Tour de France 2022

Na al die jaren hebben ze het bij de VRT nog steeds niet gesnapt: een journalist hoort vragen te stellen en " The plan worked perfectly." is nog steeds geen vraag, toch niet met die intonatie.

Je zou verwachten dat ze na verschillende gepiekeerde reacties van oa VdB en Cavendish over de jaren lessen getrokken zouden hebben... niet dus.

Vingegaard ziet er toch zeer fris en sterk uit. Al mijn geld op deze man de komende 2 dagen ^^
Ja dit. Vandaag was het een zinloze onderneming voor Pogacar met een hele sterke VA en Vingegaard die geen krimp gaf. VA had Pogacar gewoon steeds teruggehaald met Vingegaard in zijn wiel hé.

Het zal op de zware cols moeten gebeuren.

Amai, chapeau voor zo'n Soler om nog helemaal tot de meet uit te rijden (net zoals Morkov een paar dagen geleden). Wel buiten tijd...

Ik vraag me af of we binnen 20 jaar over de “product-x-jaren” zullen spreken als het over deze periode gaat. Je ziet hier toch zaken die we sinds de tijd van epo en bloedtransfusies niet meer gezien hebben. Het is wel mooiere koers dan het eeuwige energiesparen van de “propere” jaren, dat zeker.

(Geen aanklacht hoor, gewoon de nuchtere vaststelling van iemand die al sinds midden jaren ‘90 de koers volgt.)

Biologisch paspoort zorgt er wel voor dat wielrennen redelijk zuiver is. Als je iets zou nemen dat je prestaties zou verbeteren zou dat te zien zijn aan je waarden. Als je iets neemt dat niet waarneembaar is zal het ook geen effect hebben op je prestaties.

Ik zou me een pak meer zorgen maken om wat er gebeurt in andere sporten. Er zijn nog altijd landen waar amper getest (paar Afrikaanse landen bv) word of sporten waar spelers volgespoten met cortisonen meedoen (Nadal, Garros).

Biologisch paspoort zorgt er wel voor dat wielrennen redelijk zuiver is. Als je iets zou nemen dat je prestaties zou verbeteren zou dat te zien zijn aan je waarden. Als je iets neemt dat niet waarneembaar is zal het ook geen effect hebben op je prestaties.

Ik zou me een pak meer zorgen maken om wat er gebeurt in andere sporten. Er zijn nog altijd landen waar amper getest (paar Afrikaanse landen bv) word of sporten waar spelers volgespoten met cortisonen meedoen (Nadal, Garros).
Girmay ofwa? 🤪

Ik vraag me af of we binnen 20 jaar over de “product-x-jaren” zullen spreken als het over deze periode gaat. Je ziet hier toch zaken die we sinds de tijd van epo en bloedtransfusies niet meer gezien hebben. Het is wel mooiere koers dan het eeuwige energiesparen van de “propere” jaren, dat zeker.

(Geen aanklacht hoor, gewoon de nuchtere vaststelling van iemand die al sinds midden jaren ‘90 de koers volgt.)
Welke proper jaren? Die van Sastre en Contador enzo? 😁 Of die van Jiffy Bag Wiggins en Froome Salbutamol?
Of toch nog eerder Nibali met wattages die ie nooit eerder en nooit meer zou rijden? 😅

Nu ja, dope of niet, de grote ploegen strijden zowiezo altijd wel met gelijke of soortgelijke middelen. Ik heb vooral medelijden met de mindere goden

Bijvoorbeeld dit verhaal is schrijnend
Naar huis gereden door de epo-generatie

Dat er doping wordt gebruikt is voor de grote ploegen niet echt nadelig, maar wel voor de kleintjes, die met hun minder budget daar niet tegen op kunnen.

(PS. Over de impact over de gezondheid spreek ik mij dan nog niet over he)

Vandaar dit artikel:

Je kan het ook anders bekijken, misschien is het net dankzij een cleanere generatie dat het verschil tussen de absolute toppers en de rest groter is geworden. Terwijl vroeger iedereen door allerhande middelen op een hoger niveau werd gebracht, of weer fris aan de start door middel van transfusies.

Een Froome op zijn top kon ook gerust een col voor het einde vertrokken zijn, of zijn ploeg alles kapot hebben laten rijden op 70km van het eind. Alleen kozen ze voor veiligheid en soupeerden ze hun ploeg op tot Froome op 5km ging. We mogen UAE dankbaar zijn dat ze met al hun oliedollars geen betere ploeg rond Pogacar aan de start brengen.

Nu ja, dope of niet, de grote ploegen strijden zowiezo altijd wel met gelijke of soortgelijke middelen. Ik heb vooral medelijden met de mindere goden

Bijvoorbeeld dit verhaal is schrijnend
Naar huis gereden door de epo-generatie

Dat er doping wordt gebruikt is voor de grote ploegen niet echt nadelig, maar wel voor de kleintjes, die met hun minder budget daar niet tegen op kunnen.

(PS. Over de impact over de gezondheid spreek ik mij dan nog niet over he)
Nu ga je er al vanuit dat doping op grote schaal zou worden gebruikt, als in op teambasis.
Dat is echt al gewoon heel grootschalig en zeer georganiseerd.

Waarom rijden de renners tegenwoordig zo snel? Simpel omdat trainingsmethoden, inzichten en materiaal steeds beter en beter worden, de generatie nu is ook gewoon waanzinnig getalenteerd en al van heel jong bezig om asap op het hoogste niveau te staan.
Gooi dat samen en je hebt uw antwoord al gevonden.
Snap niet goed waarom er over verboden middelen zou moeten gesproken worden.

Zeker op vlak van dat materiaal is de innovatie heel groot. Neem nog maar simpel van 2010 en eentje van nu, het verschil is immens. Ook amateurs rijden relatief sneller dan 10 jaar geleden. In het materiaaltopic zijn we bezig dat een absolute topband 6watt minder rolweertand zou hebben tegenover aan andere topband, dit draagt ook gewoon allemaal bij.

Nu ga je er al vanuit dat doping op grote schaal zou worden gebruikt, als in op teambasis.
Ik weet niet of ze nog dope gebruiken. Maar de controles zijn zo streng geworden dat ALS er toch nog dope wordt gebruikt, dan moet dit al op teambasis gebeuren.

Ik hoop en denk ook wel dat je gelijk hebt, maar we weten dit pas zeker, over enkele jaren zoals door Peter Van Eenoo wordt aangegeven. (in de link hierboven)

Tot zover de waarde van een top-10 plaats in de Tour, kan een half dozijn "mindere" klimmers niet volgen als ze gas geven.
Neen, gene fan van de Vlasov.
Vlasov is dan ook meer een kleine ronderenner dan een grote ronderenner imo.

Plus is in de eerste Tourweek zwaar gevallen, lijkt me dat die nog niet volledig hersteld is anders reed die hier ook wel een beter resultaat volgens mij.

een kleine ronde renner die vorig 4de werd in de Giro, nou moe zou Gaston Lagafe zeggen
De resultaten van zijn andere 3 grote rondes vergeet je bewust te vermelden?

Vlasov is naar mijn gevoel, vooralsnog(!) sterker in kleinere rittenkoersen dan grote rondes, dat lijkt mij geen incorrecte stelling gezien zijn palmares.

De resultaten van zijn andere 3 grote rondes vergeet je bewust te vermelden?
🙄
De Giro van '20 startte hij ziek waardoor hij op dag 2 opgaf, om vervolgens 2 weken al terug te starten in de Vuelta. Waar hij 5x top 10 reed waaronder 2e op de Angliru. Slechts 11e op 2'20" van plek 6.
Op u 24e zo'n belachelijke uitslagen rijden is inderdaad voldoende om iemand voor het leven af te schrijven als grote ronderenner.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan