La Liga: Spaans Voetbal 2024-2025

Sja, zeker zuinig. Zelfs in de zomer, maar toen was het bij momenten al op het randje. Nu is het er wel los over. Op deze manier ga je op 't einde van de rit gewoon dik tekortkomen, want met deze verdediging ga je op 't einde van de rit tekortkomen.

Ik las vandaag nu iets van Walker. Wordt ook alweer 35 dit jaar, maar ik zou hem direct opstellen ipv Lord Vazquez op de rechtsachter (logisch).
Zou toch een vreemde keuze zijn... Daarvan kan je toch niet zeggen dat hij nog 2 jaar op het hoogste niveau mee kan?

Barça tegen Betis toch weer geweldig goed aan het voetballen, 3-4 wissels in vergelijking met de wedstrijd tegen Real maar het systeem blijft gewoon hetzelfde en met Dani Olmo in de plek van Lewandowski als valse 9 (en Raphinha en Lamine Yamal dichter bij de baklijn) lijkt het spel ook nog sneller te gaan dan anders... Deze wedstrijd zo verder doen en dan proberen in de Liga enkele keren na elkaar te winnen en dan krijgen we als Barça supporter weer goede hoop.

-edit- Jeetje Koundé... Lijkt wel op Dani Alves in zijn prime :rofl:

Laatst bewerkt:
Dat deze penalty niet gefloten wordt, en dat de VAR ook weer helemaal niks zegt, is toch ook weer straf. Zeker als je ziet dat Real dan scoort op de counter. Hij gaat graag neer natuurlijk, maar het contact is er wel degelijk. Laten we eerlijk zijn, aan de overkant wordt dit altijd gefloten.

Ik veronderstel dat een vroege uitschakeling van Real in de Copa ook nefast zou geweest zijn voor de Spaanse economie :unsure:

Als iemand die Real met alle plezier ziet verliezen, vind ik dit ook geen penalty. Al zeker geen waar de VAR moet tussenkomen. Is al aan het vallen voor het contact.

100% schwalbe dit... Hij is al bezig met zijn valbeweging voor hij de keeper raakt.
Ik wil gerust meegaan in een hoop "koninklijken bond" verhalen en ga zeker niet ontkennen dat er daar iets loos is in Spanje maar dit is gewoon correct gefloten.

Ik val even van mjn stoel dat hij zogezegd al viel voor hij geraakt werd. Kijk eens goed en houd er rekening mee dat dit slow motion is. Als je het beeld stilzet zie je dat Lunin zijn voet helemaal vast heeft op het moment dat hij wegdraait, en pas dan valt hij. En dan laat hij bij zijn val inderdaad beide voeten hangen, wat er knullig en overdreven uitziet, maar goed, als hij had proberen rechtblijven, was hij de bal kwijt en dan fluiten ze zeker niet. Het laten hangen was na het eerste contact. Als ze zelfs op AS en Marca zeggen dat het penalty is :unsure: Bekijk het eens op volle snelheid. Hoe je dat een schwalbe kan vinden, gaat er bij mij niet in. Ik denk dat er velen zijn die het gewoon zijn om replays in slow motion te zien en zelf nooit zulke situaties hebben meegemaakt.

Het is niet dat ik hier voor Celta aan het supporteren was, integendeel. Maar als je de hele match bekijkt, niet alleen deze fase, dan kan je je toch weer wat vragen stellen. Die fase aan de overkant gaat altijd op de stip.

In de verlenging, toen het nog 2-2 stond, was er ook discussie over hands van Rüdiger. Ik vind dit persoonlijk geen penalty, beetje zoals Spanje in het EK tegen Duitsland, maar je kan hem wel fluiten want de arm was niet tegen het lichaam. De ref en de VAR losten het op door te fluiten voor voorafgaand buitenspel. Tijdens de match werden er geen beelden getoond. Wat blijkt? Helemaal geen buitenspel.

Maar op die manier moesten ze tenminste niet meer officieel over de penalty oordelen. Hoe kan de VAR dit als buitenspel zien? Je mag het me toch eens uitleggen hoor. Los van het feit dat ik het geen penalty vond. Hadden ze geoordeeld dat die handsbal geen strafschop is, was ik er zeker akkoord mee gegaan. Maar dat ze een buitenspel uitvinden om het te ontlopen, vind ik best vreemd. Zeker in combinatie met andere vreemde beslissingen.

Ik ga niet ontkennen dat er over te discussiëren valt, ieder zijn mening. Maar dit was weer zo een klassieke match in het Bernabéu. Twee maten en twee gewichten. Dat Real bij voorkeur geen twee bekers mag verliezen in vijf dagen, weet je op voorhand.

Laatst bewerkt:
Maar op die manier moesten ze tenminste niet meer officieel over de penalty oordelen. Hoe kan de VAR dit als buitenspel zien? Je mag het me toch eens uitleggen hoor. Los van het feit dat ik het geen penalty vond. Hadden ze geoordeeld dat die handsbal geen strafschop is, was ik er zeker akkoord mee gegaan. Maar dat ze een buitenspel uitvinden om het te ontlopen, vind ik best vreemd. Zeker in combinatie met andere vreemde beslissingen.

Ik ga niet ontkennen dat er over te discussiëren valt, ieder zijn mening. Maar dit was weer zo een klassieke match in het Bernabéu. Twee maten en twee gewichten. Dat Real bij voorkeur geen twee bekers mag verliezen in vijf dagen, weet je op voorhand.

Wat moet men dan beslissen voor jou?
Ref fluit offside.

Ook als de VAR zegt, tis geen offside. Dan zeg je nog zelf dat het geen penalty is. Wat moet men dan laten doen? Gewoon doorspelen toch?
Dan is het toch gewoon correct gedaan?

Wat moet men dan beslissen voor jou?
Ref fluit offside.

Ook als de VAR zegt, tis geen offside. Dan zeg je nog zelf dat het geen penalty is. Wat moet men dan laten doen? Gewoon doorspelen toch?
Dan is het toch gewoon correct gedaan?
De VAR zei dat er niet naar de fase met Rüdiger gekeken moest worden omdat het buitenspel was. Dat is dus niet correct gedaan, nee.

Toch lange tenen als het om Real Madrid gaat. De rijkste ploeg ter wereld heeft je hulp niet nodig hoor. Mochten ze niet wekelijks refs manipuleren door te liegen over hoe zwaar benadeeld ze worden en links en rechts druk te zetten door de nationale media te controleren, terwijl het omgekeerde waar is, zou ik hier ook die post niet moeten maken uit frustratie.

Laat die fase aan de overkant niet gefloten worden, en die scheids staat meer dan 1 week aan de kant. Dat is geen complottheorie. Dat is een feit met ontelbare precedenten.

De VAR zei dat er niet naar de fase met Rüdiger gekeken moest worden omdat het buitenspel was. Dat is dus niet correct gedaan, nee.

Toch lange tenen als het om Real Madrid gaat. De rijkste ploeg ter wereld heeft je hulp niet nodig hoor. Mochten ze niet wekelijks refs manipuleren door te liegen over hoe zwaar benadeeld ze worden en links en rechts druk te zetten door de nationale media te controleren, terwijl het omgekeerde waar is, zou ik hier ook die post niet moeten maken uit frustratie.

Ok was me niet duidelijk dat ze dat zeggen 😊 Spreek geen Spaans.

Ik probeer zo objectief mogelijk te kijken naar die fase als Real-fan, maar hoe meer ik er naar kijk hoe duidelijker ik het een schwalbe en dus geen penalty vind. Hij valt echt wel al voor het contact, dat zie je duidelijk aan de manier hoe zijn beide benen bewegen, voornamelijk zijn rechterbeen.

Denk dat iedereen die de match gezien heeft wel beseft dat er een paar scheidsrechterlijke dwalingen waren of toch minimum "vreemde" beslissingen...

Soit, Real zit nog steeds in een behoorlijk belabberd spel, op zich vind ik dat als Barça supporter goed nieuws, zal nodig zijn om ze nog te kunnen inhalen de komende maanden.

Barcelona gelijk en Atlético verloren gisteren, dit kan weer een mooi weekend worden.
Barça voor het eerst wel weer een goal kunnen maken in het stadion van Getafe sinds 2020 en op zich was het voetbal eigenlijk wel goed maar geen "chance" in de afwerking. Getafe ook maar 1 kans gehad in heel de wedstrijd.

Het spel is weer beter, op zich vind ik de 1-1 dan ook niet zo erg, is altijd een k*tploeg om tegen te spelen, als we het spel zo aanhouden gaan we weer veel winnen...

Real twee min bezig en Vazquez heeft alweer een goal op z'n kap.

Maar nee, geen versterking nodig hoor.

Wat een achterlijke penaltyovertreding van Sandro :laugh:

Laatst bewerkt:
Twee keer offside-goal van Real, twee keer gaat de scheids gaan kijken naar het scherm. Waarvoor is dat nu weer nodig?

Is toch gewoon twee maal offside, wat valt daar nu nog aan te zien :unsure:

Alaba is back :love:

Terug
Bovenaan