Student geneeskunde verkracht medestudente en krijgt opschorting

Ik vind het toch bijzonder jammer dat zo'n zaak (zonder het teveel te willen minimaliseren) zo veel aandacht krijgt nu.
Er worden constant zo veel andere veel ergere misdaden gepleegd waarbij de straffen zeer laag liggen.

Bijna hallucinant dat zoiets dan plots een high profile case wordt.

Komaan, make it happen. Het mag wel eens gedaan zijn met dat soort doxing om likes te krijgen.

Komaan, make it happen. Het mag wel eens gedaan zijn met dat soort doxing om likes te krijgen.
Eerlijk? Ik vind wat Acid doet ook een vorm van aanranding.
Ik minimaliseer de feiten niet echter ik minimaliseer de daden van de heer Acid ook niet.

Zoiets vind ik not done. Dat is het recht in eigen handen nemen speciaal voor 'views'.
Als je het nog doet voor de zaak zelf. Mmm misschien? Very maybe? Maar hier is het zuiver en alleen voor views en likes hé.

Eerlijk? Ik vind wat Acid doet ook een vorm van aanranding.
Ik minimaliseer de feiten niet echter ik minimaliseer de daden van de heer Acid ook niet.

Zoiets vind ik not done. Dat is het recht in eigen handen nemen speciaal voor 'views'.
Als je het nog doet voor de zaak zelf. Mmm misschien? Very maybe? Maar hier is het zuiver en alleen voor views en likes hé.
Het is aan hem ook niet om de rol van het gerecht over te nemen. Nogal pretensieus om het als youtuber beter denken te weten dan rechters die vele jaren gestudeerd hebben voor hun ambt.
En die kerel zijn identiteit bekendmaken kan voor hem zeer gevaarlijk zijn in zijn privé. Zelfde met die Reuzegommers, de feiten die zij gepleegd hebben waren in mijn ogen wel zwaarder. Je kan het niet eens zijn met het gerecht maar daarom moet je zelf niet voor rechter gaan spelen.

Wanneer je in de gerechtsdocumenten de verklaring van beklaagde leest en als die dus helemaal naar waarheid is, kan je toch niet anders dan compassie met hem hebben?

Uit welke aanwijzingen had hij moeten denken dat het een slecht idee was om met haar in bed te kruipen? Omdat ze viel tijdens het wandelen?
Van iemand die gesprekken kan voeren, tot 2x toe u wil kussen, zegt dat ze wil dat je blijft slapen, meer dan een half uur kan wandelen en een trapje van een hoogslaper kan opkruipen, daarvan verwacht je toch niet dat die helemaal ko is en geen consent zou kunnen geven?

Ja, de geloofwaardigheid van het slachtoffer is dankzij het openbaar maken van het vonnis, i.m.a.o. een ferm tikkeltje gezakt. Hoe kan je nu een jongen van 24 beschuldigen na een duidelijke instemming om met hem uit de kleren te gaan, een bed te delen en te vrijen.
Als je zo zat bent maar wel nog in staat bent om een poosje te wandelen en andere zaken te beslissen, dan ben je niet zodanig zat dat je niet meer weet wat je doet.

De populistische journalisten die op kap van het slachtoffer en de beklaagde, lezers naar hun kranten en websites willen halen zijn niet veel beter dan Acid. 'Knap' gedaan beste pers, zodanig alles gaan uitsmeren op een foute manier, om het publiek uit te lokken in voordeel van het slachtoffer, zal nu mogelijk een averechts effect hebben. Prachtig werk van die journalisten.

Dit lijkt nu terug te slaan in het gezicht van het slachtoffer.

Moraal van het verhaal, vrij niet met een zatte onbekende, of als je zelf, of allebei, zat bent.

Laatst bewerkt:
Net het hele vonnis gelezen. Plaatst alles in het correcte perspectief, die massahysterie van de afgelopen dagen is er duidelijk ver over. Ik kan nu perfect begrijpen hoe het vonnis tot stand is gekomen en ik vind het ook correct.

SM zijn wel echt vergif en het is beangstigend hoe snel zoiets kan lopen. Dat ze maar eens beginnen met die puber van een Acid te straffen.

ALS de verklaringen in dat vonnis kloppen, dan is het gewoon hallucinant dat die gast nu publiekelijk zo gelyncht wordt.
En ik heb de neiging om de verklaringen te geloven omdat de verifieerbare elementen allemaal bleken te kloppen met de camerabeelden achteraf.

Wat daar beschreven wordt, is een standaard donderdagavond bij honderden studenten.
En die gast is zelfs een méér dan gemiddeld voorzichtige kerel, lijkt mij.

Die gast wordt zelf aangesproken door haar, helpt haar, probeert haar meerdere keren ergens anders af te zetten, wordt meermaals gekust op haar initiatief, zij zegt expliciet dat ze mee wil op kot met hem, kruipt zelf op de hoogslaper, hij vraagt nog expliciet of het ok is vr seks, stopt na 5 minuten wegens zelf te moe, belt achteraf 's morgens nog of ze goed thuis gekomen is etc.

Ik vind dat eigenlijk ronduit degoutant en om van te kotsen dat dit onder "verkrachting" valt, en die gast nu gewoon voor heel Vlaanderen door het slijk gehaald wordt als seksuele delinquent.

Laatst bewerkt:
Eigenlijk zou er toch eens iets moeten gebeuren rond de hele media invloed hiervan en de gevolgen daarvan. Die hele trial by media is echt niet ok, daar zijn de laatste jaren genoeg bewijzen van. Mijn tiktok staat er vol van, vermoedelijk hoofdzakelijk mensen die er maar de helft van weten en ook gewoon maar een tiktok zien passeren. Ik heb dit topic niet gevolgd en de rest ook niet echt maar daarnet toch even interesse gekregen en het vonnis gelezen en verdorie dat is toch weer een moeilijke en daarin vertrouw ik toch in de ervaring en beslissing van de rechter.
Door het eigenlijk niet te volgen hiervoor ging ik er ook vanuit dat het gebeurd was ifv zijn studie als gynaecoloog en daarbij grensoverschrijdend vertoond heeft, wat ik dus wel snapte als er gezegd werd dat het een goede zaak was dat zijn studie stopgezet werd etc. Maar eigenlijk gaat heel deze zaak over iets totaal anders, en hiermee wil ik gewoon aantonen dat er zo heel veel gaan reageren op assumpties van iets waar ze niets vanaf weten. Ik las zelfs een opmerking over dat hij bij de scouts ofzo was en je zou niet mogen wensen dat je kind hierbij is…. Wat heeft dat in godsnaam met heel die zaak te maken.
Dit staat dus volledig los van hoe die man in het leven staat en hoe die zijn studie/job kan doen en dat wordt nu compleet verwoest door de media. Dit is mi geen verkrachter met voorbedachte rade die recidivisme vertoont, maar een ongelukkige samenloop van alles. Alcohol geeft zeker geen vrijgeleide maar dit maakt het toch verdomd moeilijk, als je zo wordt afgestraft voor een foute inschatting. Zoals hier eerder vermeld, je mag ze nog een contract laten tekenen op dat moment, het kan nog moeilijk zijn. Moet je dan u camera tegenwoordig bovenhalen en de vraag en antwoord filmen met het bewijs dat de persoon volledig bewust hiervan is om je veilig te stellen?
Gaat het slachtoffer hier volledig vrijuit? Alcohol vervaagt de grenzen, de aantrekking, de wil, de wensen, ale heel veel. Komt de schaamte en schuld de dag nadien bij het ontnuchteren ookal was er consent de nacht ervoor, dan komt dit als gevolg. Toch zeer moeilijke tijden eerlijk gezegd.

Het zou al veel helpen mochten alle vonnissen openbaar gemaakt worden zoals nu uitzonderlijk het geval was.

Er staat precies wel een foutje in de documenten.
Het voorval dateert van de nacht van 8 op 9 november 2023 en de beklaagde werd verhoord op 27 juni 2023 🧐.

Amai, ik heb redelijk lang gedaan over mijn post en paar keer moeten onderbreken en ik ben blij met de drie posts boven mij.
Ik dacht nog voorzichtig te zijn in mijn aannames en afwegen wat ik juist schreef maar ik ben blij dat er toch op dezelfde lijn staan en het nog krachtiger omschrijven.
Media is hier echt wel zwaar in de fout, ik zou echt niet in die gast zijn schoenen willen staan.
Iedereen bezwijkt onder die publieke aandacht, zaak in beroep, universiteit die studie stopzet, etc etc
Gek dat tom waes nog niet gecanceld is en zijn contract nog heeft bij de vrt bijvoorbeeld.
Ale zo kan je over alles iets zeggen.

Er staat precies wel een foutje in de documenten.
Het voorval dateert van de nacht van 8 op 9 november 2023 en de beklaagde werd verhoord op 27 juni 2023 🧐.
Mja, de griffieren maken zeker fouten. Wellicht zijn enkele details geanonimiseerd om de link met de beklaagde en slachtoffer wat te vervagen, maar intussen doet het er niet toe gezien de beklaagde gekend is.

