Jupiler Pro League 2025-2026

Dan bleef Genk wat mij betreft dit seizoen toch veel meer onder de verwachtingen. Die hebben echt wel goeie spelers, maar halen niet eens de Play-offs. Verliezen van Anderlecht in de beker, alleen Europees nog een ok parcours.

Het besluit is wel dat er meer werk op de plank ligt voor Anderlecht dan voor Genk.

Ik vind dat allemaal genuanceerder dan dit. Na Brugge, Union en STVV was er gewoon een groot gat met de rest. En ge hadt evenzeer kunnen eindigen met een PO1 met Genk, Standard en Antwerp bij wijze van spreken. 11 ballen tegen het kader ipv 22. Een eerdere keeperswissel. Iets meer geluk met blessures. Het had anders kunnen zijn. Buiten KV Mechelen en Standard (gezien de verwachtingen) resultaatgewijs heeft zowel Anderlecht, Genk, Gent en Antwerp het slecht gedaan.

Qua dat werk op de plank weet ik het zo niet. We verliezen (normaliter) twee/drie van onze beste spelers en dat gaat echt een gigantische impact hebben. Onze kern gaat een zeer grote facelift krijgen alleszins. Al lijkt het na gisteren wel dat enkele jongeren verder staan dan gedacht.

On another note: De geruchten zijn er al langer maar morgen zou (!) Courtois aangekondigd worden als aandeelhouder.

is dat niet een beetje kortzichtige scorebordjournalistiek?

Club, Union en STVV hebben een goed seizoen gedraaid, KVM was best ok, maar de rest: rsca, gent, genk, antwerp, standard hebben gewoon allemaal een zeer slecht seizoen gedraaid. Je kan dan wel naar die 4e plaats kijken maar dat had heel gemakkelijk ook 6e kunnen zijn, scheelde zeer weinig. Ik denk dat elk van die ploegen bijzonder veel werk heeft, niet enkel genk of rsca.

En er valt eigenlijk nu al weer te vrezen dat het volgend jaar opnieuw een duel tussen Union en Club zal worden, zeker als Vrancken en enkele smaakmakers vertrekken bij STVV.
Dat is ook scorebordjournalistiek. Ze haalde wel Po1 enzo. Maar het is wel de ploeg die bijna het meeste heeft over gepresteerd als je naar de cijfers ziet.

1780300818236.png

Wie laat er nu de captain als eerste een penalty nemen en een groentje als laatste in de reeks... 🤦‍♂️
Dan zijt ge toch zelf niet bij de zaak.

Wie laat er nu de captain als eerste een penalty nemen en een groentje als laatste in de reeks... 🤦‍♂️
Dan zijt ge toch zelf niet bij de zaak.

Praat achteraf. Laat ge het groentje elders en die mist gaat er daar kritiek op komen. In een penalty-reeks is elke misser potentieel dodelijk, of het de eerste, derde of laatste is. De gok was dat die laatste trap niet meer belangrijk was. En het is niet alsof er beters klaarstond. Sor en Bangoura krijgen geen afstandsschot binnen als hun hele familie er vanaf hangt, Akpan had al krampen in minuut 70 en dan hadt ge Brughmans. Geen Ito. Geen El Ouahdi. Geen Smets. Geen Kayembe. Heymans al gewisseld...

En wees er trouwens maar zeker van dat dat groentje meer vertrouwen had in zijn trap-skills dan onze kapitein.

Begin toch steeds meer te twijfelen aan de trainerscapaciteiten van Hayen, er valt toch veel meer uit te halen bij Genk.
Bij Club deed hij het uitstekend tot zijn T2's vertrokken, daarna begon het verval. Dus vraag mij oprecht af of er niet veel van zijn succes aan zijn assistenten Jonckeere en Milkon te wijten valt.

Dat is ook scorebordjournalistiek. Ze haalde wel Po1 enzo. Maar het is wel de ploeg die bijna het meeste heeft over gepresteerd als je naar de cijfers ziet.

