Kids say the darndest things!

mijn zoon van 6 die bij het schrijven de h en de k nog altijd een beetje door elkaar haalt.

Huiswerk van vandaag: schrijf de tekst over. Onderwerp. De hut :unsure:

Papa.
Papa papa. papa papa papa papa papa papa papa.

Als ze mij zien PAPA
als ze de mama zien PAPA
als ze in hun bed liggen en nog een beetje tegen hun eigen mompellen papapapapa

'tis zowaar bijna het enige wat uit hun mond komt.
Ik snap ook wel dat dat niet per sé is omdat ze mij echt spectaculair geweldig vinden maar toch..
Ik heb tot nu toe hun pree verdrievoudigd en alles vergeven wat ze mij ooit misdaan hadden tot het overgeven ín mijne mond toe.
Ze winden mij rond hunne vinger en ik ben fan.

Enige tijd geleden sta ik in de keuken en hoor ik in de living mijn dochter iets zingen in de aard van: 'suckma suckma balls suckma balls suckma balls'
En ik: 'WTF??'

Direct naar de living gespurt en kalm gevraagd: 'wat zing jij daar?'
'Een liedje dat ze zingen op de speelplaats'
Ik stond aan de vloer genageld. Ik heb er niet veel aandacht meer aan geschonken en hoopte dat het snel ging overwaaien.

Afgelopen weekend staan we te dansen op onnozele playlists op spotify met muziek a la 'skibidi' en themes van among us en consoorten. Blijkbaar leeft dat wel bij kinderen van 7-8 jaar.

Plots begint daar een liedje te spelen en ik hoor meteen aan de intonatie dat dat het lied was die m'n dochter enkele weken geleden aan het zingen was. Blijkt één of ander liedje van 2 Russische meisjes (bloggers) van 11 en 12 jaar die zingen 'sigma sigma boy sigma boy sigma boy' die viraal is gegaan op TikTok.

Enige tijd geleden sta ik in de keuken en hoor ik in de living mijn dochter iets zingen in de aard van: 'suckma suckma balls suckma balls suckma balls'
En ik: 'WTF??'

Direct naar de living gespurt en kalm gevraagd: 'wat zing jij daar?'
'Een liedje dat ze zingen op de speelplaats'
Ik stond aan de vloer genageld. Ik heb er niet veel aandacht meer aan geschonken en hoopte dat het snel ging overwaaien.

Afgelopen weekend staan we te dansen op onnozele playlists op spotify met muziek a la 'skibidi' en themes van among us en consoorten. Blijkbaar leeft dat wel bij kinderen van 7-8 jaar.

Plots begint daar een liedje te spelen en ik hoor meteen aan de intonatie dat dat het lied was die m'n dochter enkele weken geleden aan het zingen was. Blijkt één of ander liedje van 2 Russische meisjes (bloggers) van 11 en 12 jaar die zingen 'sigma sigma boy sigma boy sigma boy' die viraal is gegaan op TikTok.
En ik in eerste instantie denken dat uw dochter South Park had ontdekt.

Gisteren kwam ik binnen in de opvang. De oudste was er nog samen met 2 andere jongens van zijn klas. Alle 3 bezig op een computer in een hoekje, niemand anders meer, opzichtster was er even niet. Ik kon de schermen niet zien maar kon het toch niet laten van even te zeggen: hela, van de vieze websites afblijven he.
Direct 3 rode hoofdjes en de mondigste van de 3 meteen stamelend: wij zijn bezig aan ons huiswerk hoor
Kwam die opzichtster net binnen: ze zijn een spelletje aan het spelen, dat mogen ze toch ook eens he?
Zeker, dat ze niet bezig waren met hun huiswerk had hun hoofd toch al verraden hoor. :rofl:

Ga je bij de dokter langs om nietjes uit de arm te laten halen. Dochter mee en vol.interesse aan het kijken

Dokter: De wonde goed verzorgen en u kunt vanaf nu terug douchen. Water en zeep zijn prima.

Dochter: Yes. Dan kan ik papa in zijn blootje zien.

GM: :unsure:

Laatst bewerkt:
Taktvol is den onzen toch nie ze.

De maandag is 't zwemles en dan komt een vriendinnejte mee naar huis en neemt mijn vrouw ze mee voor het zwemmen.
Dat vriendinnetje was vroeger zijn bestie en liefje en nu blijkbaar niet meer, maar zij is nog wel in de ban van hem.

Zegt hij ik ben blij dat het geen zwemmen is vandaag, maar ik had liever niet dat jij meekwam naar ons huis :rofl:Ocharme

De dochter moest een werkje maken over Sir Isaac Newton. Een mooi gemaakt werkje, maar met een gigantische typfout.

Sir Isaac Newton was volgens mijn dochter hoogbeschaafd.

Toch leuk, dat ze jaren na haar peutertijd nog altijd nieuwe woordjes uitvinden :)

Mijn vrouw komt thuis met een halsketting waar de eerste letter van onze dochter aanhangt.

Vrouw tegen haar: kijk, dit is C van Charlotte*.
Dochter: de C van ik. :laugh:

*Is een schuilnaam :unsure:

2 jongste wouden mij opeten, zegt de dochter, papa zijn ribbekes zijn niet lekker want papa is niet dik.

Mama vraagt en mijn ribbekes? Dochter die van jouw zijn wel lekker.

De vrouw was kwaad omdat ik niet meer bijkwam van het lachen.

Kinderen zijn toch zo rechtuit. Komen vrienden langs en had ze wat moeite met haar nieuwjaarsbrief. Kan gebeuren he.

Dochter. Ik had wat moeite met de brief want ik was bang van haar.
GM: Oei. Waarom? Omdat ze zo groot is?
Dochter: En dik. Ze is echt dik.

Gelukkig was de persoon toen al weg. Maar even aangegeven dat het niet netjes is en ze er misschien niets aan kan doen.

Dochter: Maar.... vinden de jongens haar dan wel leuk?
GM: Dat is niet aan ons om over te oordelen.

Geen idee hoe ik dit anders bij een zesjarige aanpak.

Terug
Bovenaan