Migratie, Vluchtelingen en Asiel

Volledig uitsluiten zal nooit gaan inderdaad. Dusja migratie volledig blokkeren voor sommige landen: ja. Bijvoorbeeld landen met een lage LGBT equality index, lage gelijkheid voor vrouwen, waar men religie vaak boven de wet zet of de wet religieus opgesteld is ... De lijst kan steeds bijgesteld worden adhv statistieken.
Zijn dat vaak ook niet net landen waaruit je een groot aantal asielzoekers krijgt?
De rotte appels zijn niet enkel moordenaars of verkrachters. Mensen die homo's uitschelden of vrouwen lastig vallen zijn evenzeer rotte appels die de hele mand bevuilen en hun rot te verspreiden over de samenleving.
Het probleem lijkt me dat je dan met een soort lijst moet werken waarbij Jos niet wordt toegelaten want hij komt uit land X, maar Richard die 5 km naar het Oosten woont in land Y mag dan wel binnen. Wedden dat Jos het jaar erop ook in Y woont, en desnoods het jaar daarop daar toch wel niet geboren was? En die lijst opstellen lijkt me iets zeer politiek, ongetwijfels staan verlichte steenrijke golfstaten daar niet op.

Of je doet interviews waar iedereen op liegt ofzo.

De praktische uitwerking van dat soort zaken is toch waar het altijd op doodloopt denk ik (die lijst gaat voor de hele EU moeten gelden). Om maar te zwijgen over steekvlampolitiek wanneer er een misdadiger in het nieuws komt uit Y.

Oh, en om aan je emotioneel argument tegemoet te komen, ik heb ook een zus hoor...
Jij bent begonnen met uw emotioneel argument van ik heb het van dichtbij gezien in de een asielcentrum...

Het is een mannenprobleem. Of de persoon nu een man van het buitenland is of een mand van het binnenland is: het blijft .............. een man.

Femicide zal er nog altijd zijn ook al is er 0 immigratie. Ik zeg pak het probleem aan, en gebruik niet de dood van een onschuldig meisje om er een immigratie punt van te maken.

Ik ga even razend zijn moesten mijn zussen verkracht/vermoord worden door een autochtone man dan een allochtone man. Voor mij is er geen onderscheid ze zijn vermoord/verkracht door een man.

Waar was wilders toen Jessica Brants werd vermoord door een Nederlander?
Waar was wilders toen Joeweela de Gelder werd vermoord door een Nederlander?
Waar was wilders toen Sanne Hertgers werd vermoord door een Nederlander?

Is hun dood minder waard omdat het geen immigrant was? Man man toch

Volledig uitsluiten zal nooit gaan inderdaad. Dusja migratie volledig blokkeren voor sommige landen: ja. Bijvoorbeeld landen met een lage LGBT equality index, lage gelijkheid voor vrouwen, waar men religie vaak boven de wet zet of de wet religieus opgesteld is ... De lijst kan steeds bijgesteld worden adhv statistieken.

De rotte appels zijn niet enkel moordenaars of verkrachters. Mensen die homo's uitschelden of vrouwen lastig vallen zijn evenzeer rotte appels die de hele mand bevuilen en hun rot te verspreiden over de samenleving.
Goed punt.
Een officiele vragenlijst voor men Belgie binnenmag met oa "Beschouw je een vrouw gelijkwaardig aan een man?", die ze dan moeten ondertekenen. Wie weet gaan er uit principe dan al veel asiel vragen in een ander land.

Verder zou de Pride parade ALLE straten van Brussel eens mogen doen, onder begeleiding van politie en totale camerabewaking, zodat iedereen die onwettig bezwaar maakt (iets gooien bvb) kan vervolgd worden. Een soort van "actieve" sensibilisering waar het nodig is. Als de eerste editie uit veiligheid moet doorgaan door enkel verklede militairen of agenten, en dat ze een week onderweg zijn, het zij zo, het is voor de goeie zaak. :tongue:
Nu is er ook op dat vlak een "laissez-faire" mentaliteit, zoals steeds gevoed uit electoraal opportunisme van bepaalde partijen.

En ik zie ook niet in waarom we nog eender welke religie moeten toelaten waarbij vrouwen niet gelijkwaardig zijn met mannen, laat staan ze subsidieren. Als er religies zijn die weigeren zich aan te passen of dat er dan niet veel meer overblijven is dat hun probleem. Ik ben voor vrijheid van religie, maar we mogen ook de eisen van wat we een religie noemen wat aanpassen aan de huidige tijdsgeest: zulke discriminatie prediken mag eens geband worden. Want zoiets leidt tot een foute opvoeding waardoor bepaalde mannen denken dat ze hun vrouw toek mogen geven, femicide geoorloofd is voor de familie-eer, enz.

Verkrachtingen gebaseerd op lust zijn daarmee dan nog niet voorkomen, maar een opvoeding met gelijkwaardigheid van man en vrouw zal wel al helpen om de cijfers te doen dalen in het algemeen. En het veiligheidsgevoel voor vrouwen zal ook verbeteren als ze voor de rest ook al met meer respect behandeld en minder verbaal belaagd worden.

Laatst bewerkt:
Als je minder appels binnenlaat heb je er ook minder rotte tussen zitten.
We hebben al genoeg problemen met de rotte appels die over decennialang binnengebracht zijn en waarvan de problemen nooit ten gronde deftig zijn aangepakt.
Dat zeg ik toch? Gewoon op het VB stemmen en hopen dat zij de boel dichtgooien he. Dan ben je tenminste zeker.

Die rotte appels van vroeger kwamen natuurlijk wel voort uit de generatie waar we mensen nodig hadden omdat we te weinig mensen hadden om het vuile werk te doen in de mijnen oa.

Jij bent begonnen met uw emotioneel argument van ik heb het van dichtbij gezien in de een asielcentrum...

Dat was een anekdote, nu ja feitelijk observatie.
Niet een stelling: ik zeg dit in naam van mijn 2 zussen.

Het is een mannenprobleem. Of de persoon nu een man van het buitenland is of een mand van het binnenland is: het blijft .............. een man.

Femicide zal er nog altijd zijn ook al is er 0 immigratie. Ik zeg pak het probleem aan, en gebruik niet de dood van een onschuldig meisje om er een immigratie punt van te maken.

Maar 'niet alle mannen...' en sommige mannen duidelijk meer dan anderen als je naar de misdaadcijfers kijk.
Hoe wil jij het probleem aanpakken? Ik wil de smeerlappen van hier gerust in de vergeetput hier gooien, en die van het buitenland terug naar het buitenland. Lijkt mij een consequente houding.

Dit is inderdaad géén exclusief migratie-issue, maar het is een issue sterk gelinkt aan migratie, van de misbruiken op nieuwjaarsnacht in Keulen tot feiten zoals degene waar we het nu over hebben. Het zijn heus inderdaad niet altijd migranten, maar als je denkt dat de vrouwvriendelijkheid van een random man opgevoed in België of één die uit Afghanistan of Iran gelijk is, dan ben je blind voor de realiteit.

Ik ga even razend zijn moesten mijn zussen verkracht/vermoord worden door een autochtone man dan een allochtone man. Voor mij is er geen onderscheid ze zijn vermoord/verkracht door een man.

Ik zou in beide gevallen even razend zijn omdat het een woede is die onmetelijk groot zou zijn.
Desondanks wanneer het gaat om iemand die geen plaats had in dit land, maar die hier toch vrij rondloopt, is er een verantwoordelijkheid van de staat om over te babbelen.
Net zoals de staat verantwoordelijk was voor de autochtone dader van de moord op Julie Van Espen die door gerechtelijke dwaling alsnog vrij rondliep.

Waar was wilders toen Jessica Brants werd vermoord door een Nederlander?
Waar was wilders toen Joeweela de Gelder werd vermoord door een Nederlander?
Waar was wilders toen Sanne Hertgers werd vermoord door een Nederlander?

Again, naast de kwestie, ik ben hier niet om Wilders te verdedigen. Spel jij nu opzettelijk z'n naam met een kleine letter?

Is hun dood minder waard omdat het geen immigrant was? Man man toch

Neen, maar je zou wel kunnen zeggen dat hun dood moeilijker te voorkomen was geweest, en dat kan je bij iemand die géén Nederlander/Europeaan is, moeilijker zeggen, want we hebben visa, verblijfsvergunningen, asielcentra, grenzen... met een reden zou ik denken.

Goed punt.
Een officiele vragenlijst voor men Belgie binnenmag met oa "Beschouw je een vrouw gelijkwaardig aan een man?", die ze dan moeten ondertekenen. Wie weet gaan er uit principe dan al veel asiel vragen in een ander land.

Verder zou de Pride parade ALLE straten van Brussel eens mogen doen, onder begeleiding van politie en totale camerabewaking, zodat iedereen die bezwaar maakt kan vervolgd worden. Een soort van "actieve" sensibilisering waar het nodig is. Als de eerste editie uit veiligheid moet doorgaan door enkel verklede militairen of agenten, en dat ze een week onderweg zijn, het zij zo, het is voor de goeie zaak. :tongue:
Nu is er ook op dat vlak een "laissez-faire" mentaliteit, zoals steeds gevoed uit electoraal opportunisme van bepaalde partijen.

En ik zie ook niet in waarom we nog eender welke religie moeten toelaten waarbij vrouwen niet gelijkwaardig zijn met mannen, laat staan ze subsidieren. Als er religies zijn die weigeren zich aan te passen of dat er dan niet veel meer overblijven is dat hun probleem. Ik ben voor vrijheid van religie, maar we mogen ook de eisen van wat we een religie noemen wat aanpassen aan de huidige tijdsgeest: zulke discriminatie prediken mag eens geband worden. Want zoiets leidt tot een foute opvoeding waardoor bepaalde mannen denken dat ze hun vrouw toek mogen geven, femicide geoorloofd is voor de familie-eer, enz.

Verkrachtingen gebaseerd op lust zijn daarmee dan nog niet voorkomen, maar een opvoeding met gelijkwaardigheid van man en vrouw zal wel al helpen om de cijfers te doen dalen in het algemeen. En het veiligheidsgevoel voor vrouwen zal ook verbeteren als ze voor de rest ook al met meer respect behandeld en minder verbaal belaagd worden.
Nu zijn die partijen, die tegen migratie zijn (om het zo te noemen), ook niet bepaald voorstander van zaken zoals de Pride :unsure:

De olifant in de kamer adresseren blijft toch erg moeilijk.
Nee, het zijn de mannen die de publieke ruimtes ontwikkelen die mee het probleem zijn.
Geen enkele media die de olifant in de kamer durft te benoemen.
Nochtans blijkt uit Zweedse studies dat 2/3de van de daders een migratie- achtergrond heeft.
In verkrachting door vreemden loopt dat zelfs op:

In 2018, Swedish Television investigative journalism show Uppdrag Granskning analysed the total of 843 district court cases from the five preceding years and found that 58% of all convicted of rape and attempted rape had a foreign background… When only analysing rape assault… 97 out of 129 (75%) were born outside Europe…

Maar laat ons nog eens een Instagram post maken over hoe het inrichten van publieke ruimtes door mannen geen goed idee is en nergens de vraag stellen of misschien mannen importeren uit landen waar mannen en vrouwen niet gelijk zijn geen goed idee is.
Wat voor een Orwelliaanse wereld vervallen we toch in.

Laatst bewerkt:
Nu zijn die partijen, die tegen migratie zijn (om het zo te noemen), ook niet bepaald voorstander van zaken zoals de Pride :unsure:
Zie het als een opportuniteit om zelf een partij op te richten, die beide combineert?
Ik ben benieuwd in welke hokje ze die partij zouden duwen, dat op zich maakt het al interessant.

Zijn dat vaak ook niet net landen waaruit je een groot aantal asielzoekers krijgt?
Ja. Maakt dat uit?

Het probleem lijkt me dat je dan met een soort lijst moet werken waarbij Jos niet wordt toegelaten want hij komt uit land X, maar Richard die 5 km naar het Oosten woont in land Y mag dan wel binnen. Wedden dat Jos het jaar erop ook in Y woont, en desnoods het jaar daarop daar toch wel niet geboren was? En die lijst opstellen lijkt me iets zeer politiek, ongetwijfels staan verlichte steenrijke golfstaten daar niet op.

Of je doet interviews waar iedereen op liegt ofzo.

De praktische uitwerking van dat soort zaken is toch waar het altijd op doodloopt denk ik (die lijst gaat voor de hele EU moeten gelden). Om maar te zwijgen over steekvlampolitiek wanneer er een misdadiger in het nieuws komt uit Y.
Dat Richard wel binnen mag en Jos niet, is dat een probleem? Dat er in se weinig verschil is tussen die beiden kan zijn. Maar je moet ergens grenzen leggen.
Verder akkoord ik heb geen idee hoe realistisch het is om de nationaliteit te controleren van mensen uit bv het midden oosten.
Ik zou toch denken dat men anno 2025 wel met andere landen kan communiceren en controleren of dat de papieren die x voorlegt om zijn nationaliteit te bewijzen, of dat die kloppen. Indien sommige landen weigeren hierin correct mee te werken -> migratie van die landen automatisch weigeren. Indien x geen papieren kan voorleggen: weigeren.