Bekijk bijlage 50628
Effe serieus blijven: die XP is toch ook maar een statistiek van den Aldi hé.

Als je met het budget van KMV PO1 kan halen dan is dat prima gewerkt, ik waardeer ze uiteindelijk op "best ok" omdat het in PO1 allesbehalve ne vette was. Noem een niet-KVM supporter om enkele KVM spelers op te noemen en chapeau als die verder dan 2 komt.

Effe serieus blijven: die XP is toch ook maar een statistiek van den Aldi hé.

Als je met het budget van KMV PO1 kan halen dan is dat prima gewerkt, ik waardeer ze uiteindelijk op "best ok" omdat het in PO1 allesbehalve ne vette was. Noem een niet-KVM supporter om enkele KVM spelers op te noemen en chapeau als die verder dan 2 komt.
Ik kijk nooit naar Mechelen maar kan daar toch wel meer dan 2 spelers van opnoemen hoor. Ik zeg niet dat ze slecht gewerkt hebben, maar doorheen het seizoen hebben ze met heel matig spel gewoon heel veel geluk gehad dat het kwartje dikwijls hun kant op kwam. Want het spel was dikwijls echt niet goed

Begin toch steeds meer te twijfelen aan de trainerscapaciteiten van Hayen, er valt toch veel meer uit te halen bij Genk.
Bij Club deed hij het uitstekend tot zijn T2's vertrokken, daarna begon het verval. Dus vraag mij oprecht af of er niet veel van zijn succes aan zijn assistenten Jonckeere en Milkon te wijten valt.

We zien volgend seizoen wel natuurlijk.
Op dit moment is het zo dat hij een compleet zieke ploeg kreeg met vertrouwen onder nul en die nog op de rand van PO1 gebracht heeft. Zonder een aantal individuele blunders zaten we daar gewoon in en waren we Europees verder geraakt. Een ook gisteren zat het ondanks we bij wijze van spreken een C-ploeg waren goed ineen en hadden we gewoon doorgestoten zonder een aantal randomstandigheden.

Maar ECHT beoordelen, gaan we pas kunnen tijdens volgend seizoen. Dus ik zeg niet "ge zijt fout", daarvoor zijn de omstandigheden niet serieus genoeg.

Wat vinden de Genkies van Courtois zijn investering? Was die door zijn manier van vertrekken niet persona non grata?

Nee, hoor.
Mensen waren niet zo blij met hoe die afwezig was op de fandag om zo een transfer te forceren. Maar daartegenover stond ook al vlug de wetenschap dat Courtois openstond voor een jaar huur aan Genk en dat van de tafel werd gegooid omdat bepaalde figuren in ons toenmalig sportief bestuur hem wilde dwongen om van zijn tekenpremie af te zien.

Courtois heeft zich naderhand meermaals positief uitgelaten over de club en heeft duidelijk (dat zou ik vorig jaar deze tijd ook gezegd hebben) een hart voor de club. Madrid is zijn thuis, maar Genk toch nog steeds zijn "buitenverblijf".

Wat ik hiervan vind? Geen idee. Gesprekken met meerdere ex-spelers zijn gepaseerd en mogelijk gaat Courtois niet de enige zijn die investeert. Kan een goede zaak zijn, maar hangt natuurlijk ook af van welke invloed hij wil hebben. Meer invloed van buitenaf door mensen die resultaten willen na hun investering op ons bestuur is voor veel supporters momenteel zeker geen slechte zaak.

Dit lees ik bvb graag:

NXTPLAY zal - via mede-vennoot Gonzalo Vila - wel vertegenwoordiging krijgen in de Raad van Bestuur van Genk. Courtois zal zijn stempel zo niet enkel drukken als aandeelhouder, maar ook strategisch betrokken worden bij de verdere sportieve en extrasportieve ontwikkeling van de club.

Nee, hoor.
Mensen waren niet zo blij met hoe die afwezig was op de fandag om zo een transfer te forceren. Maar daartegenover stond ook al vlug de wetenschap dat Courtois openstond voor een jaar huur aan Genk en dat van de tafel werd gegooid omdat bepaalde figuren in ons toenmalig sportief bestuur hem wilde dwongen om van zijn tekenpremie af te zien.

Courtois heeft zich naderhand meermaals positief uitgelaten over de club en heeft duidelijk (dat zou ik vorig jaar deze tijd ook gezegd hebben) een hart voor de club. Madrid is zijn thuis, maar Genk toch nog steeds zijn "buitenverblijf".

Wat ik hiervan vind? Geen idee. Gesprekken met meerdere ex-spelers zijn gepaseerd en mogelijk gaat Courtois niet de enige zijn die investeert. Kan een goede zaak zijn, maar hangt natuurlijk ook af van welke invloed hij wil hebben. Meer invloed van buitenaf door mensen die resultaten willen na hun investering op ons bestuur is voor veel supporters momenteel zeker geen slechte zaak.

Dit lees ik bvb graag: wel vertegenwoordiging krijgen in de Raad van Bestuur van Genk. Courtois zal zijn stempel zo niet enkel drukken als aandeelhouder, maar ook strategisch betrokken worden bij de verdere sportieve en extrasportieve ontwikkeling van de club.

Mag hij dan mee beslissen wie kapitein is?

We zien volgend seizoen wel natuurlijk.
Op dit moment is het zo dat hij een compleet zieke ploeg kreeg met vertrouwen onder nul en die nog op de rand van PO1 gebracht heeft. Zonder een aantal individuele blunders zaten we daar gewoon in en waren we Europees verder geraakt. Een ook gisteren zat het ondanks we bij wijze van spreken een C-ploeg waren goed ineen en hadden we gewoon doorgestoten zonder een aantal randomstandigheden.

Maar ECHT beoordelen, gaan we pas kunnen tijdens volgend seizoen. Dus ik zeg niet "ge zijt fout", daarvoor zijn de omstandigheden niet serieus genoeg.
Had de problemen waar Fink bijna een jaar geen oplossingen voor vond opgelost na een paar speeldagen. Als gevolg daarvan verbeterde de statistieken van Karetsas ook.

Maakt natuurlijk ook fouten, maar da's klap achteraf. Maar algemeen bekeken, hij kan ze er zelf niet instampen. Kon 'm als speler uiteindelikk ook niet.

En bij deze is Genk nu ook onderdeel van een internationaal voetbalnetwerk. Wie blijft er zo nog over in het Belgische profvoetbal zonder extern kapitaal?

Nee, hoor.

Dit lees ik bvb graag:
Zou me niet verbazen dat Courtois geld spekt om zijn papa binnen te loodsen. :')

Maar ik zou aanvankelijk wel gewoon uitgaan van een hart voor de club natuurlijk.

Ook pijnlijk voor mijn leeftijdsgenoten: Courtois is al 34. Weer de zoveelste speler die ik als piepjonge debutant heb zien beginnen en die nu richting zijn pesnioen gaat.

Zou me niet verbazen dat Courtois geld spekt om zijn papa binnen te loodsen. :')

Maar ik zou aanvankelijk wel gewoon uitgaan van een hart voor de club natuurlijk.

Ook pijnlijk voor mijn leeftijdsgenoten: Courtois is al 34. Weer de zoveelste speler die ik als piepjonge debutant heb zien beginnen en die nu richting zijn pesnioen gaat.
Echt waar, tijd gaat snel.

Courtois is wel in meerdere ploegen geld aan het investeren. Het is alleen te hopen dat zo eens geen 2 ploegen Europa in gaan, want je mag niet meedoen dan van de UEFA als je aandeelhouder bent in 2 clubs
:p

Terug
Bovenaan