Tour de France 2021

Wie wint de TdF 2021

• Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 40 38,5%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 37 35,6%
  • Pello Bilbao

• Simon Yates

• Julian Alaphilippe

Stemmen: 3 2,9%
  • Richie Porte

Stemmen: 1 1,0%
  • Nairo Quintana

• Alejandro Valverde

Stemmen: 2 1,9%
  • Enric Mas

• Vincenzo Nibali

• Richard Carapaz

Stemmen: 11 10,6%
  • iemand anders…

Stemmen: 8 7,7%

• Totaal aantal stemmers
    104
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Mannen die zeggen dat de top nu smaller (= zeggen dan er minder goede renners dan toen) is zouden een permanente ban moeten krijgen op wielertopics.

Je zit hier nu gewoon te kijken naar een wielerfenomeen als tadej had gekoerst in de jaren 60 hadden we van Eddy nooit gehoord
Met een smallere top bedoel ik dat Pogacar voor het klassement minder tegenstand heeft dan Merckx. Wat maakt Pogacar en Merckx dat nu uit hoe goed nummer 100 is. Gaat toch om de top 4-5 van nu die je moet vergelijken met de top 4-5 van toen.

Laat die ban maar, als er zo'n opmerkingen komen bij een eenvoudige discussie hou ik me er liever zelf buiten. Genoeg andere topics om te volgen.

Laatst bewerkt:
Met een smallere top bedoel ik dat Pogacar voor het klassement minder tegenstand heeft dan Merckx. Wat maakt Pogacar en Merckx dat nu uit hoe goed nummer 100 is. Gaat toch om de top 4-5 van nu die je moet vergelijken met de top 4-5 van toen.

Laat die ban maar, als er zo'n opmerkingen komen bij een eenvoudige discussie hou ik me er liever zelf buiten. Genoeg andere topics om te volgen.
Dat is die romantisering van het verleden waarvoor al gewaarschuwd is. Pogocar rijd 3 minuten weg van zijn tegenstand ach de tegenstand stelt niks voor. Merckx wint de Tour met 15 minuten en dan komen diezelfde zeggen van ja maar wel sterke tegenstand hoor.

Als je ziet wat ze zeggen dat Van Avermaet, De Gendt etc... allemaal hun zelfde data van 10 jaar geleden nog halen, soms zelfs nog records breken wat betreft het aantal watt, en dan niet meer "meekunnen", zal het wel zijn dat er heel veel talent in deze groep zit. Peloton rijdt veel sneller dan 10 jaar geleden.

Voila, net zoals in de Giro. Merlier stapt af na 9 dagen. Dat is geen ronderenner voor 3 weken, dus ik begrijp wel volledig dat ze voor groene punten gingen met Philipsen.

Wat zit Quintana nu op 65 km van de meet, met nog een lang stuk vallei, alles en iedereen er nu al af te sleuren?

Voila, net zoals in de Giro. Merlier stapt af na 9 dagen. Dat is geen ronderenner voor 3 weken, dus ik begrijp wel volledig dat ze voor groene punten gingen met Philipsen.
Is dat zo? Dat hebben ze nooit gezegd ze gingen voor ritten jij geeft er zo'n draai aan dat het tot een tactisch meesterwerk behoort voor groen. Als dat zo is waarom niet vanaf rit 1 doen? Tussen 1 en 2 zit 20 punten verloor dus 20 punten al in de eerste rit. Bovendien waarom dat niet publieke uitspreken? Nu krijg je een hoop gezeik waarom ze niet voor hun snelste sprinter gaan, dat kon allemaal vermeden zijn.

pff was gisteren al lastig weer maar vandaag nog erger blijkbaar wat hoger dus wat kouder.

UAE toch wel sterk zoveel zitten er niet meer in dat peloton en toch een paar UAE mannen erbij.

Laatst bewerkt:

Het was sterk uitgedrukt maar kom, zeggen dat de top toen breder was of sterker is bullshit. Zoals reeds gezegd reden er toen 100 profs alles aangevuld met bakkers en beenhouwers. Nu heb je de WT alleen al 350-400 profs... dat zijn stuk voor stuk mannen die quasi alles doen en laten om zo goed mogelijk te zijn, betere trainingsmethodes...
De 300ste prof vandaag is daarom veel kans gewoon beter dan de 10de beste renner uit 1970, gewoon omdat de baseline veel maar dan ook véèl hoger lag. Hell de 50ste prof van toen zou vandaag met moeite in een conti team rijden wrs.

Je kan dit moeilijk vinden om te weten maar kijk gewoon naar de atletiek. Bekijk het WR op de 100m of de 10.000m uit 1970 en ga kijken hoeveel lopers er vandaag actief zijn die sneller lopen dan die tijd, dat zegt genoeg.

Ik sta er gelijk totaal ni versteld van.

Toch compleet gebrek aan professionalisme als die vergeten eten is, hoe lang is die al prof...
Onderschat dat weer toch maar niet. Het zou niet de eerste zijn wiens maag daardoor dicht slaat...
Dat vocht en die koude alleen al, en dan een hele dag vocht en vuil dat je toch wel binnen krijgt als je even in het wiel zit. Leuk is anders.

Onderschat dat weer toch maar niet. Het zou niet de eerste zijn wiens maag daardoor dicht slaat...
Dat vocht en die koude alleen al, en dan een hele dag vocht en vuil dat je toch wel binnen krijgt als je even in het wiel zit. Leuk is anders.
Zeker waar, ge verbrandt massa's in zo'n weer, ma ge zag toch dat hem nu ineens aan het eten sloeg veel te laat natuurlijk..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan