Tour de France 2022

Eddy niet meer op tv is toch wel een gemis 😢

Morgen wordt denk ik wel een etappe om duimen en vingers bij af te likken :love:

Gisteren iedereen getest op Corona op de 1e rustdag… Voorlopig blijft het verdacht stil rond positieve gevallen… dat kan toch niet?! De halve entourage van bepaalde ploegen heeft Corona maar alle renners testen negatief?

Gisteren iedereen getest op Corona op de 1e rustdag… Voorlopig blijft het verdacht stil rond positieve gevallen… dat kan toch niet?! De halve entourage van bepaalde ploegen heeft Corona maar alle renners testen negatief?

Was er gisteren al een test? Ik dacht enkel op de 2e en 3e rustdag?

Inderdaad geen testen gisteren, was een 'extra' rustdag door de verplaatsing.
De renners die intussen mogelijks al besmet zijn maar asymptomatisch blijven, kunnen zo tegen de volgende rustdag misschien al terug negatief testen.

Nee ma serieus, wat doet B&B in deze Tour?
Lossen... dubbel lossen zelfs. Nee, ik vind dit ook wel schandalig. Cofidis schuift nu wel mee maar er zouden toch wel wat meer ploegen een poging mogen doen. Niet enkel B&B maar bv ploegen als Total, Arkea, Israel, Astana, AG2R... Ook Lotto zou gerust een mannetje mee mogen sturen. Tis niet omdat je alles op Ewan zet dat je van die 8 renners niet 1 renner kan missen (die er dan ook nog eens voor zorgt dat je in het peloton zeker niet moet gaan rijden...

En er zijn trouwens nog nen hoop ploegen die zouden mogen meeschuiven maar waar je voor vandaag dan verzachtende omstandigheden kan inroepen (sparen voor morgen). Eigenlijk is het schandalig dat een man die vorig jaar 3! ritten wint in de Ronde van Spanje hier als hofnar moet functioneren. Wat doen die 150 renners die slechter zijn dat Cort in dat peloton hier eigenlijk? Die zijn hier niet allemaal om voor een topspurter en top-10 kandidaat te werken hé...

De enige ritten deze week waar ik echt uitgesproken kansen zie voor een vlucht is de Vogezen rit en de Zwitserland rit. In de andere ritten komt de winnaar zo goed als zeker uit wat over blijft van het peloton, enfin alleszins niet uit de vroege vlucht.

Laatst bewerkt:
Ook Lotto zou gerust een mannetje mee mogen sturen. Tis niet omdat je alles op Ewan zet dat je van die 8 renners niet 1 renner kan missen (die er dan ook nog eens voor zorgt dat je in het peloton zeker niet moet gaan rijden...

Dat vind ik toch een raar argument, dan kun je dat evengoed van elke andere sprintersploeg zeggen en dan krijgen we geen sprint meer. Geen enkele andere ploeg met een topsprinter laat iemand van Lotto in de vlucht gaan hoor want dat betekent gewoon minder hulp voor hun. Het is gewoon raar dat een Cofidis nu pas voor het eerst iemand meestuurt en B&B na die vernedering op de eerste dag weigert mee te gaan terwijl die hier echt niets te zoeken hebben buiten publiciteit. Vroeger waren er natuurlijk veel meer zwakke Franse ploegen die in de Tour eigenlijk niets te zoeken hadden. Nu hebben zowel Cofidis, Total als Arkea hier een uitgesproken kopman, of zelfs meer dan één kopman.

Was er gisteren al een test? Ik dacht enkel op de 2e en 3e rustdag?
ah ok! ik dacht dat het iedere maandag een test was, my mistake! Ik begreep er al echt niets van dat er nergens iets te vinden was hierrond, mijn conspiracy mind was al aan het denken aan een grootse doofpotoperatie :laugh::laugh::laugh:

ah ok! ik dacht dat het iedere maandag een test was, my mistake! Ik begreep er al echt niets van dat er nergens iets te vinden was hierrond, mijn conspiracy mind was al aan het denken aan een grootse doofpotoperatie :laugh::laugh::laugh:

Normaal zijn er maar 2 rustdagen. Enkel dit jaar door de verplaatsing van Denemarken komt er eentje bij die ze eerder als verplaatsingsdag beschouwen dan als rustdag.

Al die testen is een hele logistieke operatie. Die verplaatsing is dat ook. Beiden zou het iets te lastig maken.

in de hetze over vive le velo is de meest interessante vraag nog wie die lelijke kinderlijke t-shirt uberhaupt koopt?
Ik ben eens op die website gaan loeren, 50 EURO voor een gewone tshirt met jawel de "mythische" spreuk "we gaan klinken" :S https://www.vivelevelo.be/shop/t-shirt-we-gaan-klinken-390?category=39#attr=1063,628
karlinjacuzzidinges-768x432.jpg

Wout, wout, wout... heb je dan echt geen schaamte? Die gele broek... aub zeg :frown: Jakobsen van 't zelfde... afschuwelijk. Gelukkig houdt Cort het nog fatsoenlijk.
Dat vind ik toch een raar argument, dan kun je dat evengoed van elke andere sprintersploeg zeggen en dan krijgen we geen sprint meer. Geen enkele andere ploeg met een topsprinter laat iemand van Lotto in de vlucht gaan hoor want dat betekent gewoon minder hulp voor hun. Het is gewoon raar dat een Cofidis nu pas voor het eerst iemand meestuurt en B&B na die vernedering op de eerste dag weigert mee te gaan terwijl die hier echt niets te zoeken hebben buiten publiciteit. Vroeger waren er natuurlijk veel meer zwakke Franse ploegen die in de Tour eigenlijk niets te zoeken hadden. Nu hebben zowel Cofidis, Total als Arkea hier een uitgesproken kopman, of zelfs meer dan één kopman.
"Geen enkele andere ploeg". Ik weet of pakweg Quick-Step zich nu echt gaat dubbelplooien als zo'n Frederik Frison mee schuift in de vroege vlucht hoor...

En die uitgesproken kopmannen van die Franse ploegen... tja. Als je Guillaume Martin een kopman wil noemen... dat zou in een andere ploeg hooguit een renner met een vrije rol zijn. Die heeft heus geen 7 ploegmaats nodig ter ondersteuning, of anders gezegd: met zijn status heeft hij weinig recht om die op te eisen. Total, Arkea & AG2R zelfde verhaal hé... die hebben geen kopmannen bij die een hele ploeg in dienst moeten krijgen tbh. O'Connor reed vorig jaar een mooie Tour (en nu een goeie Dauphiné) maar het is niet omdat hij kandidaat top 6-7, misschien top 5 is dat hij meteen heel die ploeg in dienst moet krijgen. Hoe daar 1 of 2 mannetjes bij en das toch genoeg zeker?

Maar ik snap het... met in de vlucht zitten zijn geen UCI punten te winnen als die vlucht toch niet weg blijft. Beter spurten voor een top 15 dan... daarom dat ik sterke voorstander ben van een nog veel meer top heavy puntenstructuur waar vooral de top 3 (en vooral de winnaar) veel UCI punten en de rest nog hooguit een habbekrats.

De Gendt heeft ooit nog geklaagd dat in dit soort ritten Quickstep hem niet liet rijden waardoor hij de ganse dag op kop moest werken voor de sprinter.

Dus ja als een Lotto renner meeschuift dan wordt die meteen gecountered door een quickstep renner. Waarom denk je dat dat soort mannen op kop van het peloton de wedstrijd beginnen. Die letten goed op wie meegaat hoor. Als er een renner van een andere sprinter durft mee te gaan wordt die meteen gecounterd.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan