Tour de France 2022

Vinokourov won ooit op de Champs-elysee de sprintersetappe. Met namen als McEwen, Hushovd, Davis in de top 10. Maakt dat van Vinokourov een sprinter?

De etappes worden opgedeeld naar gelang het parcours dus een etappe met een berg in zoals de Mont-Ventoux is een BERGetappe. En de champs-elysee is gewoon een vlakke rit. Jij begint hier een indeling te maken op basis van wie de rit uiteindelijk wint.

En wie beweert dat WVA een klimmer is? Jouw opmerking over Vinokourov slaat dan ook op nergens op.

Laatst bewerkt:
Ik heb het gevoel dat deze discussie nergens naar toe gaat gaan... :tongue:

Laten we het er op houden dat Van Aert een zeer allround renner is :wink:

Ben echt eens benieuwd wat we mogen verwachten vandaag. Ik heb ergens het gevoel dat er toch een soort van outsider gaat winnen vandaag.

VA niet?
Nog heel recent had hem 'knieproblemen', dat heeft hem nog al eens gehad in aanloop naar WK veldrijden en toen waren er heel wat geruchten over een middeltje dat iemand in 2011 gebruikte en die reed op een molshoop toen iedereen uit de wielen.

Cancellara heeft de Ronde van Zwitserse gewonnen trouwens!

Pidcock: WK tijdrijden (junioren), WK veldrijden en OS goud mtb (profs), baby giro (beloften) en klopt VA al wel eens in een sprint. Dus die is ook wel redelijk allround :unsure:

Ik vind niet dat Van Aert zo vaak excuses zoekt of zich wegsteekt eigenlijk. Kan misschien ooit wel eens gebeurd zijn maar bij VDP is het toch elke keer wel iets. In de koers durft die dat ook vaker te doen, maar dat kan ook met de ploegsterkte te maken hebben.

Pidcock inderdaad ook zeer allround, klopt. Maar die plaats ik nu nog niet op het niveau van Van Aert (bij de grote jongens), dat kan wel nog komen.

Komkom zo moeilijk is het niet. Is Van Aert een klimmer? Nee

Heeft Van Aert een bergrit gewonnen vorige tour? Ja

Sven Nys: "Een Van der Poel in vorm was altijd mee geweest met Van Aert"
Ik weet dat nog zo niet... Pogacar was gisteren bv ook niet mee toen Jumbo/Ineos zich met 8-9man afscheurde maar ik kan zeer moeilijk geloven dat bv Yates echt "beter" was dan Pogacar. Tis nu ook niet zo dat Pogacar niet voldoende explosief is om zo'n puist goed over te komen, integendeel.

Ik denk dat gisteren alles met positionering te maken had en als Jumbo de boel op die manier dynamiteerd ben je gewoon kansloos als je niet in de eerste 10 rijdt. Het is geen seconde stilgevallen uiteindelijk. Van Hooydonck, Benoot en tot slot Van Aert hebben van aan de voet tot boven doorgeduwd. Als je dan 7-8 plaatsen moet goed maken mag je het vergeten. Mathieu heeft gewoon niet de ploeg om hem af te zetten waar hij moet zitten en is zelf ook niet genoeg wringer om dat zelf te doen (zie Poggio vorig jaar).

De stelling was of hij de beste allrounder was. Ik zou zeggen ja. Jij maakt er een andere discussie van.
50% kans. Het gebeurt of het gebeurt niet :p
Nee serieus, dat is een beetje gemakkelijk... zeggen dat Roglic vandaag iets gaat tegen komen is zoals voorspellen dat Pogacar de Tour gaat winnen :unsure:

Mogelijk lag VDP idd te slapen, maar je voelde toch al aankomen dat er iets stond te gebeuren op die puist 🤔

Is er trouwens een chrono genomen van wie waar bovenkwam op dat côteje ?

Ik weet dat nog zo niet... Pogacar was gisteren bv ook niet mee toen Jumbo/Ineos zich met 8-9man afscheurde maar ik kan zeer moeilijk geloven dat bv Yates echt "beter" was dan Pogacar. Tis nu ook niet zo dat Pogacar niet voldoende explosief is om zo'n puist goed over te komen, integendeel.

Ik denk dat gisteren alles met positionering te maken had en als Jumbo de boel op die manier dynamiteerd ben je gewoon kansloos als je niet in de eerste 10 rijdt. Het is geen seconde stilgevallen uiteindelijk. Van Hooydonck, Benoot en tot slot Van Aert hebben van aan de voet tot boven doorgeduwd. Als je dan 7-8 plaatsen moet goed maken mag je het vergeten. Mathieu heeft gewoon niet de ploeg om hem af te zetten waar hij moet zitten en is zelf ook niet genoeg wringer om dat zelf te doen (zie Poggio vorig jaar).

50% kans. Het gebeurt of het gebeurt niet :p
Nee serieus, dat is een beetje gemakkelijk... zeggen dat Roglic vandaag iets gaat tegen komen is zoals voorspellen dat Pogacar de Tour gaat winnen :unsure:
Denk dat het grote probleem bij Pogacar positionering was. Die moet zijn risico natuurlijk wat afwegen. MVDP aan 100% daarentegen moet normaal op dezelfde hoogte als WVA staan.

Wat wel goed om zien is, is dat Vingegaard Roglic eraf kan rijden. Dat wil misschien zeggen dat Roglic niet zo goed is als vroeger maar volgens mij zegt dat vooral dat Vingegaard nog beter is geworden.

"Ik snap niet waarom daar zoveel stress rond gemaakt werd. Het grootste doel is de groene trui en als je dan drie keer tweede wordt in de eerste drie ritten… De Tour is nog lang en hij kan in principe elke rit winnen. Het is nu al prijs. Vorig jaar won hij pas in rit 11 en won hij er nog 2. We zijn in de ploeg ook altijd rustig gebleven."

Benoot zegt hier exact hoe ik er ook over denk. Die tweede plaatsen werden toch enorm opgeblazen in de (Belgische) pers.

Nu goed, misschien heeft hem dat toch dat tikkeltje extra motivatie gegeven gisteren. Wat een show :love2:

Benieuwd naar straks. Mannen als Kung & Van Baarle zie ik toch ook wel iets proberen vandaag. Tenminste als die niet moeten knechten. Kung zou het ook echt verdienen. Heeft nog niet gewonnen, maar rijdt toch een zeer sterk jaar.

Wel drie veldrijders in de top 10 van het klassement momenteel. Ik zou het Wellens of Vervecken eens willen zien doen hebben, zegt toch ook veel over de professionalisering in het veldrijden (althans binnen bepaalde teams).

Die etappe van gisteren was eigenlijk ook wel een kolfje naar de hand van Alaphilipe, met hem erbij zou het wel anders geweest zijn.

@Mr. Rager Küng is inderdaad wel een renner die ook eens zijn moment de gloire verdient.

Benoot zegt hier exact hoe ik er ook over denk. Die tweede plaatsen werden toch enorm opgeblazen in de (Belgische) pers.

Nu goed, misschien heeft hem dat toch dat tikkeltje extra motivatie gegeven gisteren. Wat een show :love2:

Benieuwd naar straks. Mannen als Kung & Van Baarle zie ik toch ook wel iets proberen vandaag. Tenminste als die niet moeten knechten. Kung zou het ook echt verdienen. Heeft nog niet gewonnen, maar rijdt toch een zeer sterk jaar.
De reden van die vele 2e plaatsen is gewoon omdat hij ook ontzettend veel wint. Als je altijd voor de overwinning meestrijdt heb je nu eenmaal ook veel kans om juist net niet te winnen. Die disussie is hier ooit ook gevoerd over "de eeuwige 2e" Sagan, terwijl die gewoon een gigantisch palmares heeft.

Dat zegegebaar en die “geeft je vleugels” referentie in het flashinterview, zou dat Zo ver gaan dat dat op voorhand is afgesproken met de sponsor tijdens de onderhandelingen van de winstpremie? Of zou dat een folietje zijn van wout zelf… 😁
Ik zou echt eens willen weten hoeveel nullen er ondertussen op die contractdeal met RB staan. Enorme exposure in een sport waar ze voor de rest bijna niet aanwezig waren

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan