Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Van Aert en Pog zijn zeker geen maten he… na vorig jaar de tour denk ik dat Pogi nog wel met een nare nasmaak zit.
UAE en Jumbo zijn de protagonisten nu al jaren aan een stuk, dat zal intern ook wel leven in die ploegen wie de “vijand” is he… daar teer je ook op in zo een tour
Jumbo Visma zal Pogacar ook wel uitgelachen hebben vorig jaar na zijn inzinking en daar (lelijke) grapjes over gemaakt hebben.

Je moet alleen zien dat een journalist het niet aan het filmen is terwijl je aan het lachen bent met de concurrent(ie)

Jumbo Visma zal Pogacar ook wel uitgelachen hebben vorig jaar na zijn inzinking en daar (lelijke) grapjes over gemaakt hebben.

Je moet alleen zien dat een journalist het niet aan het filmen is terwijl je aan het lachen bent met de concurrent(ie)

En waar haal je dat nu weer vandaan?

Op zich had ik ook geen problemen met de beelden maar nu dat je er de tekst "like a child" bij krijgt komt het toch wel wat anders binnen. Maar Tadej is een "speelvogel" die komt daar mee weg. Net zoals Sagan. Bij Cav of Remco was het kot te klein natuurlijk.

Van Aert heeft er ook een redelijk geflopt voorjaar opzitten, vergeet dat niet. Die is echt gebrand op nog enkele zeges nu de groene trui geen doel op zich is.

En waar haal je dat nu weer vandaan?
De logica zelve toch? 2 teams doe elkaar de duvel aan doen. Ik moet er toch geen tekening bij maken zeker?

Je weet toch hoe dit gaat? Tussen ploegmaats onderling als de concurrentie het niet hoort, dan worden er toch gewoon flauwe, idiote of belachelijke grappen gemaakt over het andere team.

De logica zelve toch? 2 teams doe elkaar de duvel aan doen. Ik moet er toch geen tekening bij maken zeker?

Je weet toch hoe dit gaat? Tussen ploegmaats onderling als de concurrentie het niet hoort, dan worden ze toch gewoon flauwe, idiote of belachelijke grappen gemaakt over het andere team.
Ik denk dat er indertijd bij Telekom ook wel een aardig woordje gevloekt zal geweest zijn op Armstrong en zijn bende.

Of hoe Armstrong Pantani kleineerde.

Misschien zoek ik er te veel achter maar die "like a child" is nu niet bepaald speels. Het kan natuurlijk ook z'n niveau van Engels zijn maar vind het vrij zure woordkeuze.
Tis inderdaad ook niet de woordkeuze die ik zou gebruiken maar goed. Ik zou er allemaal niet teveel achter zoeken. Denk niet dat het echt venijnig bedoeld was om eerlijk te zijn, misschien wel om nog wat te jennen...

En de reactie van VA: 5 seconden na de streep een bidon weggooien in frustratie, et alors? Als topsporter hoor je daar niet lachend op te reageren. Als hij daar 5 minuten nadien nog met vanalles begint te gooien, dat zou iets heel anders zijn, maar vol in de adrenaline...

Edit: net die reactie van Vingegaard gezien... "ik dacht dat ik al geholpen had door niet te rijden". Phoe, ook niet de woorden die ik zou gebruiken om de situatie te ontmijnen. :unsure: Ik heb toch de indruk dat de interne huishouding lichtjes onder spanning staat daar. Benoot bleef op de vlakte maar bv Kelderman zei ook niet meteen dat Vingegaard hier vrijuit ging.

Laatst bewerkt:
Stel je voor dat Pog nog over die weggegooide drinkbus was gevallen. 🫣

Alsook: loving the drama! Stel je ooit Remco voor in dit circus, da’s alles nog eens x 100.

Edit: net die reactie van Vingegaard gezien... "ik dacht dat ik al geholpen had door niet te rijden". Phoe, ook niet de woorden die ik zou gebruiken om de situatie te ontmijnen. :unsure: Ik heb toch de indruk dat de interne huishouding onder lichtjes onder spanning staat daar. Benoot bleef op de vlakte maar bv Kelderman zei ook niet meteen dat Vingegaard hier vrijuit ging.
Vingergard doet gewoon 100% wat de ploeg van hem vraagt he… blijf in het wiel van Pog!
De ploegleiding vraagt niet liever dan wat hij nu doet. De Tour winnen is het enige wat telt voor de sponsors, en die zoeken ze net…
Ik ben zeker dat ze tegen Jonas gezegd hebben dat hij geen meter op kop mag komen die eerste dagen.

