Navo Norm 5%

Dus, Frankrijk is het enige EU-land met kernwapens en een vliegdekschip, maar als het eist dat het nieuwe gevechtsvliegtuig daarmee compatibel dient te zijn, is dat een brug te ver? Wat mis ik?

Dus, Frankrijk is het enige EU-land met kernwapens en een vliegdekschip, maar als het eist dat het nieuwe gevechtsvliegtuig daarmee compatibel dient te zijn, is dat een brug te ver? Wat mis ik?

Het probleem ligt veel dieper dan dat. De kernwapendiscussie is maar een randdiscussie.

Van wat ik goed begreep wil Dassault veel meer controle over het project omdat het niet zomaar interne bedrijfstechnologie zomaar wou delen met Airbus en andere Europese bedrijven. Maar dat maakt de rest pissig omdat ze dan gewoonweg een kleiner deel gaan hebben in het project. En met dat ze later de Spanjaarden erin steken eisen de niet-Franse bedrijven een groter deel van de koek.

Project was gedoemd op dag 1.

Er is nog altijd het Tempest project van de Britten die samen met de Italianen en Japan werken. Lijkt erop dat die veel sneller klaar gaan zijn dan wat Dassault of Airbus ooit gaan maken.

Terug
Bovenaan