Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nee je vertoeft in een nieuwe realiteit.. een generatiekloof. Een generatie die liever inclusief wil zijn dan indelen in hokjes, een generatie die liever consent heeft en misbruik maken van een situatie niet als concent ziet.

voelde je je misbruikt? Want daar gaat het over.De conclusie is dat ik in mijn studentenjaren toch ook x-tal keren slachtoffer ben geweest van verkrachting.
Af en toe toch wakker geworden naast iemand die ik in nuchtere toestand nooit zou willen aanraken.
Ik zie dat niet.Nee je vertoeft in een nieuwe realiteit.. een generatiekloof. Een generatie die liever inclusief wil zijn dan indelen in hokjes, een generatie die liever consent heeft en misbruik maken van een situatie niet als concent ziet.
Daar gaat het idd over, maar dan komt ge op't probleem dat dat achteraf beslist wordt, en dat er op de moment zelf dus onmogelijk objectief vast te stellen valt of ge iemand verkracht. En dat is iets dat voor velen (voor mij ook) moeilijk ligt.voelde je je misbruikt? Want daar gaat het over.
Geen idee, vraag het ze?Een generatie die zo inclusief is dat ze de samenleving dan maar indeelt in hokjes van generaties en daar dan allerlei veralgemeningen aan vastknoopt?![]()
Nu ben je eea bealchelijk aan het maken, lijkt. Dat moet je niet doen.De conclusie is dat ik in mijn studentenjaren toch ook x-tal keren slachtoffer ben geweest van verkrachting.
Af en toe toch wakker geworden naast iemand die ik in nuchtere toestand nooit zou willen aanraken.
En hoe maakt gij het verschil dat hij geen zelfrespect heeft, en dat zij verkracht is? Dat vind ik nu fascinerend. Gij noemt dat belachelijk, en doet uitschijnen dat dat toch wel zeer obvious is. Voor mij lijken die 2 situaties volledig identiek, en is het enige verschil hoe de persoon het achteraf interpreteert.Nu ben je eea bealchelijk aan het maken, lijkt. Dat moet je niet doen.
Als jij wakker worden naast iemand geen probleem vindt tot je die persoon eens goed aankijkt en dan ..
Hoe kan dat nu verkrachting zijn? Nee, jij had blijkbaar vroeger totaal geen zelfrespect, moet jij weten.. dat is geen verkrachting.
Daarover gaat het dus ook hé.voelde je je misbruikt? Want daar gaat het over.
Ik geloof wel dat er al genoeg mensen zijn wakker geworden bij anderen (zowel man als vrouw) met het idee: 'Shit dit had ik misschien beter niet gedaan'. Of niet beseft hebben wat hen die vorige avond zover gedreven heeft om met persoon X of Y naar bed te gaan. In de huidige context, als ik het goed lees, kan je dat allemaal catalogeren als verkrachtingen? :/voelde je je misbruikt? Want daar gaat het over.
En hoe maakt gij het verschil dat hij geen zelfrespect heeft, en dat zij verkracht is? Dat vind ik nu fascinerend. Gij noemt dat belachelijk, en doet uitschijnen dat dat toch wel zeer obvious is. Voor mij lijken die 2 situaties volledig identiek, en is het enige verschil hoe de persoon het achteraf interpreteert.
De personen waar Martinus toen seks mee heeft gehad hebben toch ook op exact dezelfde manier als de dader hier misbruik gemaakt van de situatie, en seks gehad met iemand die op die moment in't beste geval kantje boordje was om consent te geven?
Helemaal mee eens.ZIj zegt zelf dat zij verkracht is en zij heeft de rechtbank overtuigd, dmv het voorval, dat dit zo is en hij heeft dat niet kunnen doen. Maw zij voelde zich verkracht want ze was ook verkracht, oordeelde de rechtbank.
Jij bepaalt niet wat verkrachting is, ik bepaal dat niet. Dat is echt verkeerdom denken.
Helemaal mee eens.
Maar mijn vraag is naar de andere partijen in dit geval. Is er een verschil tussen de mensen die met Martinus seks hebben gehad, en de dader hier? Of waren alle mensen waar Martinus seks mee had, en achteraf spijt van had, allemaal potentiele verkrachters.
Het punt is dat Martinus van elk van die gevallen hetzelfde in gang had kunnen zetten als deze rechtszaak hier, en dat dat dan allemaal verkrachters waren omdat Martinus dat zo achteraf beslist had.
Dat is gewoon de verduidelijking waar we naar op zoek zijn.
Dus zijt ge het er mee eens dat elke persoon waar Martinus mee wakker werd en iets van had "hoe ben ik daar mee in bed beland???" een verkrachter geweest was moest Martinus het achteraf zo ervaren hebben?
(want zoals gij hier aangeeft, ik beslis dat niet, gij ook niet, de persoon waar Martinus seks mee heeft ook niet. Martinus beslist dat zelf achteraf, en dat is het enige dat telt)
Dat is in geen enkele manier een antwoord op mijn vraag.Spijt en verkrachting staat toch niet in verhouding tot elkaar? Dan heb jij nog heel veel te leren. Dat jij dit vraagt komt op mij over dat jij nooit aangeraakt bent op een manier die je uren, dagen, weken, maanden, zelfs jaren later nog bijstaat. Een aanraking die inbreuk maakt op je persoon, op je waardigheid. Een aanraking die er niet is voor jou, maar voor de ander. Dat kan geiligheid zijn maar ook agressie: beide kan ook. Vandaar dat verhaal dat ik hier schreef over onaangekondigd mijn vinger in de mond van een kennis stoppen: dat is een inbreuk. De manier waarop hij vervolgens keek en zich gedroeg daarna, dat herken ik van die keren dat ik in billen en borsten geknepen ben of die keer volop van voor, zomaar.. omdat iemand er zin in had, dacht dat ik zo weinig voorstelde dat hij dat wel kon maken. En veel vrouwen bevriezen dan ook.. wat een normale reactie kan zijn.. en voelen zich daarover dan ook nog schuldig. Het aantal mannen dat wegkomt met ongepast gedrag of met verkrachting overstijgt ruimschoots de mannen die ervoor veroordeeld zijn.
De mensen die toen met Martinus seks hadden konden toch onmogelijk weten of dit het geval ging zijn?angeraakt bent op een manier die je uren, dagen, weken, maanden, zelfs jaren later nog bijstaat.
Dus dat is dan toch het geval van alle mensen die Martinus hier beschrijft? Hij werd wakker naast mensen waar hij in nuchtere toestand nog niet van in de buurt was gekomen?Ja, wakker worden Janus, er is een nieuwe realiteit. De nieuwe realiteit is dat seks met een dronken persoon gelijk staat aan misbruiken maken van de situatie óf erger.
Dus, stel nu volgende situatie:Ja, wakker worden Janus, er is een nieuwe realiteit. De nieuwe realiteit is dat seks met een dronken persoon gelijk staat aan misbruiken maken van de situatie óf erger.
Er mist wel één belangrijk punt: voel je je misbruikt én is er sprake van een element waardoor je 'ja' beïnvloed is.voelde je je misbruikt? Want daar gaat het over.
Daarover gaat het dus ook hé.
Je moet niet alleen inschatten of de partner té dronken is, je moet ook weten of zij daarover dezelfde mening heeft de dag erna en of ze zich potentieel misbruikt zou kunnen voelen.
Want beide elementen spelen mee.
En volgens sommigen hier moet je ook inschatten hoe dronken je zelf bent, want als je zelf te dronken bent kon je niet weten dat de andere te dronken was en zijn toestemming dus ongeldig was.
Wie raakt daar nog aan uit?
Goed, de radicale oplossing blijft: enkel seks met degenen die je langdurig kent, en niet als er iets van alcohol in het spel is.
Maar dat lijkt mij dus ver gaan.
Ik geloof wel dat er al genoeg mensen zijn wakker geworden bij anderen (zowel man als vrouw) met het idee: 'Shit dit had ik misschien beter niet gedaan'. Of niet beseft hebben wat hen die vorige avond zover gedreven heeft om met persoon X of Y naar bed te gaan. In de huidige context, als ik het goed lees, kan je dat allemaal catalogeren als verkrachtingen? :/
"
Dus zijt ge het er mee eens dat elke persoon waar Martinus mee wakker werd en iets van had "hoe ben ik daar mee in bed beland???" een verkrachter geweest was moest Martinus het achteraf zo ervaren hebben?
(want zoals gij hier aangeeft, ik beslis dat niet, gij ook niet, de persoon waar Martinus seks mee heeft ook niet. Martinus beslist dat zelf achteraf, en dat is het enige dat telt)"
Daarover gaat het dus ook hé.
Je moet niet alleen inschatten of de partner té dronken is, je moet ook weten of zij daarover dezelfde mening heeft de dag erna en of ze zich potentieel misbruikt zou kunnen voelen.
Want beide elementen spelen mee.
En volgens sommigen hier moet je ook inschatten hoe dronken je zelf bent, want als je zelf te dronken bent kon je niet weten dat de andere te dronken was en zijn toestemming dus ongeldig was.
Wie raakt daar nog aan uit?
Goed, de radicale oplossing blijft: enkel seks met degenen die je langdurig kent, en niet als er iets van alcohol in het spel is.
Maar dat lijkt mij dus ver gaan.
Ik denk dat de algemene conclusie moet zijn, zorg dat je altijd in een toestand bent dat je zelf nog controle hebt over jezelf.Ik geloof wel dat er al genoeg mensen zijn wakker geworden bij anderen (zowel man als vrouw) met het idee: 'Shit dit had ik misschien beter niet gedaan'. Of niet beseft hebben wat hen die vorige avond zover gedreven heeft om met persoon X of Y naar bed te gaan. In de huidige context, als ik het goed lees, kan je dat allemaal catalogeren als verkrachtingen? :/
Wat ik hier mis altijd is dat er genoeg mensen zijn die serieus dronken kunnen zijn, nog altijd kunnen stappen (wel niet meer rechtdoor, maar daarom moeten ze niet per se altijd tegen de grond gaan), maar daar de dag nadien ook niets meer van weten, wegens inderdaad, gewoon te ver weg zijn. Maar als buitenstaander, zeker als je zelf nog eens gedronken hebt, kan je toch nooit weten dat die persoon niet meer weet wat die zegt of doet? (Ik spreek nu niet ove comateus gezopen en niet meer kunnen reageren voor alle duidelijkheid)
Ik heb een paar keer meegemaakt dat ik vrienden had die goed beschonken waren en dag nadien vragen, wa is er eigenlijk gebeurd tussen 2u en thuiskomen want ik weet ik niks meer, terwijl die voor de rest wel redelijk normaal konden reageren (voor een dronken persoon)
Edit: beetje wat General hierboven ook zegt
Dus, stel nu volgende situatie:
Beginnend jong koppeltje.
Het meisje gaat met vriendinnen s'avonds nog drinken en komt stomdronken terug toe op het kot van haar vriend om daar te slapen. De jongen ligt al (nuchter) te slapen.
Zij heeft zin, en doet zijn kleren uit, gaat op hem zitten en ze hebben seks. Tegen dat hij wakker genoeg is om echt te beseffen wat er aan het gebeuren is, is er al sprake van penetratie.
Conclusie van u, Killalot en Loser is dus dat hij een verkrachter is want hij heeft seks gehad met iemand die duidelijk niet meer in staat was om daar toestemming voor te geven.
Dat mist niet. Het ging over mensen waar hij zei dat hij wakker mee werd na een dronken avond waar hij nuchter niet van in de buurt was gekomen. Dus dit was een correct statement in de context van de discussie.Er mist wel één belangrijk punt: voel je je misbruikt én is er sprake van een element waardoor je 'ja' beïnvloed is.
Want het is natuurlijk niet genoeg om gewoon allebei nuchter met elkaar naar bed te gaan, zonder sprake van list, alcohol, dwang, machtsmisbruik... en 's ochtends te denken: o, dit had ik beter niet gedaan.
Idd, als er helemaal niks van omstandigheden is dat het verkrachting maakt, dan is het geen verkrachting. Maar dat haalt de rest van't argument niet uit. En ik dacht dat deel van het punt van sommigen hier was dat er zo weinig veroordelingen zijn omdat de meeste mensen het niet aangeven, dus dat er effectief wel veel meer zijn dan we zien.Dus nee: 'niets van alcohol' is niet nodig. Nee, 'shit dit had ik beter niet gedaan' is niet reden genoeg om te spreken van een verkrachting. Getuige ook het feit dat er geen miljoenen veroordelingen voor verkrachting zijn per jaar.