Kids say the darndest things!

Hier ook 7 jaar en spreekt mij ook geregeld aan met bro
en 6 7 ja oké, als ik vraag wat het si weet hij het zelf niet.

Dat taalgebruik van die gasten het is me wat, maar allé heb er geen probleem mee. Vloeken zal hij nie doen, als wij eens vloeken zegt hij nogsteeds dat mag je niet zeggen.

Dat hij dan eens ma bro seriously zegt ofzo tegen mij awel ja da mag haha

Is er iemand die wel weet wat die 6 7 is?
bosnov-67.gif

Euh, bro's, '6 7' is verkozen tot kinderwoord én tienerwoord van 2025. Clock it.

Jullie zijn zo noncha, watchen jullie geen Karrewiet of wa? Ha, cooked!

Die van ons gebruiken het ook te pas en te onpas. En dat het niets betekent stoort me nog het meest.
Daarom maak ik het in navolging van Jacotte zo cringe mogelijk om het ook te pas en te onpas te gebruiken.

Papa, wanneer gaan we eten?
- "Rond een uur of 6 7..." Of "ik denk dat het eten binnen een minuut of 6 7 gereed is".

ze zijn 2, dus veel komt er nog niet uit.
De eerste 3 woordenzin was "stop met wenen" tegen de zus.

Waarop mijn vrouw mijn eens bedenkelijk naar mij keek waar ze dat haalden.

De kat gaat altijd op het bed van de dochter liggen en wanneer de vrouw of ik naar onder gaan, nadat de dochter ook in bed ligt, gaat de kat meestal mee naar onder. Gisteren toen de vrouw en kat naar onder kwamen, begon de dochter te huilen. Ze wou niet alleen liggen. Mijn vrouw zei "er liggen toch knuffels in je bed", maar dat was niet genoeg. De dochter zei "neen, ik wil een mens of poes bij mij in bed" :laugh: :love:

Mama komt onder in bh en string. Zoon: mama, uw poep is niet aangekleed (3 jaar)
Ik begin enkele grijze haren te krijgen opzij. Dochter: papa, uw haar is een beetje bevroren (5 jaar)

Ik begin enkele grijze haren te krijgen opzij. Dochter: papa, uw haar is een beetje bevroren (5 jaar)

Is een beetje als “als ik een papa wordt heb ik dan ook geen haar meer?” 😅😅

De mama was eens haar benen aan het scheren en toen vroeg hij of ze anders een papa ging worden 😆 toen was hij wel nog kleintjes.

Paar jaar geleden wel maar blijft een core-memory.

Gaan wandelen met zwaar autistisch zoontje (was toen 8 jaar ofzo) naar de winkel.
Hij gebruikt herhalingen van zinnen die hij hoort van bekende mensen (Echolalie) om zich uit te drukken en voegt daar soms iets aan toe waarvan hij de betekenis kent. (vb: groot, klein,...)

Een 10-tal meter voor het zebrapad aan toch wel een drukke baan zegt hij al "we moeten goed kijken voor de auto's eh" 2x, gevolgd door "we gaan over het zebrapad gaan".
Daar aangekomen kijken we allebei uit of er auto's komen.
Auto's zijn er niet te zien maar wel een fiets dichtbij met daarop een toch wel bevallige dame.
Dus ik zeg tegen mijn zoontje "we moeten even wachten op mevrouw met de fiets"
Net op het moment dat de fietser passeert begint mijn zoontje te herhalen "We moeten even wachten op de dikke mevrouw eh" gevolgd door "De dikke mevrouw rijdt op de fiets".

Eenmaal gepasseert heb ik toch even een facepalm gedaan en daarna toch wel eens goed gelachen

onder gaan = naar beneden gaan? Nog nooit van gehoord in het idyllische West-Vlaanderen
Idem. Blij met uw reactie, ik dacht dat ik de enige was. Curryworsters en hun raar taalgebruik ook altijd.

Van 't weekend komt mijne zoon (5) naar mij en zegt out of the blue: 'Papa, geloof jij in Jezus?'
Ik kon het ventje natuurlijk niet voorliegen en ik antwoordde heel eerlijk: 'eeeeuh, nee'

'Ik ook niet, ik geloof wel in jou papa' en liep terug weg.

Ik zweer het dat het de wind was die in m'n ogen zat.

De jongste: weer al maaltafels.
Ik: ja jongen, die moet je dan ook heel goed kennen. De tafels ga je later nog je hele leven nodig hebben.
De jongste: ja natuurlijk, om aan te eten.

Terug
Bovenaan