Tomorrowland Mainstage getroffen door brand

Hopelijk kan het vervangende mainstage volk lokken en houden. Ik heb een luchtfoto van een vorige editie gezien terwijl het festival bezig is. Veel geluk om de mainstage capaciteit nog bij de andere podia te proppen, want het zag overal zwart van het volk🤪

Eerste keer in +15 jaar dat ik niet ga, en ik ben zo blij. Ik heb echt schrik voor de aanwezigen dat ze overhaaste beslissingen aan het nemen zijn.
Als je ziet dan 50% van de aanwezigen aan de Main staat vanaf 20u 's avonds, en ziet wat voor een hel de wandeling naar buiten is van daar + het feit dat jaar na jaar extra mensen toelaten (een paar 1000 tickets/dag extra), dan vrees ik echt voor de drukte en gevolgen daarvan. Elk podium gaat overbezet zijn, en waar moeten alle mensen naar toe?

Ik hoop echt dat er een deftig back-up plan is, want een halve mainstage gaat geen 50% van het volk naar daar trekken. En de kampeerders gaan toch ook klagen als ze betalen voor 1 dag campingfeest vs. een echte TML ervaring.

Geen evidentie, maar ik had gedacht dat ze zouden annuleren en covid-gewijs volgend jaar 3 weekends zouden doen. Zoiets.

Ondertussen ook bevestigd op website dat ook in scenario 2 het pas om 14u zal zijn (logisch, maar was niet duidelijk vermeld op de conferentie). Dus hoe dan ook pas om 14u morgen voor niet-DreamVille gasten.
En ga je die dan opsluiten op de camping? :/
Kunnen altijd in/uit camping natuurlijk. Maar de DreamVille ingang "achterdeur" voor TML zal morgen dicht blijven in Scenario 2. Langs de gewone ingang "voordeur" proberen binnen te komen zal ook wel niet pakken ongetwijfeld (ticket zal geweigerd worden door de scanner).

Ondertussen ook bevestigd op website dat ook in scenario 2 het pas om 14u zal zijn (logisch, maar was niet duidelijk vermeld op de conferentie). Dus hoe dan ook pas om 14u morgen voor niet-DreamVille gasten.

Kunnen altijd in/uit camping natuurlijk. Maar de DreamVille ingang "achterdeur" voor TML zal morgen dicht blijven in Scenario 2. Langs de gewone ingang "voordeur" binnenkomen zal ook wel niet pakken ongetwijfeld (ticket zal geweigerd worden door de scanner).
Mensen die voor de Main kwamen maar geen DreamVille ticket hebben lijken wel gesjareld dan ?

Tenzij ze toch nog iets kunnen ineenflansen op die weide.

Mensen die voor de Main kwamen maar geen DreamVille ticket hebben lijken wel gesjareld dan ?
Jep, en ik denk dat uiteindelijk iedereen wel gesjareld wordt op een of andere manier.

Iedereen wordt morgen bijvoorbeeld 2 uur toegang tot TML ontnomen zonder iets van compensatie daarvoor. DreamVille wordt bij Scenario 2 zelfs een hele dag toegang ontzegd.

Jep, en ik denk dat uiteindelijk iedereen wel gesjareld wordt op een of andere manier.

Iedereen wordt morgen bijvoorbeeld 2 uur toegang tot TML ontnomen zonder iets van compensatie daarvoor. DreamVille wordt bij Scenario 2 zelfs een hele dag toegang ontzegd.

Nu moeten we ook niet doen alsof iedereen (dagticket of incl camping) daar om 12u al aan die ingang staat natuurlijk

Vind de reacties op al die communicatie ook zo positief op de socials? Ale als ik een combi heb zou ik wel pissed zijn dat ik enkel de main kan zien morgen.

Kan mij ook voorstellen dat er heel wat dagtickets zijn die wel voor de main kwamen.
Nergens ook maar een woord over eventuele refunds te zien, maar dat is waarschijnlijk wel de opzet van alles koste wat kost te willen laten doorgaan.

Nu moeten we ook niet doen alsof iedereen (dagticket of incl camping) daar om 12u al aan die ingang staat natuurlijk
Klopt, maar zij die dat wel van plan waren zijn gesjareld. Heb dat zelf nog gedaan, er zijn goede redenen daarvoor: 12u binnenkomen is de enige kans om gans het terrein op uw gemak te zien/af te wandelen en alle stages eens te zien voor er geen doorkomen meer aan is. Ook als je niet wou wachten voor die Ferris Wheel indertijd was dat uw beste optie, en nog heel wat zaken. Om 14u gaat dat allemaal al moeilijker worden.

Vanaf die poorten opengaan is dat een constante toestroom, elke seconde wordt het drukker en drukker (en in mijn ervaring stijgt de drukte niet rechtlijnig, maar eerder in een soort van logaritmische verdeling). Dus bepaalde zaken gaan alleen vlot (zonder wachten) als je er vroeg bij bent.

Klopt, maar zij die dat wel van plan waren zijn gesjareld. Heb dat zelf nog gedaan, er zijn goede redenen daarvoor: 12u binnenkomen is de enige kans om gans het terrein op uw gemak te zien/af te wandelen en alle stages eens te zien voor er geen doorkomen meer aan is. Ook als je niet wou wachten voor die Ferris Wheel indertijd was dat uw beste optie, en nog heel wat zaken. Om 14u gaat dat allemaal al moeilijker worden.

Goh ja dat was mijn insteek ook altijd hoor.

12u aankomen, iets eten en wat rondlopen zonder doel of iemand die ik wil zien
Dat schuift dan gewoon op naar 14u ipv 12u 😅

Iets minder lang (halve) liters kappen in de mooze bar 😂

Dat die zelfs niet een paar pinten per man als refund geven is toch wel lame.

Als die echt tegen (over)morgen met een iets of wat acceptabel podium afkomen heb ik wel immens respect voor hun. Dat lijkt toch echt onhaalbaar. Maarja who knows.

Lijkt me toch dat bezoekers van Dreamville een compensatie kunnen eisen aangezien hen de toegang ontnomen wordt tot iets waar ze voor betaald hebben en doorgaat.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan