Kids say the darndest things!

Die van mij was gaan zeggen op school tegen de juf
'juffrouw wij gaan op reis naar Oostenrijk met de Tesla!'

ik vond dat hilarisch, vriendin iets minder, want 'alé wat gaan die nu denken van ons? En wat doet dat ertoe met welke auto? eeugh, nu gaan die dit en dat denken'

Weete sjoe? Maakt mij geen hol uit wat die wel of niet denkt, ge zou dat ook eens moeten proberen, werkt verlossend

We zitten in gezelschap:
'mama en papa seksen in de douche' zo out of the blue.

Onze kop helemaal rood en tegelijkertijd 200 vragen hebben. Sinds wanneer kent ze het woord 'seks'? Waarom komt dat nu naar boven? Heeft ze ons betrapt? Wat verstaat zij onder seks? Wat? Hé? Hoe?

Blijkt dat samen naakt onder de douche gaan en een knuffel geven = seks.
Staan jullie dan ook soms met kleren aan te knuffelen onder de douche?

Die van mij was gaan zeggen op school tegen de juf
'juffrouw wij gaan op reis naar Oostenrijk met de Tesla!'

ik vond dat hilarisch, vriendin iets minder, want 'alé wat gaan die nu denken van ons? En wat doet dat ertoe met welke auto? eeugh, nu gaan die dit en dat denken'

Weete sjoe? Maakt mij geen hol uit wat die wel of niet denkt, ge zou dat ook eens moeten proberen, werkt verlossend
:laugh: zo precies of ge gaat als ouder tegen u kind zeggen 'seg manneke, vertelt dat maar op school tegen iedereen hé, wij hebben een TESLA - TESLA - kom, zeg het eens. Iedereen moet weten dat wij een TESLA hebben. Niet vergeten he!'
En die juffen weten echt wel dat kinderen er vanalles en nog wat uit flappen hoor. Dat zal echt niet het 'speciaalste' zijn van die dag.

Zoontje (2j) speelt met de hamer uit zijn dokterstasje.
Mama: “klop maar op mama’s knie”
Zoontje geeft een tik, maar onder de knie…
Mama: “dat is mama’s scheenbeen”
Zoontje: “nee da’s wél been”

:laugh: zo precies of ge gaat als ouder tegen u kind zeggen 'seg manneke, vertelt dat maar op school tegen iedereen hé, wij hebben een TESLA - TESLA - kom, zeg het eens. Iedereen moet weten dat wij een TESLA hebben. Niet vergeten he!'
En die juffen weten echt wel dat kinderen er vanalles en nog wat uit flappen hoor. Dat zal echt niet het 'speciaalste' zijn van die dag.
Ik ken er toch ene die aan zijn klein neefje die aan hem vroeg waarom hij en zijn vriendin niet getrouwd waren gezegd had: "ik heb geen geld voor een ring en een groot feest."
En zijn kleine had dat ook gehoord. Paar weken nadien kreeg hem op het oudercontact te horen: "als er problemen zijn, aarzel niet om ons te contacteren. Jullie kunnen de schoolfacturen altijd in delen betalen ofzo." :rofl:

Spaghetti aan het eten met de kleine van 2j3m. Begint ze plots te vragen om te 'helpen spaghetti toe doen’. Even moeten ontcijferen tot we begrepen dat we haar spaghetti ook op de vork moesten draaien zoals wij doen.

Alsof ze weten hoe je te pakken als je niet op je hoede bent, koos de dochter een zonnige lentedag in Pairi Daiza uit om midden in gekeuvel over panda's vanuit het niets (& strak omhoog loerend om zeker elke reactie van mij te capteren) de vraag "papa, bestaat Sinterklaas echt?" af te vuren.
:sop:

Laatst bewerkt:
Toen ik nog vaste nachtdienst deed heeft een van men zonen ooit op school tegen de leerkracht gaan verkondigen: Papa doet de hele dag niks, die slaapt altijd.

Kids... gotta love 'em :unsure:

Nieuwe week. Het eerste dat hij zei als we thuiskwamen, tegen de kat. “pixel, weet je nog die tijd dat mama hier ook woonde”

😢

Papa is een spelletje aan het spelen en faalt. Papa is uitbundig.

* 5 minuten later *

Papa, mijn strip is uit, ik ga slapen. Nu niet meer roepen want ik kan jou horen!

Okaaay dan.

Midden in een gesprek over gevoelens, en bij een achteraanblik van een bukkende mama:

"en er hangt een worm aan jouw vagina."

*geen echt exemplaar weliswaar, maar een tamponkoord*

Wandeling met de kinderen en als er niet genoeg afleiding en entertainment mogelijk is dan is kan dat een calvarietocht zijn:
Ik vind het niet leuk, is het nog ver, zijn we er bijna...?
- Zaag niet zo.
- ik zaag niet, anders was die boom daar doorgezaagd...
- kreft dan niet zo...
- ik craft niet want ik zit niet in een videogame en heb geen pikhouweel.
- mem dan niet zo...
- wat is dat memmen?
- awel het zelfde als zagen en kreften.

Gisteren heeft de dochter een kaart gemaakt voor de mama die donderdag jarig is. Daarna heb ik het ingepakt en gingen we de kaart/cadeautje verstoppen. Ik was rationeel genoeg om te denken dat het idee van de dochter, om het in haar kamer te verstoppen, geen goed idee was, maar mijn vaderhart nam over en dus hebben we het in haar kast verstopt. Uiteraard uitdrukkelijk herhaald dat ze niks mocht zeggen, maar toen kwam de avond. "Ik ga een tekening voor jouw verjaardag maken, mama" waren de woorden toen ik wist hoelaat het was. Toen ze klaar was zei ze "mama, je mag 1 keer naar mijn tekening kijken en dan ga ik het verstoppen in de kast bij die andere kaart".

Zucht....

Zoon is drie jaar en drie maanden.
Paar dagen geleden was ik met hem in de auto aan het aanschuiven voor een rood licht. Het duurde een paar cycli eer het aan ons was. Zoon na een paar minuten: "Alléééé, maak voort auto's, ik moet gaan pissen!" Probeer dan maar niet te lachen.
Sinds een tijdje kan hij rechtstaand plassen en kondigt hij dat ook vol trots aan: "Ik ga pissen :coolbrows: " Als hij in de tuin is voegt hij de daad bij het woord en doet hij zijn gevoeg vrolijk tegen de haag.

:sop:

Al een tijdje geleden dat ik een van de opvangsters in de kinderopvang niet meer gezien heb. Al eens aan de kinderen gevraagd: waar die zat maar ze wisten het niet. En als ze vertrekken dan geven ze meestal een afscheid aan de kinderen dus ik vermoedde ook geen andere job ofzo. Dus ik dacht wel ziekte of ...
Nu zijn ze gisteren thuis gekomen: die is zwanger... Al lang hoor, al zeker 11 maanden.
11 maanden? :unsure:

Terug
Bovenaan