Kapper - Barbier - Haarstylist topic

Hier een 20 euro om wat bij te knippen. Zijkanten worden gedaan met een tondeuse.

Nee, ik heb geen hanenkam.

Het gewoonlijke gesprek:

"Koffie of iets anders?"
-"Nee"

"Gewoon bijknippen?"
-"Ja"

Wete bij mij was de kapper ook meer een gezapig moment van sociaal zijn met toffe pee dan persee die haircut.. Omdat ik wist dat die mens gewoon belachelijk goed was in wat ie deed en zen tijd nam. Haar was sowieso in orde.
Das nu ook echt het enige wat ik mis als kalende vleesklak man die vroeger naar de kapper ging.
Nu die kreatos is echt zo stijf en formeel. Ja daar staan popjes in de plaats ma toch..nostalgie rules

Hier 27,50 euro voor een herensnit.
Praatjes hoeven niet voor mij, gewoon de kapbeurt en klaar.
Koffie of drinken hoeft ook niet want wanneer moet je hier van drinken? Je zit met je armen onder die kappersmantel en er vliegt constant haar door de lucht. Heb liever geen haar in m'n koffie of Fanta Light.
Heb dat eens 1x gedaan en toen kon ik op het einde van de beurt nog snel koude koffie binnen kappen.

Om de vijf weken 45 euro voor een herensnit bij mijn vaste kapper. Heb al meermaals een goedkopere kapper uitgeprobeerd, maar telkens tot de conclusie gekomen dat mijn vaste kapper het beter doet.

Als ik die frequentie hier lees, "om de 2 weken", "om de maand", "om de 5 weken", "om de 2 maanden", ...
Ik ga 2 tot 3 keer per jaar naar de kapper, sommige jaren zelfs slechts 1 keer.

Als ik die frequentie hier lees, "om de 2 weken", "om de maand", "om de 5 weken", "om de 2 maanden", ...
Ik ga 2 tot 3 keer per jaar naar de kapper, sommige jaren zelfs slechts 1 keer.
2 tot 3 keer per jaar is toch echt wel weinig? Tenzij ge natuurlijk lang haar hebt en het niet echt uit maakt of het 5cm langer of korter is. Ik houd niet echt bij om de hoeveel weken ik ga maar ik gok grofweg om de 2 maand ofzo en dan loop ik de laatste 2 weken al ambetant want dan begint het haar zo al over mijn oren te groeien... hatelijk.
Ik zou vaker gaan maar ik ben vre-se-lijk in het maken van afspraken... ik denk daar ook altijd buiten de werkuren en als ik er dan eens aan denk als de kapper aan het werk is dan nog is dan zo'n barriere om de telefoon te nemen en daarvoor te bellen. En eens dat dan gelukt is moet ik nog een week wachten om te gaan. Wat mis ik het pre-covid tijdperk waar je gewoon kon wanneer je wou, dat half uur wachten ofzo nam ik er dan wel bij.

Ik verschiet vooral van sommige bedragen. €40-50 voor heren begot, incl. baard ok nog maar enkel haar? Yikes...

Hier ist €21 of €22 oid. Not sure.

Laatst bewerkt:
Zwerver!

Hier ook 48 voor baard + haar, ga om de twee weken.
Je kan je haar ook zelf verzorgen he, het is nu niet dat he daar een kapper voor nodig hebt.
2 tot 3 keer per jaar is toch echt wel weinig? Tenzij ge natuurlijk lang haar hebt en het niet echt uit maakt of het 5cm langer of korter is. Ik houd niet echt bij om de hoeveel weken ik ga maar ik gok grofweg om de 2 maand ofzo en dan loop ik de laatste 2 weken al ambetant want dan begint het oor zo al over mijn oren te groeien... hatelijk.
Ik zou vaker gaan maar ik ben vre-se-lijk in het maken van afspraken... ik denk daar ook altijd buiten de werkuren en als ik er dan eens aan denk als de kapper aan het werk is dan nog is dan zo'n barriere om de telefoon te nemen en daarvoor te bellen. En eens dat dan gelukt is moet ik nog een week wachten om te gaan. Wat mis ik het pre-covid tijdperk waar je gewoon kon wanneer je wou, dat half uur wachten ofzo nam ik er dan wel bij.

Ik verschiet vooral van sommige bedragen. €40-50 voor heren begot, incl. baard ok nog maar enkel haar? Yikes...

Hier ist €21 of €22 oid. Not sure.
Als ik naar de kapper ga dan laat ik het ook goed kort knippen. Maar ik vind het niet erg dat het dan weer wat langer word. Zo lang is dat ook niet op een half jaar hoor.
Als ik dat hier zo lees lijkt het mij dat sommige mensen middelen gebruiken om hun haar sneller te laten groeien of zo.
Bij mij is het nu dik 3 maanden geleden en er komt nog niks over mijn oren.

Ik ging vroeger ergens waar het op afspraak was (zoals ik in een vorig bericht al zei), maar ga nu, sinds corona ergens waar ze zonder afspraak knippen, super handig, want met mijn werk weet ik niet altijd wanneer ik rijd heb om te gaan.

Koffie of drinken hoeft ook niet want wanneer moet je hier van drinken? Je zit met je armen onder die kappersmantel en er vliegt constant haar door de lucht. Heb liever geen haar in m'n koffie of Fanta Light.
Heb dat eens 1x gedaan en toen kon ik op het einde van de beurt nog snel koude koffie binnen kappen.
Hehe, idd, ik weiger daarom ook altijd koffie/cola.

De kapster waar ik ga is in bijberoep, je zit dus altijd alleen en op een goed half uurtje sta je terug buiten, ik betaal 25 euro voor wassen en knippen en ga om de 5-6 weken.

Vriendelijke madam van mijn leeftijd, normaal ben ik niet voor die smalltalk maar bij haar is dat precies alsof ik ze al jaren ken.

Je kan je haar ook zelf verzorgen he, het is nu niet dat he daar een kapper voor nodig hebt.

Als ik naar de kapper ga dan laat ik het ook goed kort knippen. Maar ik vind het niet erg dat het dan weer wat langer word. Zo lang is dat ook niet op een half jaar hoor.
Als ik dat hier zo lees lijkt het mij dat sommige mensen middelen gebruiken om hun haar sneller te laten groeien of zo.
Bij mij is het nu dik 3 maanden geleden en er komt nog niks over mijn oren.

Ik ging vroeger ergens waar het op afspraak was (zoals ik in een vorig bericht al zei), maar ga nu, sinds corona ergens waar ze zonder afspraak knippen, super handig, want met mijn werk weet ik niet altijd wanneer ik rijd heb om te gaan.

Was een grapje hoor 😀
Afhankelijk van je kapsel kun je het idd zelf doen, ik doe telkens een low fade aan de zijkanten dus is wat moeilijker.

en dan loop ik de laatste 2 weken al ambetant want dan begint het oor zo al over mijn oren te groeien... hatelijk.
hate-anger.gif

15€, <10 minuten binnen, maar toch haren gewassen, geknipt en de verplichte babbel gehad. De absolute droom.

Ik ga hier in de buurt bij een turk. Vree content van maar de laatste tijd is die plots veel duurder geworden. Vorig jaar betaalde je 25euro voor haar en baard en ondertussen is het al 40 geworden. Ik ga 1x per maand naar de kapper dus dat begint wel duur grapje te worden.

Ben zelf herenkapper/barbier in regio Roeselare en ik vraag op dit moment €25 voor haar of baard (€49 voor beide). Haren worden niet gewassen.

De frequentie van mijn cliënteel varieert enorm. De meeste komen rond de 4 à 6 weken, maar ik heb er ook die elke week of 2 weken of 3 weken komen. Er zijn ook klanten die maar om de 2-3 maand komen. Ik werk enkel op afspraak en fulltime. Momenteel zelfs een klantenstop lopen omdat mijn klantenbestand mij meer dan genoeg werkzekerheid geeft tot zeker 6-8 weken ver.

Iedereen is tevreden van mijn werk, anders komen ze niet terug, haha. Maar de meesten komen ook voor voor het sociaal aspect. Er even uit zijn, met iemand kunnen praten buiten de gekende kringen, ventileren etc...

Iedereen is tevreden van mijn werk, anders komen ze niet terug, haha. Maar de meesten komen ook voor voor het sociaal aspect. Er even uit zijn, met iemand kunnen praten buiten de gekende kringen, ventileren etc...
Ik heb dat ook wel leren appreciëren. Terwijl de babbel vroeger met een coiffeuze helemaal anders was. Kerel is oorspronkelijk van Libanon en 't is altijd heel aangenaam praten met die gast.

Ik ken bovendien geen enkele coiffeuze die een deftige fade (opscheren) kan doen aan de zijkanten.

Elke 3 weken ben ik daar en zorg er steeds voor dat ik telkens minstens 3 afspraken vast heb staan voor de komende weken.

Terug
Bovenaan