Tour de France 2022

Als ze effectief minuten krijgen kan Fugelsang hier wel een leuk zaakje doen voor een top5 ofzo...
EDIT: UAE boys gaan het nu toch doen

Wat is het plan van Jumbo Visma?
Volgens mij is het gisteren pijnlijk duidelijk geworden dat Pogacar helemaal op zichzelf is aangewezen tot in de bergen en dus willen ze UAE verplichten om te rijden. Als die ahcterste groep zich niet haast eindeigen ze nog buiten tijd :)

Van Aert wilt gewoon de rit winnen en Jumbo wilde niet controleren vandaag (want voor de etappe leek dat zo goed als onmogelijk). Simpel.

Quintana is wel een meester in zich positioneren op het vlakke natuurlijk. Raar dat iedereen zich daar gisteren zo'n vragen bij stelde of dat zo vreemd vond. Die is gewoon super behendig op een fiets en heel attent. Bij waaiers ook altijd.
Bergop zal het wel wat moeilijker zijn 😁
Op kasseien (en behendigheid) zal ik daar idd een verkeerd beeld van hebben :)

Van Aert wilt gewoon de rit winnen en Jumbo wilde niet controleren vandaag (want voor de etappe leek dat zo goed als onmogelijk). Simpel.
Dan zal hij toch wel op wat meer volk gehoopt hebben...

Nu gaat dit toch veel krachten kosten, met waarschijnlijk niet al teveel return?
Al haalt hij nu wel de 20 punten van de tussensprint binnen hoogstwaarschijnlijk.

Als het peloton uiteindelijk toch voor de zege sprint, dan laat hij anderzijds mogelijk toch ook weer wat punten liggen...

Zot eigenlijk, dat moet toch verschrikkelijk veel pijn doen?
Ik vraag mij af of die daar mee gaat kunnen uitrijden.

Valt mee, da's even duwen. Een Roglic, in the heat of the moment en massa's adrenaline, die voelt dat waarschijnlijk zelfs niet.

Probleem is dat eens uw schouder uit de kom geweest is, je eigenlijk gans uw leven extra moet opletten. En zeker de eerste maanden erna is dat nog een heel zwak punt. Maar je kan daar wel perfect mee fietsen.

Ik vind zelf ook dat een kasseirit niet hoeft in een grote ronde. De pech/valpartijen zijn veel meer aanwezig dan in gelijk welke andere rit/bergrit in de Tour.
De Ronde wordt nooit gewonnen in een kasseirit, je kan deze enkel maar verliezen.
Je hebt de tijdsverliezen en bij een valpartij krijg je er de extra miserie gratis bij.
We zijn vandaag van de favorieten Roglic kwijt, van de schaduwfavorieten O,Connor en Haig. In een bergrit kunnen klassmentsmannen ook een draai om de oren krijgen, maar dan louter op fysiek vlak.

Mja, ik vind een kasseirit eigenlijk nog wel passen in de tour. Daarom zeker niet ieder jaar, zoals er ook niet ieder jaar een ploegentijdrit of meerdere individuele tijdritten zijn, of een klimtijdrit, of ...

Volgend jaar is dan misschien weer meer een tour op maat voor de sprinters. Of een tour zonder tijdritten op maat voor berggeiten. Het is die variatie in ritten die de tour zo leuk maakt imo.

En als er hectiek wordt verwacht op de kasseien en je weet dat je langs smalle wegen door dorpskernen wordt gestuurd, dan dien je als ploeg er maar voor te zorgen dat het peloton tegen dan uitgedund is he. Koers dan gewoon vanaf het begin. De ploegen voor het klassement (Jumbo/Ineos) en voor de ritzege (Trek/Quick-Step/Alpecin) hadden gisteren gewoon veel vroeger de koers hard moeten maken (feitelijk vanaf het begin) en dat is niet gebeurd.

Uiteindelijk vind ik dat de tourwinnaar ook gewoon een goeie allround wielrenner moet zijn. Pogacar heeft gisteren gewoon laten zien waarom hij de tour verdient te winnen. Dat is toch gewoon prachtig om een klassementsman zo op kasseien te zien rijden?

Alé Renaat nu moet ge toch door hebben dat dat Roglic op de grond is tot 3x toe. Thomas, Haig, McNulty, Ewan, .. allemaal in diezelfde val hé.

serieus Alpecin gaat UAE helpen...? Das gewoon Rancuneuze Roodhooft die Jumbo/Plugge wil boycotten he...
Of ze willen de rit winnen? Grootste tegenstander is WVA dus als ze de kloof dichten dan zijn die zijn kansen geslonken
Snap niet dat er niet meer gaan werken, de kansen van al de rest zijn serieus gestegen (Bahrein bv ..)

Of ze willen de rit winnen? Grootste tegenstander is WVA dus als ze de kloof dichten dan zijn die zijn kansen geslonken

Philipsen kan me verrassen, maar 800m aan 12% lijkt me een beetje teveel van het goede, en dan is er nog die laatste klim. Kans lijkt me toch klein dat die dit wint, ook al is hij wel in heel goede vorm.

Het klopt wel dat de grootste favoriet - normaal gezien - uitgeschakeld is als ze de kopgroep inhalen.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan