Tour de France 2021

Wie wint de TdF 2021

• Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 40 38,5%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 37 35,6%
  • Pello Bilbao

• Simon Yates

• Julian Alaphilippe

Stemmen: 3 2,9%
  • Richie Porte

Stemmen: 1 1,0%
  • Nairo Quintana

• Alejandro Valverde

Stemmen: 2 1,9%
  • Enric Mas

• Vincenzo Nibali

• Richard Carapaz

Stemmen: 11 10,6%
  • iemand anders…

Stemmen: 8 7,7%

• Totaal aantal stemmers
    104
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ivm de Tourmanager zou ik zeggen: Stop the count! :unsure:

Kunnen we dat hele Van Aert VS van der Poel circus achterwege laten aub? Begint zo afgezaagd te geraken...

Het is toch al langer duidelijk dat van der Poel véél sterker aanleunt bij het puncher profiel genre Alaphilippe en dat Van Aert veel meer een type Dumoulin of Wiggins is? Waarom mensen Van Aert hier uberhaupt verwachten voor de overwinning mee te doen op deze aankomsten is mij een raadsel.

Het hangt er sterk vanaf hoe een spurt aangetrokken wordt. Op papier zijn Merlier en Ewan intrinsiek wel sneller maar op papier waren ze dat ook in die eerste rit van de Tirreno en daar nam Van Aert toch duidelijk de maat van iederen. Hoe hoger de startsnelheid van de sprint hoe beter, maar inderdaad... als ik geld moet inzetten voor morgen zet ik dat toch op Ewan.
Ewan is voor mij meer het type dat in het gat kan duiken en er over gaan inderdaad. Als een sprinter aantrekt tegen hoge snelheid raakt hij er zelden over.

Denk dat VA ook niet opt niveau van Tour vorig jaar zit... Moet nog in stijgende lijn.
Had vroeger wel meer punch maar is dan beginnen klimmen. Elk voordeel...

Punten tourmanager ideaal vandaag (y)

Een winnaar van een grote ronde!
How jong! Ja hier heb je het al eerst gehoord :p

Dat mensen zich ook zo snel op hun paard laten hijsen, ongelooflijk eigenlijk :p
Ja, ik weet dat gij dat doet om te zeveren maar er zijn er altijd wel een paar die daar vol tegen in gaan en dan zijn we weer vertrokken voor een pagina welles-nietes :p

Ga eerlijk zijn. Ik zat samen met VDP te bleiten én dacht dat hij te overmoedig was na de eerste beklimming. Benieuwd of deze prestatie verbeterd zal worden door iemand anders in de komende dagen / weken. Mede door zijn eerste aanzet, sowieso een top-vijf moment van het wielerjaar.

Op een zestigtal kilometer van het einde, een kartonnen bordje met 'fuck omi opi' erop :laugh:.

Super tevreden met beide winnaars tijdens dit openingsweekend van de Tour.

Zaterdag Julian die van zeer ver aangaat en dan volhoudt tot aan de meet. Om dan Michel te horen zeggen dat het niet spannend was, dat heb ik toch anders ervaren… Alleen jammer van de massale valpartijen, altijd hetgeen waar je tijdens de openingsweek het meeste schrik hebt… Het beeld net na de aankomst van Matthieu die daar voorovergebogen op zijn fiets zit was toen ook opvallend. Ik dacht toen toch ook dat hij net niet goed genoeg was.

Dan de zege vandaag, tja, wat kan je daar over zeggen. Eerst aangaan zonder echt veel voorsprong te nemen waarop iedereen denkt dat het een wanhoopspoging is. Dan gegrepen worden, wat dat lijkt te bevestigen. Om dan uiteindelijk nog eens te demarreren en iedereen het nakijken te geven. Gewoon om kippenvel van te krijgen. Ook hier weer een prachtig beeld na de finish wanneer Julian hem echt opzoekt om hem te feliciteren, 2 grote kampioenen onderling.

Morgen mag Ewan dan winnen en dan zijn de eerste 3 ritten alle 3 een prooi voor de Belgische ploegen 😁.

Zonet nog eens alle beelden bekeken, dit wordt toch één van de mooiste overwinningen van het jaar en eentje die in de toekomst geregeld bovengehaald zal worden in alle wielerrubrieken in de media. Immens veel respect voor Mathieu!

Deze kwam ik op reddit tegen:

yinz63m6ev771.png

Toch gewoon heerlijk als ge mannen als Julian & Mathieu ziet koersen. Alaphilippe zijn overwinning eergisteren was ook gewoon heel straf als je ziet dat die aangaat op 2,5km. Prachtige winnaars van het openingsluik. Zo'n aankomsten liegen ook nooit.

Ik denk dat we ook vooral moeten onthouden dat Pogacar & Roglic allebei in topvorm zitten, het is al uitkijken naar de tijdrit.

Weet hij niet dat er bonis aan de meet liggen? Als hij wint komt hij 10" dichter bij geel. Vreemde beslissing zien of hij het ook echt meent of er zich toch niet gewoon tussengooit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan