgericht aan het denken bij die mannen. Weer wat voetbalsupporters extra opgenaaid tegen u :)

Dat is toch al iets van voor DAZN en niet enkel daar? Als je pakweg 10 jaar geleden naar een CL match keek, had je veel meer de sfeer mee op tv, terwijl dat de laatste jaren wel lijkt alsof het stadion halfleeg is.
Ging over een andere sport dan voetbal, bij de Amerikaanse sporten is dat nog 10 keer erger.

Maar dat was het punt niet. Het gaat hem om de manier van werken. En hoe men daar in Polen niet naar de input luistert van de mensen hier in België. En vooral dat hij zijn eigen werkgever een kutzender noemt. ;)

Genk ging dus owv de perikelen de match aan het stadion uitzenden. Dit was in overleg met DAZN gebeurd. Maar nu haken ze bij DAZN toch af. Ze zijn daar toch heel klantgericht aan het denken bij die mannen. Weer wat voetbalsupporters extra opgenaaid tegen u :)
Echt? Gaan die ook de clubs nu in het harnas jagen? Wat zijn die feitelijk aan het doen? Ons voetbal helemaal aan het kapot maken.

edit: https://www.nieuwsblad.be/sport/voe...ource=nb&utm_medium=push&utm_campaign=webpush

Ja dus. Wat een firma, jongens toch. De Supercup had 200.000 views en was een succes :lol: Het was dan ook gratis :lol:

Laatst bewerkt:
Als de cijfers wat kloppen, hebben die een richting van 400.000 abo's nodig om uit de kosten te geraken... Benieuwd.

Als de cijfers wat kloppen, hebben die een richting van 400.000 abo's nodig om uit de kosten te geraken... Benieuwd.
En gratis matchen zitten ze amper aan de helft. Dat gaan die nooit krijgen. Kijk maar hoe het in Frankrijk is geflopt met hen. Komt ook nog eens bij dat ze 90 miljoen moeten betalen aan de Pro League; maar de extra kosten die ze hebben van de uitzendingen, langs gaan met hun personeel en ga zo maar door ; zitten daar nog niet eens in he

En het ergste van al in deze hele problematiek is dat de Pro League zelf windstil blijft. Die mannen hebben de rechten sinds eind vorig jaar gekocht en 8 maanden later zitten we in deze impasse. Dat kan toch gewoon niet. Op 8 maanden tijd geen enkele deal kunnen sluiten. Als ik dat op mijn werk doe, haal ik de 8 maanden niet.

In Frankrijk waren er vorig jaar 55% van de kijkers op de matchen illegaal aan het kijken. Allemaal ook door de farces van DAZN

In november deed de Franse voetbalcompetitie een onderzoek, waaruit bleek dat 55 procent van de kijkers op 27 oktober op een illegale manier naar Marseille-PSG had gekeken. Daarnaast zou 27 procent van de mensen die de Ligue 1 illegaal volgen pas dit seizoen daarmee begonnen zijn.

Laatst bewerkt:
Goed te lezen dat de samenvattingen gratis te zien zijn bij DAZN, en gebruikt kunnen worden door de andere zenders.
Denk dat meer mensen terug naar het stadion zullen trekken, en de samenvattingen van de andere matchen kijken ipv integraal.

Goed te lezen dat de samenvattingen gratis te zien zijn bij DAZN, en gebruikt kunnen worden door de andere zenders.
Denk dat meer mensen terug naar het stadion zullen trekken, en de samenvattingen van de andere matchen kijken ipv integraal.
zeker in het huidige playoff format waar we nu maar voor halve punten spelen ga ik geen premiumprijs betalen om het op tv te zien, zal wel abo nemen voor po’s dan

Door die matchuren tegenwoordig is het lastiger dan vroeger om naar het stadion te gaan. Als een wedstrijd om 16 uur start, ben je eigenlijk al vanaf 13 uur je zaterdag kwijt.

Door die matchuren tegenwoordig is het lastiger dan vroeger om naar het stadion te gaan. Als een wedstrijd om 16 uur start, ben je eigenlijk al vanaf 13 uur je zaterdag kwijt.

Zaterdag om 16 uur is ronduit het slechtste uur mogelijk van alle uren.
Maar als het zo doorgaat, wordt dit nog een "hold my beer" moment met maandagavond-matchen mogelijk op komst.

Dan toch ook enkel maar als je ver weg woont? Als je in dezelfde stad of regio woont, is het 30-60 minuten om in't stadion te geraken. Waarom zou je daar 3 uur voor kwijt zijn. Als ik bij een maat verblijf en naar Beerschot ga kijken, is dat 30 minuten tram/bus en dan aanschuiven om binnen te gaan. Wij drinken op voorhand altijd wel iets in de geburen, maar dat is geen vereiste als je gewoon naar de voetbal gaat kijken.
En als je 3 uur kwijt bent om naar de voetbal te gaan, ist waarschijnlijk beter dat de match om 16h is, want als die om 20h is, ben je pas om 01h 's nachts thuis...

Dan toch ook enkel maar als je ver weg woont? Als je in dezelfde stad of regio woont, is het 30-60 minuten om in't stadion te geraken. Waarom zou je daar 3 uur voor kwijt zijn. Als ik bij een maat verblijf en naar Beerschot ga kijken, is dat 30 minuten tram/bus en dan aanschuiven om binnen te gaan. Wij drinken op voorhand altijd wel iets in de geburen, maar dat is geen vereiste als je gewoon naar de voetbal gaat kijken.
En als je 3 uur kwijt bent om naar de voetbal te gaan, ist waarschijnlijk beter dat de match om 16h is, want als die om 20h is, ben je pas om 01h 's nachts thuis...
Wat is ver? Leuven-Anderlecht is bvb. niet zo extreem ver, maar je moet de ring van Brussel over.
De supportersbus vertrekt 2u15 voor de aftrap. Dus als je dan wat tijd neemt om je klaar te maken en zorgt dat je op tijd aan de vertrekplaats bent, dan is 3u voor de aftrap nog niet eens zo overdreven.

Ik ga naar Mechelen kijken. Met de Lijnbus doe ik er ongeveer een uur over van thuis tot aan het stadion.

We gaan meestal op voorhand iets drinken op café en proberen op tijd binnen te zijn, want het is daar bijna altijd druk.

Het zou wel sneller kunnen, maar we maken er bewust een leuke uitstap van, zeker omdat we nog maar een paar matchen per seizoen gaan kijken.

Wat is ver? Leuven-Anderlecht is bvb. niet zo extreem ver, maar je moet de ring van Brussel over.
De supportersbus vertrekt 2u15 voor de aftrap. Dus als je dan wat tijd neemt om je klaar te maken en zorgt dat je op tijd aan de vertrekplaats bent, dan is 3u voor de aftrap nog niet eens zo overdreven.

Als je met een supportersbus naar een thuismatch gaat die reeds 2h+ voor de match vertrekt, woon je niet in de geburen, of doe je het jezelf aan dat je daarvoor zo vroeg de deur uitgaat.
Ik zie op de NMBS website trein+metro om 14h34 of 14h55 om om 15h21 of 15h44 aan't stadion te staan, vanuit Leuven. Als je dan al om 13h vertrekt, is het toch niet de fout van DAZN, of de voetbalkalender?

Ik ga naar Mechelen kijken. Met de Lijnbus doe ik er ongeveer een uur over van thuis tot aan het stadion.

We gaan meestal op voorhand iets drinken op café en proberen op tijd binnen te zijn, want het is daar bijna altijd druk.

Het zou wel sneller kunnen, maar we maken er bewust een leuke uitstap van, zeker omdat we nog maar een paar matchen per seizoen gaan kijken.

Awel, als je op voorhand gaat drinken en er een leuke uitstap van maakt, waarom zeg je dan dat je je zaterdag kwijt bent? Dan heb je toch een leuke dag gehad met maten?

Awel, als je op voorhand gaat drinken en er een leuke uitstap van maakt, waarom zeg je dan dat je je zaterdag kwijt bent? Dan heb je toch een leuke dag gehad met maten?
Dat is zeker waar, het lastige is dat iedereen ondertussen kinderen heeft en de tijd op zaterdag te kostelijk is om op te geven.
Dus we gaan bijna exclusief naar de matchen rond 20 uur.

Als je met een supportersbus naar een thuismatch gaat die reeds 2h+ voor de match vertrekt, woon je niet in de geburen, of doe je het jezelf aan dat je daarvoor zo vroeg de deur uitgaat.
Ik zie op de NMBS website trein+metro om 14h34 of 14h55 om om 15h21 of 15h44 aan't stadion te staan, vanuit Leuven. Als je dan al om 13h vertrekt, is het toch niet de fout van DAZN, of de voetbalkalender?
Kom, niet teveel zeveren. Waarom reageer je alsof ik daarover zit te klagen? Wie zijn fout is wat? Elke situatie is anders en ik geef gewoon feitelijke info.

Je moet rekening houden met file op de ring van Brussel, ja zelfs in het weekend, zeker met rotweer, en vooral als er gelijktijdig een concert in Vorst nationaal is bijvoorbeeld. Dus volkomen logisch dat er wat marge genomen wordt.

Ja je kan ook met het openbaar vervoer gaan. Maar dan heb je voor ongeveer dezelfde prijs minder comfort, een verplichte overstap, en vooral op de terugweg wordt het heel gezellig rond middernacht in de metro in Anderlecht en een overstap in pakweg Brussel-Zuid.
En op de terugweg ben je gewoon even snel met de supportersbus als met de metro+trein. Dus volkomen logische optie om die supportersbus te nemen en ervan te genieten.

Je kan ook de auto nemen en net voor de match naar binnen rushen en veel minder tijd kwijt zijn. Even goed mogelijk. Ik gaf gewoon maar aan dat best wat mensen wel zolang onderweg zijn en dat dat heus niet zo gek is.

Vanuit Gent rijbik mzx 40 minuten naar Club en heb dan nog altijd genoegvperkeer plek. Vertrek 1u45 voor de wedstrijd meestal.

Terug
Bovenaan