Wout, wout, wout... heb je dan echt geen schaamte? Die gele broek... aub zegJakobsen van 't zelfde... afschuwelijk. Gelukkig houdt Cort het nog fatsoenlijk.
"Geen enkele andere ploeg". Ik weet of pakweg Quick-Step zich nu echt gaat dubbelplooien als zo'n Frederik Frison mee schuift in de vroege vlucht hoor...
En die uitgesproken kopmannen van die Franse ploegen... tja. Als je Guillaume Martin een kopman wil noemen... dat zou in een andere ploeg hooguit een renner met een vrije rol zijn. Die heeft heus geen 7 ploegmaats nodig ter ondersteuning, of anders gezegd: met zijn status heeft hij weinig recht om die op te eisen. Total, Arkea & AG2R zelfde verhaal hé... die hebben geen kopmannen bij die een hele ploeg in dienst moeten krijgen tbh. O'Connor reed vorig jaar een mooie Tour (en nu een goeie Dauphiné) maar het is niet omdat hij kandidaat top 6-7, misschien top 5 is dat hij meteen heel die ploeg in dienst moet krijgen. Hoe daar 1 of 2 mannetjes bij en das toch genoeg zeker?
Maar ik snap het... met in de vlucht zitten zijn geen UCI punten te winnen als die vlucht toch niet weg blijft. Beter spurten voor een top 15 dan... daarom dat ik sterke voorstander ben van een nog veel meer top heavy puntenstructuur waar vooral de top 3 (en vooral de winnaar) veel UCI punten en de rest nog hooguit een habbekrats.
Enkel top 5 verdient punten, en de punten voor de 4e en 5e plek zijn verwaarloosbaar, dus dat zal toch niet de reden zijn.
Ik doelde eerder op Ion Izagirre overigens. Die ploegen zien dat gewoon als krachtenverspilling om nu mee te gaan als de vlucht toch geen kans maakt.
En ja dat is toch een typisch iets dat de grote sprintersploegen elkaar niet laten rijden in zo een etappe hoor. BEX, Lotto, QS en Alpecin mogen gewoon niet mee.
Jakobsen van 't zelfde... afschuwelijk. Gelukkig houdt Cort het nog fatsoenlijk.
)