Zo heb ik zelf volgens een vonnis iets niet gedaan terwijl het wel gedaan was en in conclusies stond zoals het moest... Griffiers zijn ook maar mensen die fouten kunnen maken, hoewel je dat niet meteen verwacht van een rechtbank.

Moraal van het verhaal, vrij niet met een zatte onbekende, of als je zelf, of allebei, zat bent.
Stel je voor dat je zelfs beiden nuchter bent en aan het daten bent en dat het tot die stap komt en achteraf een van de twee toch spijt heeft en dit aangeeft als ongewenst. Begin maar eens met dat te verdedigen.

Jullie gaan hier allemaal wel heel vlot over het feit dat het zijn verklaring was dat ze hem gekust heeft etc. Dat zijn geen feiten die ergens objectief vastgesteld zijn. Het enige objectieve feit dat vaststond is haar toestand (het was niet gewoon ‘omver vallen’) en dat staat ook duidelijk in het vonnis dat ze totaal niet in staat was om toestemming te geven.

Als je bang bent dat je dit zelf als ‘onschuldige’ zou overkomen, dan hebben jullie duidelijk geen besef welke drempels een vrouw over moet om aangifte te doen en dat er daarnaast ook onderzoek wordt gedaan naar de feiten. Het is geen woord tegen woord.

Jullie gaan hier allemaal wel heel vlot over het feit dat het zijn verklaring was dat ze hem gekust heeft etc. Dat zijn geen feiten die ergens objectief vastgesteld zijn.
Neen, er staat in het vonnis dat het traject en de beschreven feiten (dat gaat oa over dat kussen onderweg op straat) kloppen met wat de verschillende camerabeelden tonen.

Ongelofelijk. Hij is nog jong, hij is getalenteerd, dus hoeft hij zich geen zorgen te maken dat zowat het gruwelijkste dat je een mens kan aandoen gevolgen zal hebben op zijn carrière. Hoe je dat als rechter kan uitspreken, het is me een raadsel.

Een nietszeggende geldboete en een "de volgende keer ga je wel in de hoek", voor iets wat de rechter als bewezen verkrachting erkent. Hoe rot kan het systeem zijn?

Dat hij dan nog eens voor gynaecoloog gaat, vind ik nog extra wraakroepend. Je hebt iemand die bewezen heeft dat hij een kwetsbare vrouw genadeloos misbruikt heeft, en dan ga je als rechter beslissen dat zijn carrière waar hij niets anders zal doen dan in contact komen met kwetsbare vrouwen, waarin hij een grote machtspositie tegen hen zal hebben, niet in gevaar mag komen?

Wie stond er hier eigenlijk terecht? Er lijkt hier meer beslist te zijn geweest om de dader zijn toekomst te vrijwaren, dan om hem te bestraffen, en al zeker niet om het slachtoffer te wreken, laat staan om de maatschappij te beschermen.

Alé jongens, ik geraak hier echt niet aan uit. Ik word hier echt kwaad over. Je erkent de verkrachting, maar zelfs geen melding in het strafblad? Voor iemand die een job gaat uitvoeren waar hij dagelijks met half naakten vrouwen moet werken? Ook weer goed voor het vertrouwen in de gynaecologie.

Straks komen die barmannen in Kortrijk er ook van af met enkel een aanmaning, want stel u voor dat ze straks hun beroep niet meer zouden kunnen uitvoeren ... Stel u voor dat een rechtbank u bestraft voor een crimineel feit, stel u voor dat de rechtbank de maatschappij beschermt tegen dit soort criminelen ...

Sta je nu het vonnis online staat nog altijd achter deze post?
Of erken je dat je in feite niks wist en maar in een blinde furie bent gesprongen?

Maar je bent niet de enige die zich schromelijk vergist heeft en wat hevig van stapel liep.
Maar het geeft toch wel mooi aan hoe verkeerd het soms loopt bij conclusies trekken en mensen al affakkelen op halve info. De media heeft hier ook weer een prachtig staaltje misinformatie spuien gespeeld.

Jullie gaan hier allemaal wel heel vlot over het feit dat het zijn verklaring was dat ze hem gekust heeft etc. Dat zijn geen feiten die ergens objectief vastgesteld zijn.
In het vonnis staat dat het traject en de beschreven gebeurtenissen bevestigd worden door camerabeelden. Wat ook gisteren al bevestigd was, zie o.a. deze post:
En in het vonnis staat dit volgens het VRT NWS artikel:
"De beelden ondersteunen verder het traject en de gebeurtenissen die werden beschreven door de beklaagde", staat in het vonnis.
Wat dus ook zijn versie van de feiten valideert. En dat dit ook op beeld staat.

Terug
Bovenaan