Ik zou zeggen dat hem achteraf als verkrachter bestempelen daar onder valt. Daarom dat hij voor velen ook een slachtoffer is in deze situatie. Doet iets wat op de moment zelf allemaal ok lijkt, en achteraf zijt ge plots een verkrachter.
En ik begrijp het victim blaming gedeelte wel ergens. Dronken zijn is geen consent voor sex, maar ffs, de zone is hier wel héééél grijs in dit geval. Maar als het voor u klaarhelder is dat ze obviously te dronken was, en hij obviously misbruik gemaakt heeft van de situatie, dan begrijp ik uw standpunt en komt het wss als victim blaming over.
Voor mij klinkt het als een interactie tussen dronken mensen zoals het wel vaker gaat gebeuren in studentenmilieu, dat 99% van de keren gewoon wat onschuldige fun is, of mss zelfs het begin van iets meer. En nu plots omdat zij het zo niet ervaarde, al speelden ze allebei hetzelfde spel van dronken uit te gaan, moet ik plots hem een verkrachter vinden, en haar een slachtoffer, en moet hij streng gestraft worden....
Kan je dat perspectief ook begrijpen? Als de consent op de moment zelf niet zo zwart wit was als jij het ziet, dat dan het hele zaakje direct heel moeilijk wordt?