Tour de France 2022

Wout, wout, wout... heb je dan echt geen schaamte? Die gele broek... aub zeg :frown: Jakobsen van 't zelfde... afschuwelijk. Gelukkig houdt Cort het nog fatsoenlijk.

"Geen enkele andere ploeg". Ik weet of pakweg Quick-Step zich nu echt gaat dubbelplooien als zo'n Frederik Frison mee schuift in de vroege vlucht hoor...

En die uitgesproken kopmannen van die Franse ploegen... tja. Als je Guillaume Martin een kopman wil noemen... dat zou in een andere ploeg hooguit een renner met een vrije rol zijn. Die heeft heus geen 7 ploegmaats nodig ter ondersteuning, of anders gezegd: met zijn status heeft hij weinig recht om die op te eisen. Total, Arkea & AG2R zelfde verhaal hé... die hebben geen kopmannen bij die een hele ploeg in dienst moeten krijgen tbh. O'Connor reed vorig jaar een mooie Tour (en nu een goeie Dauphiné) maar het is niet omdat hij kandidaat top 6-7, misschien top 5 is dat hij meteen heel die ploeg in dienst moet krijgen. Hoe daar 1 of 2 mannetjes bij en das toch genoeg zeker?

Maar ik snap het... met in de vlucht zitten zijn geen UCI punten te winnen als die vlucht toch niet weg blijft. Beter spurten voor een top 15 dan... daarom dat ik sterke voorstander ben van een nog veel meer top heavy puntenstructuur waar vooral de top 3 (en vooral de winnaar) veel UCI punten en de rest nog hooguit een habbekrats.

Enkel top 5 verdient punten, en de punten voor de 4e en 5e plek zijn verwaarloosbaar, dus dat zal toch niet de reden zijn.
Ik doelde eerder op Ion Izagirre overigens. Die ploegen zien dat gewoon als krachtenverspilling om nu mee te gaan als de vlucht toch geen kans maakt.

En ja dat is toch een typisch iets dat de grote sprintersploegen elkaar niet laten rijden in zo een etappe hoor. BEX, Lotto, QS en Alpecin mogen gewoon niet mee.

Van een Cosnefroy verwachtte ik eigenlijk ook wel iets vandaag.
Ja maar die is dan weer te goed om mee te gaan in dit soort vlucht imo, aan de andere kant: Cort ook. Ik denk dat we voor de wat boeiendere etappes gaan moeten wachten tot morgen en dan hopelijk vrijdag en zaterdag. Ik verwacht/hoop voor zaterdag eigenlijk op een soort "Le Creusot scenario" waar de (niet GC) grote-kannonen mee schuiven in een groep van 20man.
Een scenario dat bv Wout zeker wel zal zien zitten met het oog op de sprint die al na 50km komt maar wel na een potje stevig klimmen al en het soort koers waar mannen als Mohoric & Mathieu (net als naar Le Creusot vorig jaar) wel op verlekkerd zullen zijn.

Zondag zien we dan hopelijk al de eerste schermutselingen tussen de GC mannen maar eerst nog hopen dat ze allemaal heelhuids de komende 4-5 dagen overleven. Tegen dan zal de vermoeidheid er ook wel al stevig beginnen inhakken en zie je vaak al wat minder zotte toeren dan in de eerste 3-4 ritten.

Philipsen doet dan toch niet mee voor groen. Dat wijst er dan toch op dat dat niet rijmt met de ambities van een MVDP. Ze gaan dus puur voor overwinningen (en misschien nog heel even geel ;) )

Philipsen doet dan toch niet mee voor groen. Dat wijst er dan toch op dat dat niet rijmt met de ambities van een MVDP. Ze gaan dus puur voor overwinningen (en misschien nog heel even geel ;) )

? Hebben ze ook nooit gedaan, was ook nooit het plan en dat dacht toch niemand dat Alpecin hier voor groen kwam?

Gaan kijken naar Cassel. Als je daar zelf nog naar boven gekropen hebt en je ziet die mannen daar naar boven vliegen is het wel rap voetjes op de grond.

Ik rij zelfs zo rap niet op het vlakke.

Ja maar die is dan weer te goed om mee te gaan in dit soort vlucht imo, aan de andere kant: Cort ook. Ik denk dat we voor de wat boeiendere etappes gaan moeten wachten tot morgen en dan hopelijk vrijdag en zaterdag. Ik verwacht/hoop voor zaterdag eigenlijk op een soort "Le Creusot scenario" waar de (niet GC) grote-kannonen mee schuiven in een groep van 20man.
Een scenario dat bv Wout zeker wel zal zien zitten met het oog op de sprint die al na 50km komt maar wel na een potje stevig klimmen al en het soort koers waar mannen als Mohoric & Mathieu (net als naar Le Creusot vorig jaar) wel op verlekkerd zullen zijn.

Zondag zien we dan hopelijk al de eerste schermutselingen tussen de GC mannen maar eerst nog hopen dat ze allemaal heelhuids de komende 4-5 dagen overleven. Tegen dan zal de vermoeidheid er ook wel al stevig beginnen inhakken en zie je vaak al wat minder zotte toeren dan in de eerste 3-4 ritten.
Te vroeg in de tour en niemand heeft zin om aan te vallen omdat de kans op succes nihil is. Hier zitten ook veel minder ploegen die TV tijd voor de sponsor willen. Ze rijden liever voor een top 10 plaats aan de meet. Cort rijdt dan maar voor zijn bolletjes.

Er komen later nog veel etappes voor de vluchters tbh.

VDP leek me voor Jasper te werken, de gaten worden wel gelaten natuurlijk door mensen van TJV en Ineos (maar dan nog). Gaan ze niet meer terugpakken

VDP lijkt me niet top. Op de Cassel zat hij ook redelijk vanachter en was toch serieus aan het afzien terwijl de rest er nog vrij fris uit zag.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan