Premier League: Engels Voetbal 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met de winterstop zullen ze nog wel eens met 250M gooien om dat allemaal recht te trekken maar momenteel is het toch genieten om City terug op het niveau te zien spelen van toen ze nog irrelevant waren buiten de stad Manchester.

Over Pep heb ik altijd een dubbel gevoel. Hij heeft idd steeds een kern en een budget gehad waarmee Marc Wilmots ook kampioen wordt maar langs de andere kant doet hij het wel telkens en heeft hij indertijd bij Barcelona ook wel ronduit indrukwekkende dingen gedaan met een kern die toen piepjong was en volledig gekneed naar zijn hand.

Hoezo wordt Foden nooit wat? Prima voetballer man.
Je bedoelt typische Engelse flankspeler met 1 topseizoen en voor de rest degelijk tot slecht? En op elk beslissend moment falen. En enkel echt fungeren binnen een prefab geheel van een dominante ploeg.

Grealish breekt ook geen potten en mss terug naar villa. Maar goed, wij zitten ook in een dip al FF en hebben geen zon geld. Hopelijk kan Emery de knop terug keren, want is deftige trainer die na 2j iets gebouwd heeft.

Je bedoelt typische Engelse flankspeler met 1 topseizoen en voor de rest degelijk tot slecht? En op elk beslissend moment falen. En enkel echt fungeren binnen een prefab geheel van een dominante ploeg.
Schat jij een Saka dan veel hoger in ? De vormdip van Foden blijft wel duren.

Grealish was altijd een vreemde aankoop.
Maar ja, Rodri heeft zeer terecht de ballon d'or gekregen. Echt niet onderschatten hoe zo'n middenvelder een ploeg doet draaien en iedereen rondom hem beter kan laten spelen.

Blijft wel fascinerend inderdaad hoe vaak Engelse spelers een serieus hype seizoen of 2 hebben en dan langzaam aan uitdoven i.p.v. door te groeien.

Foden heeft op zich wel al meer getoond/bereikt dan de meeste van die types. Ik denk bv. aan een Rashford, Sterling...

Eigenlijk hadden ze Palmer ook nooit mogen laten gaan bij City, maar bon, misschien is die over een jaar of 2 ook alweer uitgeblust :unsure:

Schat jij een Saka dan veel hoger in ? De vormdip van Foden blijft wel duren.
Foden is hier en daar een flits en Saka is een combinatie van snoeihard werk, consistentie, teamwork, nederigheid en bovenal terugkeren van een van de zwaarste katers die je kan inbeelden op voetbalvlak.

Als Foden je die flits niet geeft is hij niets waard geweest de hele pot lang. Saka heeft minstens defensief zijn steentje bijgedragen en heeft zijn spel aangepast om toch nuttig te zijn. En zelfs in de goalmachine van Pep legt Foden er amper meer in dan Saka op de flank bij Arsenal. En zet ze in hetzelfde team en Saka outperformt Foden easy. Kijk naar Engeland, Foden blijft falen maar Saka speelt minstens zijn wedstrijd en blinkt vaak uit.

Ik ben totaal geen fan van Foden. In de allerbeste omstandigheden die je maar kan inbeelden als voetballer doet hij het redelijk goed en niet meer dan dat. Sterling zijn statistieken waren ook fenomenaal bij City en toch is het echt een rukspeler die gewoon snel genoeg was om aan het juiste eind van de intikker te staan. Foden is ook een one trick pony. Vlotte voetjes, leuke techniek. Maar verder is het een redelijk schot vanop afstand, gebrek aan creativiteit, gebrek aan vista, niet dé snelste, niet sterk en zeer matige afwerking. En dat is dan allemaal bij de ploeg die 95% van haar tegenstanders compleet uit verband speelt, met bijna steeds ploegmaats die constant dynamisch bewegen en opties aanbieden, verdedigers wegtreken etc etc...

Als je dat vergelijkt met een Palmer is het dag en nacht verschil. Zelfs in iets mindere doen momenteel oogt Palmer nog steeds veel koelbloediger dan Foden. Maakt betere beslissingen, werkt beter af, loopt meer, knapt meer werk op, verovert de bal veel vaker hoog op het veld , etc etc...

Tenzij die op training nog totaal niet even beloftevol was snap ik niet dat Pep Palmer liet gaan ipv Foden want die laatste is nog niet half zo goed of nuttig.

Vroeger kon je nog zeggen : hij is jong, het moet er nog verder uitkomen en daar ging ik toen mee akkoord. Maar nu is het duidelijk dat hij gewoon niet bij de absolute top hoort. Kijk naar het laatste EK. Ik begreep echt niet dat Palmer niet de voorkeur kreeg op Foden ondanks dat Phil liep te stinken en Palmer bij elke invalbeurt vanaf de eerste minuut het verschil begon te maken. Pure zinsverbijstering van Southgate.

En misschien zit het talent wel in de voetjes, in zijn hoofd gaat het er nooit komen in ieder geval.

Ik ben een fervent Kick & Rush luisteraar, maar dit keer volg ik Leroy zijn mening over heel dat Coote gedoe toch echt niet. Je bent scheidsrechter, je dient een neutrale visie te hebben op die ploegen die je fluit, en als dat niet zo is, dan zorg je zelf bij de PGMOL dat je geen matchen meer fluit van desbetreffende ploeg.

Ik ben een fervent Kick & Rush luisteraar, maar dit keer volg ik Leroy zijn mening over heel dat Coote gedoe toch echt niet. Je bent scheidsrechter, je dient een neutrale visie te hebben op die ploegen die je fluit, en als dat niet zo is, dan zorg je zelf bij de PGMOL dat je geen matchen meer fluit van desbetreffende ploeg.
Ik volg deels maar wat hij en de anderen ook verder zeggen is dat dit sowieso een grijze zone is.. Zeker de opmerking: 'je moet je voorkeur van club doorgeven, want die mag je dan niet fluiten maar je mag wel de tegenstanders fluiten..'

Dat is sowieso allemaal niet ok imo. Maar zoals zo vaak in voetbal: waar trek je de lijn? En 'geloof' je nog in de oprechtheid, objectiviteit en verlies je jezelf niet in complottheorieën.

Maar heiliger zijn dan de paus is niemand in zijn privé. Slim is het daarentegen zeker niet.

Ik volg deels maar wat hij en de anderen ook verder zeggen is dat dit sowieso een grijze zone is.. Zeker de opmerking: 'je moet je voorkeur van club doorgeven, want die mag je dan niet fluiten maar je mag wel de tegenstanders fluiten..'

Dat is sowieso allemaal niet ok imo. Maar zoals zo vaak in voetbal: waar trek je de lijn? En 'geloof' je nog in de oprechtheid, objectiviteit en verlies je jezelf niet in complottheorieën.

Maar heiliger zijn dan de paus is niemand in zijn privé. Slim is het daarentegen zeker niet.
Tuurlijk, ik weet ook wel dat het een stukje grijs is, maar als je een club echt niet kan hebben, zorg dan samen met de PGMOL dat je die club niet hebt als scheids, assistent-scheids of VAR he.

Tuurlijk, ik weet ook wel dat het een stukje grijs is, maar als je een club echt niet kan hebben, zorg dan samen met de PGMOL dat je die club niet hebt als scheids, assistent-scheids of VAR he.
Maar waar stopt het dan? Laat je een open city supporter dan een belangrijke match van Liverpool fluiten?

Laat iedereen gelijk welke ploeg fluiten en als er onregelmatigheden zijn: schorsen aub.. voor gelijk welke match.

Maar waar stopt het dan? Laat je een open city supporter dan een belangrijke match van Liverpool fluiten?

Laat iedereen gelijk welke ploeg fluiten en als er onregelmatigheden zijn: schorsen aub.. voor gelijk welke match.
Ik zeg het toch, het is moeilijk he, dat weet ik, want wat zijn onregelmatigheden? Er zijn genoeg beslissingen van Coote die je als dubieus kan interpreteren, maar dat zijn geen "onregelmatigheden".

Het is niet omdat je privé een voorkeur hebt voor een bepaalde ploeg, dat dat professioneel automatisch je beslissingen beïnvloedt.

wat laat aan maar bon zat in het buitenland.

wat was me dat maandag?
zowaar winst en nog degelijk gespeeld ook.

soler toonde dat mits goed gebruikt hij van waarde kan zijn. Soucek nog maar eens tonen hoe ondergewardeerd hij is.

nu 1 zwaluw maakt de lente nog niet. maar als het eens goed was mag het ook gezegd worden.

Verschroeiende start van Liverpool :scream:

Edit: en goal, meer dan verdiend, City nog geen bal geraakt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan