Tour de France 2022

36 minuten en 50 seconden voor de Alpe D'Huez voor Pantani.
Ik heb die alleen nog maar opgereden op Zwift en blijkbaar is dat echt wel een exacte replica, iemand ervaring met het verschil hiertussen ? Mijn tijd was 59 minuten en 56 seconden.

Ach, zet u vol doping zoals Marcootje en ge gaat ook wel wat sneller gaan hoor.

Precies vandaag toch minder interessant om van ver aan te vallen? Vanop de top van de Croix de Fer is het nog een eind tot de voet van Alpe d'Huez. En er zit ook nog een vrij lang vlak stuk tussen?

Dan zal Pogacar toch wat hulp nodig hebben. Wordt moeilijk. Als hij zich écht goed voelt, kan hij natuurlijk vanaf de voet van Alpe d'Huez ook nog wel brokken maken.
±30km dalen en ±10km dal. Dat lijkt me toch doenbaar?

36 minuten en 50 seconden voor de Alpe D'Huez voor Pantani.
Ik heb die alleen nog maar opgereden op Zwift en blijkbaar is dat echt wel een exacte replica, iemand ervaring met het verschil hiertussen ? Mijn tijd was 59 minuten en 56 seconden.
Vrijwel identieke segmenten op Alpe d'Huez als Zwift:

Huez: zomer, net voor Marmotte, voor mijn doen dus goed in conditie: 1:08 met gemiddelde HS van 170
Zwift: eind oktober na een zeer kalme periode, veel conditie kwijt: 1:02 met gemiddelde HS van 163

Powerdata kan ik helaas niet geven voor Huez aangezien ik toen nog zonder powermeter reed.

Ver van zotte tijden, maar eerder als referentie dat die klimtijden niet echt vergelijkbaar zijn :D

Ach, zet u vol doping zoals Marcootje en ge gaat ook wel wat sneller gaan hoor.
Vooral dit stukje zegt genoeg denk ik. De snelheid waarmee Pantani 'm opreed is gewoon ver buiten het normale.

Ter vergelijking, toen gele trui Geraint Thomas bij de laatste finish op Alpe d'Huez in 2018 iedereen in de Tour uit het wiel reed, had de Welshman daar 41'16" voor nodig. Met die tijd staat de Tour-winnaar van toen niet eens in de top 100 van de beklimmingen.

Je hebt geen effect van hoogte en warmte op Zwift natuurlijk :-)
49:58 op Zwift (was op het einde van lange rit)
51:30 op de echte Alpe (niet vol gereden toen; kwam nog redelijk wat af die dag)

Quintana beslist de Tour vandaag. Hij is er klaar voor.
Geen idee of het om te lachen is, maar iedereen lijkt enkel maar rekening te houden met Pogacar en Vingegaard, terwijl de top 7 nog binnen de 3:30 staat. Ik hoop alleszins op nog wat aanvallen van klassementsmannen, komt de koers voor de neutrale kijker enkel ten goede.

Vooral dit stukje zegt genoeg denk ik. De snelheid waarmee Pantani 'm opreed is gewoon ver buiten het normale.
Dit is trouwens de top 20 volgens wikipedia, diegene die doorgestreept zijn hebben zelf toegegeven dat ze doping gebruikten.

Die van 2004 (Armstrong) is dan nog een klimtijdrit.

Toch opvallend dat er momenteel geen enkele van de tenoren voor de bolletjestrui in de vlucht is geraakt. (Geschke, Barguil, Latour, misschien een Pinot, ...)

Geen idee of het om te lachen is, maar iedereen lijkt enkel maar rekening te houden met Pogacar en Vingegaard, terwijl de top 7 nog binnen de 3:30 staat. Ik hoop alleszins op nog wat aanvallen van klassementsmannen, komt de koers voor de neutrale kijker enkel ten goede.

Half om te lachen, die gaat Vingegaard niet naar huis rijden, maar het is wel lang geleden dat we deze Quintana in de Tour hebben gezien. Hij is ook nog altijd de recordhouder op de Galibier en Alpe d'Huez van renners die nog rijden.

Dit is trouwens de top 20 volgens wikipedia, diegene die doorgestreept zijn hebben zelf toegegeven dat ze doping gebruikten.

Die van 2004 (Armstrong) is dan nog een klimtijdrit.

Damn, Carlos Sastre was sneller dan de stijf gedopeerde Iban Mayo?
Staan daar uberhaupt wel 5 cleane resultaten tussen?

Damn, Carlos Sastre was sneller dan de stijf gedopeerde Iban Mayo?
Staan daar uberhaupt wel 5 cleane resultaten tussen?
Ik wil geen discussie starten over doping, maar volgens mij niet nee, als je na die top 20 naar de tijden kijkt moet ge al lang zoeken voor ge een clean resultaat ziet denk ik.

Ziet er goed uit voor de sprinters (vooral door die tegenwind op de Galibier). Ewan is al terug in het peleton en ook Jakobsen heeft het gat bijna gedicht.

Ik hoorde Renaat zeggen dat hij immens populair is in zijn land. Maar als je dit ziet, kan hij inderdaad tippen aan de gigantisch hoge cringe-factor van de hier onverklaarbaar populaire Karl V.N. en Sven N.
Zijn populariteit is niet doordat hij zich niet anders voordoet dan hij echt is.
Leuk filmpje, niks mis mee lijkt mij. Kan dat enkel maar toejuichen dat er nog ruimte is voor een beetje humor in dit circus.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan