Je begrijpt wat ik wil zeggen, maar stelt het dan vervolgens wel helemaal verkeerd voor

. Ik zeg nergens dat we de buitenspelregel moeten negeren, ik zeg dat als je met AI en VAR elke mogelijke buitenspelsituatie tot op de mm gaat checken je het spelletje onnodig vertraagt en onnodig potentieel gevaarlijke (en dus leuke) acties gaat afbreken. Daar wint niemand iets mee, en daar is de regel niet voor gemaakt. Opnieuw: ze is gemaakt om het spel leuker en dynamischer te maken, wat jullie willen is ze zodanig streng toepassen dat je het omgekeerde veroorzaakt.
Wat ik wel zeg is: laat het, zoals de afgelopen decennia het geval was, gewoon aan de lijnrechters. Dan gaat het altijd om situaties die je met het blote oog kan zien. Dat er af en toe foute inschattingen zullen gemaakt worden door mensen is, naar mijn mening, echt by very far te verkiezen dan het spel minutenlang stil te leggen voor VAR checks, of goals af te keuren omwille van een teennagel buitenspel.
Ik ben het er ook categoriek mee oneens dat je de scheidsrechters een dienst bewijst hiermee. Misschien op het hoogste niveau, maar iedere scheidsrechter die geen technologie ter beschikking heeft, botst alleen maar tegen nog een grotere muur van wantrouwen. Het spel wordt al veel te veel gedicteerd door de top en het grote geld, terwijl de basis wegrot.