Ok, voor de zwans eens reverse CSI aan het spelen (ja ik heb tijd teveel

),
om proberen het slachtoffer haar bloed alcohol niveau in kaart te brengen.
Belangrijke elementen:
a) Itinerary (derived van krantenartikels en vonnis):
Google maps itin
Startpunt A: J.P. Minckelersstraat 94, 3000 Leuven (speculatieve locatie kot vriendin, in de omgeving van "De Banier", laatste punt in de verklaring)
Punt B: Fakbar Recup (1km ongeveer van kot, dus pak tussen een 15 en 30 minuten stappen)
Punt C: Recht facul (waar ze RV tegen het lijf liep)
Punt D: De werf (wandeling op weg naar nachtwinkel)
Punt E: Naamsestraat 23 (Mogelijk locatie nachtwinkel, in vonnis staat er muntstraat maar denk niet dat daar een nachtwinkel is, then again al 8 jaar niet meer in leuven geweest, correctie van de locals please)
Punt F: Fakbar Recup (Jas halen en koers zetten naar kot)
Punt G: Fnac
Punt H: De Banier
Punt I: J.P. Minckelersstraat 94 (speculatief)
Totale afstand A-I*: 2.9km, goed doorstappen en doet ge dat op 30 minuten ma da is werkelijk al goed doorstappen,
met iemand zat er bij zou ik denken dat ge daar minstens 1 uur over doet over gans dat traject.
b) Time stamps:
- Verklaring vriendin BP : Tot 3 AM op kot vriendin van BP - BP: status aangeschoten
- Verklaring vriendin BP: Tussen 3 AM en 4 AM op weg naar Recup (+/- 1km te poot, dus pak weg 15 tot een half uur in beschonken toestand)
- Verklaring BP: Rond 2 AM naar recup vertrokken? (niet in overeenstemming met vriendin)
- Verklaring RV: Tussen 4:30 AM - 5 AM in de Recup vertrokken
- Verklaring RV: Op weg naar kot vriendin, conversatie over studies/privé
- Verklaring RV: Rond 5:30 AM koers gezet richting zijn kot.
- Camera beelden: 4:34 AM en 5:57 AM, beelden van strompelende/evenwichts problemen (was 5:57 AM laatste beeld van een val of gewoon een beeld, geen uitsluitsel?)
- Verklaring RV: Op weg naar zijn kot, conversatie over relaties/privé (afstand guestimate 2b)
- Verklaring RV: BP wordt wakker omstreeks 9 AM
- Andere belangrijke time stamps (te extrapoleren)
1) Laatste alcohol nuttiging: ?
2) Aankomstuur kot RV: ?
3) Uur van de unconsented daad: ?
+Educated guesses+
1) Volgens de verklaringen werd het dus zwart als BP aan den toog toekwam, en was ze al tipsy als ze vertrokken van de kotfeestje.
Maar wanneer dan haar laatste nuttiging ?
In haar verklaring zegt ze dus dat ze nog een pint bestelde op cafe en het derna lichten uit was.
(Ikzelf zuip al lang niet meer, maar als ge uitgaat komt het scenario van mensen die tipsy zijn vervolgens ergens anders naartoe gaan, daar de alcohol ineens "pakt" en ge er zelf middenin zit als stille getuige heel geregeld voor

)
Ik zou dus durven zeggen dat haar laatste alcoholnuttiging waarschijnlijk niet eens op cafe was, ze heeft die bestelde pint in alle waarschijnlijkheid niet eens aangeraakt, haar laatste consumptie was dus misschien eerder bij die vriendin op kot, 30 minuten tot 15 minuten voor hun vertrek wrs. Verklaring vermeldt ook dat ze een clown costume aan, grieten staan hoe zat ook, op zen minst nog een kwartier voor de spiegel.
De verklaringen van de vriendin en de vriendin van BP elkaar tegenspreken qua vertrekuur i.e. tussen 2 & 3 of 3 & 4.. ik zou misschien eerder de vriendin geloven qua time stamp dan BP zelf, laten we de kerk in het midden houden en 2:30 AM nemen als laatste vertrekuur,
dus een 15min a 30min eerder en dus 2 AM, maar te valideren!
2)
Aankomstuur kot RV
Als je de verklaring van RV naleest maakten ze omstreeks 5:30 AM aanstalten dan om richting zijn kot te vertrekken.
RV zegt dat het van het kot van die vriendin tot zijn crash spot nog minstens 30 min stappen is,
voeg dus afgaande op itinerary in bullet a dus voor de volledigheid nog eens
minstens 2 km toe.
Punt J: Kot waar RV verblijft moet dan volgens mij zen minst ergens dicht tegen de ring aanliggen lijkt me of misschien zelf verder.
Die zijn gemakkelijk dus minstens nog een uur te poot onderweg geweest, ondertussen zijn ze dan nog een aantal keer gestopt voor te muilen.
Geschatte aankomstuur bij RV, ergens tussen 6:30 AM & 7 AM.
3)
Uur van de unconsented daad:
Ik gok tussen 7 AM en 7:15 AM
c) Hoeveel had ze gezopen en wat was haar BAC op het moment van de consent:
- Slachtoffer: 19 jaar? (dacht dat ik ergens gelezen had, dus geen doorwinterde drinker wrs?

)
- Weight: 50 kgs (assumptie)
- Hoeveel had ze gezopen: 2 flessen wijn volgens verklaring, das 2x 4-5 glazen uit een fles van 750ml ofzoiets?
Geloof ik eerlijk gezegd geen hol van,
misschien 1 fles at most en dan nog, maar te valideren (zie hieronder)
- begin kot feestje: 10-11 PM
- Laatste alcohol consumptie: zie b1
- Breakdown Delta: 2AM - 7AM: +/- 5 uur
Known facts:
- Maximale BAC wordt bereikt tussen 45 minuten tot een uur.
- Alcohol afbraak is 1 glas per 60 tot 90 minuten ofzo
***GEN AI MAGIC VALIDATIE***
Validatie 1:
Afgaande op de vorige assumpties en ze tipsy was wanneer ze vertrokken en het licht uitging wanneer ze in de recup toekwamen, geeft de simulatie aan dat ze dus waarschijnlijk dat ze tussen de 3 en 5 standaardglazen wijn heeft gedronken. Aangezien alcohol ongeveer 45-60 minuten nodig heeft om de maximale BAC te bereiken, zal haar laatste drankje dus ongeveer ergens tussen 15 a 30 minuten voor vertrek geweest zijn.
(*Afhankelijk van individuele factoren zoals metabolisme, maaginhoud en persoonlijke tolerantie de exacte BAC etc.)
Validatie 2:
Hourly BAC Breakdown
| Time | Estimated BAC | Observable Effects | Notes |
|---|
| 2:30 AM | ~0.05% | Tipsy: slight impairment in coordination, judgment, and reaction time | Leaving home in this state |
| 3:00 AM | ~0.08-0.10% | Visibly intoxicated: slurred speech, poor coordination, clearly impaired judgment | Arriving at bar 1km from home |
| 4:00 AM | ~0.07-0.09% | Continued impairment, reduced inhibitions, potential emotional instability | Body beginning to metabolize alcohol |
| 5:00 AM | ~0.05-0.07% | Reduced coordination, continued impairment | Walking contributes slightly to metabolism |
| 6:00 AM | ~0.04-0.06% | Loss of balance reported, which is unusual for this BAC | Extended time awake combined with alcohol can exacerbate impairment; fatigue from walking 5km may contribute |
| 7:00 AM | ~0.02-0.04% | Lingering effects: mild impairment, potential hangover symptoms beginning | Completed 5km walking distance |
Important Considerations
- This timeline assumes no additional alcohol consumption after 2:30 AM
- Walking 5km while intoxicated presents significant safety risks including falls, poor judgment, and vulnerability
- Loss of balance at 6:00 AM despite expected BAC reduction suggests either:
- Additional consumption not mentioned in the scenario
- Extreme fatigue combined with lingering intoxication
- Other factors affecting coordination (dehydration, low blood sugar, etc.)
- Individual tolerance, metabolism, hydration, food consumption, and other factors can significantly affect actual BAC and visible impairment
Conclusie: Afgaande op de verschillende elementen, ook in de verklaringen zoals de gesprekken tijdens de wandelingen,
zou ik eerder geneigd zijn om te zeggen dat ze weldegelijk voldoende besefte wat er zich afspeelde op de hoogslaper imo.
Om maar te zeggen is er absolute zekerheid dat ze geen wilsbeschikking had op dat moment, naar mijn mening niet.