Zijn dat vaak ook niet net landen waaruit je een groot aantal asielzoekers krijgt?Volledig uitsluiten zal nooit gaan inderdaad. Dusja migratie volledig blokkeren voor sommige landen: ja. Bijvoorbeeld landen met een lage LGBT equality index, lage gelijkheid voor vrouwen, waar men religie vaak boven de wet zet of de wet religieus opgesteld is ... De lijst kan steeds bijgesteld worden adhv statistieken.
Het probleem lijkt me dat je dan met een soort lijst moet werken waarbij Jos niet wordt toegelaten want hij komt uit land X, maar Richard die 5 km naar het Oosten woont in land Y mag dan wel binnen. Wedden dat Jos het jaar erop ook in Y woont, en desnoods het jaar daarop daar toch wel niet geboren was? En die lijst opstellen lijkt me iets zeer politiek, ongetwijfels staanDe rotte appels zijn niet enkel moordenaars of verkrachters. Mensen die homo's uitschelden of vrouwen lastig vallen zijn evenzeer rotte appels die de hele mand bevuilen en hun rot te verspreiden over de samenleving.
Of je doet interviews waar iedereen op liegt ofzo.
De praktische uitwerking van dat soort zaken is toch waar het altijd op doodloopt denk ik (die lijst gaat voor de hele EU moeten gelden). Om maar te zwijgen over steekvlampolitiek wanneer er een misdadiger in het nieuws komt uit Y.