DwightSchrute
Well-known member
Kan me daar enorm aan ergeren.Mag je totaal niet vergelijken...
Ik hoop dat alles goed gaat qua publiek
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kan me daar enorm aan ergeren.Mag je totaal niet vergelijken...
Ik hoop dat alles goed gaat qua publiek
![]()
Marco Pantani heeft snelste tijd op Alpe d'Huez: 36'50" in 1995 | sporza
Marco Pantani heeft de snelste beklimming van Alpe d'Huez achter zijn naam: in de Tour van 1995 reed de betreurde Italiaan in 36 minuten en 50 seconden naar boven.sporza.be
36 minuten en 50 seconden voor de Alpe D'Huez voor Pantani.
Ik heb die alleen nog maar opgereden op Zwift en blijkbaar is dat echt wel een exacte replica, iemand ervaring met het verschil hiertussen ? Mijn tijd was 59 minuten en 56 seconden.
±30km dalen en ±10km dal. Dat lijkt me toch doenbaar?Precies vandaag toch minder interessant om van ver aan te vallen? Vanop de top van de Croix de Fer is het nog een eind tot de voet van Alpe d'Huez. En er zit ook nog een vrij lang vlak stuk tussen?
Dan zal Pogacar toch wat hulp nodig hebben. Wordt moeilijk. Als hij zich écht goed voelt, kan hij natuurlijk vanaf de voet van Alpe d'Huez ook nog wel brokken maken.
Zeker op die 10 km (of zijn het er 15±30km dalen en ±10km dal. Dat lijkt me toch doenbaar?
) kan je toch wel wat tijd verliezen als er daar nog 3-4 Jumbo's achter zitten. Lijkt me niet evident, maar we zullen zien.Vrijwel identieke segmenten op Alpe d'Huez als Zwift:![]()
Marco Pantani heeft snelste tijd op Alpe d'Huez: 36'50" in 1995 | sporza
Marco Pantani heeft de snelste beklimming van Alpe d'Huez achter zijn naam: in de Tour van 1995 reed de betreurde Italiaan in 36 minuten en 50 seconden naar boven.sporza.be
36 minuten en 50 seconden voor de Alpe D'Huez voor Pantani.
Ik heb die alleen nog maar opgereden op Zwift en blijkbaar is dat echt wel een exacte replica, iemand ervaring met het verschil hiertussen ? Mijn tijd was 59 minuten en 56 seconden.

Vooral dit stukje zegt genoeg denk ik. De snelheid waarmee Pantani 'm opreed is gewoon ver buiten het normale.Ach, zet u vol doping zoals Marcootje en ge gaat ook wel wat sneller gaan hoor.
Ter vergelijking, toen gele trui Geraint Thomas bij de laatste finish op Alpe d'Huez in 2018 iedereen in de Tour uit het wiel reed, had de Welshman daar 41'16" voor nodig. Met die tijd staat de Tour-winnaar van toen niet eens in de top 100 van de beklimmingen.
Geen idee of het om te lachen is, maar iedereen lijkt enkel maar rekening te houden met Pogacar en Vingegaard, terwijl de top 7 nog binnen de 3:30 staat. Ik hoop alleszins op nog wat aanvallen van klassementsmannen, komt de koers voor de neutrale kijker enkel ten goede.Quintana beslist de Tour vandaag. Hij is er klaar voor.
Dit is trouwens de top 20 volgens wikipedia, diegene die doorgestreept zijn hebben zelf toegegeven dat ze doping gebruikten.Vooral dit stukje zegt genoeg denk ik. De snelheid waarmee Pantani 'm opreed is gewoon ver buiten het normale.
Die van 2004 (Armstrong) is dan nog een klimtijdrit.
Rank Time Name Year 1 36' 50" Marco Pantani 1995 2 36' 55" Marco Pantani 1997 3 37' 15" Marco Pantani 1994 4 37' 36" Lance Armstrong20045 37' 41" Jan Ullrich 1997 6 38' 00" Lance Armstrong20017 38' 10" Miguel Indurain 1995 7 38' 10" Alex Zülle 1995 8 38' 12" Bjarne Riis 1995 9 38' 22" Richard Virenque 1997 10 38' 36" Floyd Landis200610 38' 36" Andreas Klöden 2006 11 38' 40" Jan Ullrich 2004 12 38' 44" Laurent Madouas 1995 13 38' 55" Richard Virenque 1994 14 39' 01" Carlos Sastre 2006 15 39' 06" Iban Mayo 2003 16 39' 12" Andreas Klöden 2004 17 39' 14" José Azevedo 2004 18 39' 15" Levi Leipheimer 2006 19 39' 22" Francesco Casagrande 1997 19 39' 22" Nairo Quintana 2015 20 39' 23" Bjarne Riis 1997
Geen idee of het om te lachen is, maar iedereen lijkt enkel maar rekening te houden met Pogacar en Vingegaard, terwijl de top 7 nog binnen de 3:30 staat. Ik hoop alleszins op nog wat aanvallen van klassementsmannen, komt de koers voor de neutrale kijker enkel ten goede.
Dit is trouwens de top 20 volgens wikipedia, diegene die doorgestreept zijn hebben zelf toegegeven dat ze doping gebruikten.
Die van 2004 (Armstrong) is dan nog een klimtijdrit.
Ik wil geen discussie starten over doping, maar volgens mij niet nee, als je na die top 20 naar de tijden kijkt moet ge al lang zoeken voor ge een clean resultaat ziet denk ik.Damn, Carlos Sastre was sneller dan de stijf gedopeerde Iban Mayo?
Staan daar uberhaupt wel 5 cleane resultaten tussen?
Ik hoorde Renaat zeggen dat hij immens populair is in zijn land. Maar als je dit ziet, kan hij inderdaad tippen aan de gigantisch hoge cringe-factor van de hier onverklaarbaar populaire Karl V.N. en Sven N.
Quintana beslist de Tour vandaag. Hij is er klaar voor.
Nairo is god.Ik hoorde Renaat zeggen dat hij immens populair is in zijn land. Maar als je dit ziet, kan hij inderdaad tippen aan de gigantisch hoge cringe-factor van de hier onverklaarbaar populaire Karl V.N. en Sven N.
Zijn populariteit is niet doordat hij zich niet anders voordoet dan hij echt is.Ik hoorde Renaat zeggen dat hij immens populair is in zijn land. Maar als je dit ziet, kan hij inderdaad tippen aan de gigantisch hoge cringe-factor van de hier onverklaarbaar populaire Karl V.N. en Sven N.