De rechter spreekt zich nog voor het eind van dit jaar uit met dringende redenen. Dat wil zeggen dat de uitspraak van dit alles een jaar kan duren; maar als de rechter nu beslist dat het een rechtsgeldig contract is, kan die beslissen dat dazn MOET betalen om contractueel alles na te leven tot er een uitspraak is. Het is daar dat de pro League naartoe wilt gaan. Indien de rechter dazn in het gelijk stelt, zal er na nieuwjaar niets meer te zien zijn op dazn. Dan kunnen de clubs daar zelf mee kappen. Maar tot de eerste uitspraak moet alles blijven lopen zoals het is zodat pro League en clubs niet in de fout gaan.Gaat interessant zijn om te zien hoe ze dit gaan oplossen -> geld van DAZN gaat er niet direct komen want de uitspraak van de rechtbank zal wel een tijd in beslag nemen. Gaat de Pro League zelf een lening durven aangaan om de clubs zo geld te geven?
Kleinere clubs gaan misschien nog meer solidariteit verwachten van de CL-ploegen Club en Union, maar denk qua competitieformat dat Club en Union niet overeenkomen, dus hoe daar een deal zou kunnen gemaakt worden zie ik ook niet direct.
Vrees dat er dus niet direct een eenvoudige oplossing zal zijn voor die cashflowprobleem
Volgens mij is de kans wel groot dat als dazn in het nadeel wordt gezet, ze de Belgische tak gewoon failliet laten gaan. Dat zou me niet verbazen
Laatst bewerkt: