Migratie, Vluchtelingen en Asiel

En heeft Ursula dat helemaal op haar eentje gedaan, zonder inspraak van Europa? Of is het maar om weer te vitten op Ursula?
Zeg nu nog eens dat de Europese leiders niet daadkrachtig zijn.
Gewoon tekenend voor dit soor discussies. Insert 1 denkbeeldige vijand en schuif die alles in de schoenen.

Als je je echt informeert, dan weet je dat dit geen volle Europese bevoegdheid is, en dat het de individuele lidstaten zijn die uiteindelijk beslissen.

Als ik dit artikel toch even mag delen.

Verdeling Vlaanderen - Wallonië kan mij allemaal weinig schelen.
Ik ben en voel me Belg.

Maar mijn grootste vraag hierbij is vooral: how the fuck wordt de helft uitbetaald aan mensen die niet-belg zijn.
Hoe gewoon? Alsof het de normaalste zaak is?

Ik ben en voel me Belg.

Maar mijn grootste vraag hierbij is vooral: how the fuck wordt de helft uitbetaald aan mensen die niet-belg zijn.
Migratie en oorlogsvluchtelingen hoogstwss? Het 'equivalent leefloon' wordt meegeteld in deze cijfers wat een vertekend beeld geeft en natuurlijk wat munitie voor extreem rechts. Ik zeg het nog maar eens...'Lies damned lies and statistics'
Methodologische opmerking: In de berekeningen worden het aantal leeflonen en equivalente leeflonen samengeteld. Wat een (equivalent) leefloon is kan je hier nalezen.
Dat laatste is een soort financieel vangnet voor mensen die niet voldoen aan de strikte voorwaarden voor een leefloon maar in een vergelijkbare noodsituatie zitten bijvoorbeeld sommige asielzoekers of personen zonder inschrijving in het bevolkingsregister. Het leefloon is ook maar een klein deel van de sociale zekerheid dus alle migranten buiten gaat nu niet ineens magisch ons begrotingstekort oplossen.

Wat niet wil zeggen dat migratie een probleemloos gegeven is in belgie uiteraard.
De reële impact van migratie manifesteert zich vooral indirect: via hogere politielasten, gerechtelijke vervolgingen, detentie, jeugdbescherming, sociale begeleiding en gezondheidszorg. Ik vermoed dat de in brand gestoken jongen in Anderlecht en zijn belagers mogelijks ook wel uit een migratieomgeving komen.
Ik wil maar zeggen.. er zijn kosten aan migratie die niet altijd zichtbaar zijn in om het in 1 bekertje te gieten, maar alles samen wél een structurele druk vormen op het sociale en justitiële systeem.

Laatst bewerkt:

Ik ben en voel me Belg.

EU richtlijnen en wetten, vooral gebaseerd op de rechten van de mens en andere van de VN.
Je mag niet discrimineren tussen onderdanen en andere personen.
Denemarken heeft indertijd een opt-out bekomen hiervoor. België ondergaat alleen maar.

Die wetten en richtlijnen zijn helemaal hun doel voorbijgestreefd, en dragen bij tot de onbetaalbaarheid van de Westerse welvaartstaat.

Hier lees je dan weer dat er dagelijks tientallen procedures opgericht worden door asielzoekers tegen Fedasil om een leefloon te verkrijgen, omdat er onvoldoende opvang beschikbaar is. Om moedeloos van te worden.

Het artikel of de foto's daarbij geven geen informatie over de mogelijke daders
Graag bronnen
gewoon kijken naar de foto in de krant?

laat ons in ieder geval hopen dat hij volledig kan herstellen, brandwonden zijn toch vreselijk

Graag bronnen
Een vermoeden betekent denken dat iets waarschijnlijk waar is, zonder het zeker te weten
Ik vermoed dat de in brand gestoken jongen in Anderlecht en zijn belagers mogelijks ook wel uit een migratieomgeving komen.
Alhoewel de daders nu ook wel een paar dagen later zich met hun advocaat aangemeld hebben wat alle pistes nog open laat.
De tweede verdachte, de 14-jarige jongen uit Halle-Vilvoorde, meldde zich zondagavond om 20 uur bij de politie, samen met zijn advocaat.

Laatst bewerkt:
Een vermoeden betekent denken dat iets waarschijnlijk waar is, zonder het zeker te weten

Alhoewel de daders nu ook wel een paar dagen later zich met hun advocaat aangemeld hebben wat alle pistes nog open laat.
Ik hoef niet zozeer bronnen, ik ben vooral op zoek naar enige relevantie... Maak de groep groot genoeg, en iedereen valt er wel in, maar wat is je conclusie daaruit of wat ga je met die informatie doen.

Deze ochtend op t nieuws van de vrt; over een mogelijke verhuis van Belgische gevangenen naar een gevangenis in t buitenland was ik verrast te horen hoeveel gevangenen er zonder papier vast zitten in België.
4000 !!! Stuur ze allemaal t land uit en t probleem van de overbevolking is opgelost.

Bron: vrt news
Van Bossuyt is vandaag met haar collega van Justitie Annelies Verlinden (CD&V) naar Estland gereisd om te bekijken of daar gevangeniscapaciteit kan worden gehuurd. "1 op de 3 gevangenen zijn momenteel mensen zonder papieren, dus zonder verblijfsrecht hier", zegt Van Bossuyt. "Dat zijn er zo'n kleine 4.000. We kunnen die niet allemaal terugsturen, want bijna een derde van hen zit in voorarrest."

Deze ochtend op t nieuws van de vrt; over een mogelijke verhuis van Belgische gevangenen naar een gevangenis in t buitenland was ik verrast te horen hoeveel gevangenen er zonder papier vast zitten in België.
4000 !!! Stuur ze allemaal t land uit en t probleem van de overbevolking is opgelost.

Van Bossuyt is vandaag met haar collega van Justitie Annelies Verlinden (CD&V) naar Estland gereisd om te bekijken of daar gevangeniscapaciteit kan worden gehuurd. "1 op de 3 gevangenen zijn momenteel mensen zonder papieren, dus zonder verblijfsrecht hier", zegt Van Bossuyt. "Dat zijn er zo'n kleine 4.000. We kunnen die niet allemaal terugsturen, want bijna een derde van hen zit in voorarrest."
Het probleem met iemand zonder papieren is ook dat je niet officieel kan bewijzen van waar ze komen, dus terugsturen wordt een lastige. Het land waar je ze naartoe moet sturen, moet ook nog meewerken, maar geen enkel land is happig er op om hun criminelen (anders zit je niet vast) terug te nemen.
Ik ga er mee akkoord dat buitenlandse criminelen hier niets te zoeken hebben, maar de praktijk om ze terug te sturen is jammer genoeg niet simpel.

Goh ja vorig jaar gingen ze oa naar Albanië om deze een gevangenis te huren of bouwen terwijl er hier tussen de 200-300 Albanezen in het gevang zitten

Dat is geen antwoord op "hoe ga je iemand zonder papieren terugsturen als je niet weet waar ze van komen?"
Vandaag vragen “hoe ga je iemand zonder papieren terugsturen als je niet weet waar ze vandaan komen?” is terecht maar het is ook wel een vraag die te laat gesteld wordt. Op het moment dat iemand hier al jaren verblijft, geen documenten heeft en het herkomstland niet meewerkt, bestaat er inderdaad geen sluitende oplossing meer. De oplossing had vroeger moeten gebeuren door de migratie een decennia of twee terug proberen in te dijken. Hoe erg het ook klinkt.

Ik heb dit al vaker aangehaald, maar wanneer je mensen geen reële kansen kan bieden, of wanneer er een fundamentele incompatibiliteit bestaat met het land waarin ze verblijven, zeker binnen een sterk op kennis gerichte economie, vergroot je de kans aanzienlijk dat sommigen in de criminaliteit terechtkomen. Zeker in het geval van een niet geslaagde integratie. Het wordt snel the haves vs the have nots.

Laatst bewerkt:
Gevangen sturen naar Estland lijkt me geen slecht idee. Het blijft EU-grondgebied en als men daar de plaats en middelen heeft, why not?

Blijkbaar wil Zweden ze ook naar daar sturen, dus kan daar ook snel vol zitten op den duur.

Het probleem met iemand zonder papieren is ook dat je niet officieel kan bewijzen van waar ze komen, dus terugsturen wordt een lastige. Het land waar je ze naartoe moet sturen, moet ook nog meewerken, maar geen enkel land is happig er op om hun criminelen (anders zit je niet vast) terug te nemen.
Ik ga er mee akkoord dat buitenlandse criminelen hier niets te zoeken hebben, maar de praktijk om ze terug te sturen is jammer genoeg niet simpel.
om nog maar te zwijgen van het feit dat we continue de mond vol hebben van straffeloosheid maar er wel niet mee zouden moeten inzitten om een hoop volk uit het gevang te zetten en te geloven dat een ander land wel de moeite zal doen om hun die straf te laten uitzitten.

Laatst bewerkt:

Hoewel het ophangen van verlichting an sich mij niet stoort, word ik hier wel wat ongemakkelijk van.
De kerstverlichting die steden en gemeentes in de straten hangen heeft niets meer de maken met het Christendom of Kerstmis, terwijl hier de link met de Islam veel duidelijker gelegd wordt. Ik weet niet goed wat ik hier moet van vinden.

Terug
Bovenaan