Dat dit allemaal niet zo eenvoudig is begrijp ik best. Maar er moet wel iets gedaan worden. Het is toch duidelijk dat het anti migratie sentiment steeds meer toeneemt? En gezien de problemen kan je hier toch niet verbaasd over zijn?
In mijn ogen heb je 2 mogelijkheden:
A) Je stop migratie vanuit probleemlanden volledig en stuurt rotte appels zo veel mogelijk terug.
Hiervoor zijn enkele harde maatregels nodig waarvan sommigen zullen ingaan tegen dingen zoals het Europese Verdrag over de Rechten van de Mens. Maar uiteindelijk kan je zo wel een minimum aan menselijkheid behouden.
Of:
B) je blijft verder gaan op het huidige elan. Totdat de bevolking het zó beu is dat men steeds meer op extreemrechtse partijen begint te stemmen die uiteindelijk aan de macht zullen komen. Waarna dan een europese versie van ICE in de VS opgericht wordt en alle menselijkheid in het hele proces verdwijnt.

De steekvlampolitiek is er en werkt omdat er een basis is die dit voed. Er zijn nu eenmaal problemen met migratie. Dat sommigen deze problemen extreem uitvergroten voor politiek gewin is een spijtig feit. Maar de problemen negeren of weigeren ze onder ogen te zien omwille van politiek gewin helpt ook niemand vooruit. Indien je voorstellen hebt om steekvlampolitiek aan te pakken hoor ik dit graag. De enige manier is om de basisoorzaak aan te pakken: de problemen veroorzaakt door migratie. Zolang rechts kan zwaaien met 'weeral x duizend migranten binnengelaten vorig jaar' zal je hen nooit de wind uit de zeilen kunnen nemen. Daarentegen als links kan zeggen: '0 migranten binnengelaten vorig jaar', wel wat kan rechts dan nog meer vragen?

De olifant in de kamer adresseren blijft toch erg moeilijk.
Nee, het zijn de mannen die de publieke ruimtes ontwikkelen die mee het probleem zijn.
Geen enkele media die de olifant in de kamer durft te benoemen.
Nochtans blijkt uit Zweedse studies dat 2/3de van de daders een migratie- achtergrond heeft.

Maar laat ons nog eens een Instagram post maken over hoe het inrichten van publieke ruimtes door mannen geen goed idee is en nergens de vraag stellen of misschien mannen importeren uit landen waar mannen en vrouwen niet gelijk zijn geen goed idee is.
Wat voor een Orwelliaanse wereld vervallen we toch in.
Ze zeggen toch nergens dat DIT de oplossing is? Wel dat het iets waar er te weinig rekening mee werd gehouden in het verleden en daar is toch niets mis mee?

Zie het als een opportuniteit om zelf een partij op te richten, die beide combineert?
Ik ben benieuwd in welke hokje ze die partij zouden duwen, dat op zich maakt het al interessant.
Politiek is niks voor mij, laat staan dat ik het beter denk te kunnen, dus deze laat ik mooi aan mij voorbij gaan :unsure:

Ze zeggen toch nergens dat DIT de oplossing is? Wel dat het iets waar er te weinig rekening mee werd gehouden in het verleden en daar is toch niets mis mee?

Het gaat er me om dat er al 10-talle van dit soort artikels over randfenomenen worden gepost maar niemand de olifant in de kamer eens durft te benoemen.
Ik zou er eens hard mee lachen moest het niet zo triest tegelijk zijn.

(...) nergens de vraag stellen of misschien mannen importeren uit landen waar mannen en vrouwen niet gelijk zijn geen goed idee is.
vs

Als je minder appels binnenlaat heb je er ook minder rotte tussen zitten.
en
Maar 'niet alle mannen...' en sommige mannen duidelijk meer dan anderen als je naar de misdaadcijfers kijk.

@Wallfish onder andere. Zo groot is het verschil dus. Nee, het zijn niet "alle migranten", en niet individuele migranten waar mensen "boos" op zijn. Maar de zogenaamde oplossing is wel alle migranten buitenhouden. Maar dezelfde logica toepassen op mannen, dat mag niet. Want dan zitten we in een Orwelliaanse wereld waar niemand de échte oorzaak durft te benoemen (de enige die in de kraam past) maar wijst naar andere gemene delers (en volgens de kraam is dat niet het probleem, want dan snijd je in eigen vel, dus opgelost).

Het gaat er me om dat er al 10-talle van dit soort artikels over randfenomenen worden gepost maar niemand de olifant in de kamer eens durft te benoemen.
Ik zou er eens hard mee lachen moest het niet zo triest tegelijk zijn.
Jij vindt dit de olifant, voor andere is het alle mannen, voor nog anderen zal het nog iets anders zijn,...

vs

en

@Wallfish onder andere. Zo groot is het verschil dus. Nee, het zijn niet "alle migranten", en niet individuele migranten waar mensen "boos" op zijn. Maar de zogenaamde oplossing is wel alle migranten buitenhouden. Maar dezelfde logica toepassen op mannen, dat mag niet. Want dan zitten we in een Orwelliaanse wereld waar niemand de échte oorzaak durft te benoemen (de enige die in de kraam past) maar wijst naar andere gemene delers (en volgens de kraam is dat niet het probleem, want dan snijd je in eigen vel, ydus opgelost).

Loser en zijn prachtige verdraai technieken zijn er weer.

Ik zeg letterlijk: MINDER appels en ik erger me waarom we de olifant in de kamer niet bespreken in de media.
Proficiat je hebt me goed gequote maar me totaal verkeerd beticht dat ik als zogenaamde oplossing wil dat alle migranten morgen buiten gehouden worden.

Jij vindt dit de olifant, voor andere is het alle mannen, voor nog anderen zal het nog iets anders zijn,...

Het zijn dan ook niet alle mannen of alle migranten
Maar de meerderheid van de daders zijn wel een minderheid van de bevolking.
Dezelfde minderheid die vrouwen lastig valt (femme de la rue ring a bell)
Dan kunnen we misschien daar ook eens een maatschappelijk debat over hebben in de media.

vs

en

@Wallfish onder andere. Zo groot is het verschil dus. Nee, het zijn niet "alle migranten", en niet individuele migranten waar mensen "boos" op zijn. Maar de zogenaamde oplossing is wel alle migranten buitenhouden. Maar dezelfde logica toepassen op mannen, dat mag niet. Want dan zitten we in een Orwelliaanse wereld waar niemand de échte oorzaak durft te benoemen (de enige die in de kraam past) maar wijst naar andere gemene delers (en volgens de kraam is dat niet het probleem, want dan snijd je in eigen vel, dus opgelost).

Je kan nu eenmaal niet eenieder van een bepaald geslacht uit het land schoppen. Je kan wel strenger optreden tegen mensen die niet geboren zijn in het land waar ze de misdaad plegen, en asielcriteria verstrengen.

Ik heb het al eerder gezegd in een ander topic, maar de EU moet echt veel dwingender optreden tegen landen die ontwikkelingshulp krijgen en economische samenwerkingsverbanden met ons willen sluiten, zodat misdadigers van buitenlandse origine teruggestuurd kunnen worden naar het land van herkomst.
Voor velen uit die landen (dan heb ik het over Afghanistan, Irak, Bangladesh, Pakistan, delen van Syrie, Somalie, Eritrea, Sudan, etc) is een gevangenisstraf bij ons (en daar reken ik West Europa onder) vaak een betere situatie dan wat ze thuis gewend waren, je kan dan niet verwachten dat ze daaruit hun lessen trekken.

Het zijn dan ook niet alle mannen of alle migranten
Maar de meerderheid van de daders zijn wel een minderheid van de bevolking.
Dezelfde minderheid die vrouwen lastig valt (femme de la rue ring a bell)
Dan kunnen we misschien daar ook eens een maatschappelijk debat over hebben in de media.
Tuurlijk mag er daar ook een debat over gevoerd staan, maar dat wil niet zeggen dat er niet meer aandacht mag gaan naar zaken zoals er in die instagram post stond.

Loser en zijn prachtige verdraai technieken zijn er weer.

Ik zeg letterlijk: MINDER appels en ik erger me waarom we de olifant in de kamer niet bespreken in de media.
Proficiat je hebt me goed gequote maar me totaal verkeerd beticht dat ik als zogenaamde oplossing wil dat alle migranten morgen buiten gehouden worden.
Hoe minder appels binnen, hoe minder rotte. Dat zei je. En het was om aan te tonen dat dat ‘hemelsbreed’ verschil tussen migratie willen inperken en de schuld bij migranten leggen helemaal niet groot is. Het is niet altijd hetzelfde, er zijn nuances aan, maar vaak komt het wel op hetzelfde neer.

vs

en

Een deel van de oplossing is migranten buitenhouden ja.
Omdat dit al een relatief groot effect zal hebben en tevens zal helpen bij een hele reeks andere problemen.
Omdat dit een duidelijk signaal is dat we bepaald gedrag niet tolereren.
Omdat dit een realistische (deel)oplossing is.
Omdat migratie iets is dat niet vanzelfsprekend moet zijn.

Dezelfde logica toepassen op mannen, dat gaat inderdaad niet nee. Wat stel je voor, alle mannen buitenschotten? Moet ik nu echt uitleggen dat mensen uit een land weren op basis van hun vreemde nationaliteit iets volledig anders is dan mensen weren op basis van hun geslacht?

Terug
Bovenaan