Op persoonlijk vlak is het iets anders natuurlijk. Een grand seigneur en echte teamleader had waarschijnlijk uit zichzelf de kop gepakt en dat gat of Lafait dichtgeknald

Laten we wel wezen, vingeraard heeft zich 2 dagen volledig in dienst gezet door 2 keer niet over te nemen van Pogacar en zo Wout een kans te geven!

Maar door niet door te rijden met pogacar helpt hij wva toch juist niet?
Als hij doorrijdt voor 5km en dan niet meer overpakt dan zitten jumbo vooraan en achteraan in een zetel.

Vingergard doet gewoon 100% wat de ploeg van hem vraagt he… blijf in het wiel van Pog!
De ploegleiding vraagt niet liever dan wat hij nu doet. De Tour winnen is het enige wat telt voor de sponsors, en die zoeken ze net…
Ik ben zeker dat ze tegen Jonas gezegd hebben dat hij geen meter op kop mag komen die eerste dagen.
Jaja uiteraard, maar je kan dat iets strategischer verwoorden ook: "I was just following teamorders". Hier zo moet een verbaasd gezicht reageren van "Hoe? Ik heb toch geholpen???"... toch niet echt diplomatisch :unsure:

De druk in zo´n Tour, ik denk dat het waanzin is... zeker na die 7 ritten en alle truien van vorig jaar.

Benieuwd waar VDP wel zijn duivels gaat ontbinden dan, niet onder de indruk van de eerste dagen.

Dat Van Aert wat gefrustreerd is lijkt me logisch als topsporter en de juiste mindset. Dat Vingegaard niet voor Van Aert rijdt lijkt me dat evenzeer. Dat Pogacar dat drinkbusgedoe herhaalt, evenzeer.

Jaja uiteraard, maar je kan dat iets strategischer verwoorden ook: "I was just following teamorders". Hier zo moet een verbaasd gezicht reageren van "Hoe? Ik heb toch geholpen???"... toch niet echt diplomatisch :unsure:

De druk in zo´n Tour, ik denk dat het waanzin is... zeker na die 7 ritten en alle truien van vorig jaar.
Die reactie van Vingegaard die ze daarnet hebben laten zien was wel behoorlijk tenenkrullend inderdaad. :laugh:

Op persoonlijk vlak is het iets anders natuurlijk. Een grand seigneur en echte teamleader had waarschijnlijk uit zichzelf de kop gepakt en dat gat of Lafait dichtgeknald
We gaan toch niet doen alsof Vingegaard de teamleader is?
Dat is de sterkste man in algemeen klassement, maar een leider is het allesbehalve.

Wout daarentegen is wel iemand die een leider is. We moeten trouwens niet Kelderman badhen. Het is verdomme de enige die nog een goeie poging doet en weet hoe het moet geklaard worden. Hij schiet tekort, wat gezien zijn capaciteiten logisch is.
Een Benoot gaat hier in de fout door een cartouche te verscheuren.
Maar vooral Vingegaard gaat in de fout door gewoon 0,0 koersinzicht te hebben en egoïstisch te zijn.
Kelderman zei gewoon ook vrij rechtuit dat Vingegaard hier had mee moeten rijden.
Met deze actie kweek je niet alleen bij WVA wrevel maar bij de hele ploeg. Al die andere gasten moeten ook de zeem uit hun short rijden voor Vingegaard, is uw inzicht nog wel zo groot als je weet dat de man in kwestie de team in teamsport heel eenzijdig opneemt.
En vooral dat hij zelf denkt dat hij goed bezig is. Totaal los van de realiteit die gozer.

Een Roglic had hier zonder twijfelen gewoon vol gereden. Wat ook gewoon logisch is.

Zou vreemder zijn moest VDP of zo dit gedaan hebben.
MVDP heeft er naar het schijnt al een meme van gemaakt die lustig rondgaat in de alpecin whatsapp :unsure:

wou ik daarstraks (uitgesteld) de tweede rit zin via vrtmax, gaat dat dus niet? wtf? hebben ze geen rechten omdat ook uitgesteld uit te kunnen kijken? dan maar op een 'andere manier' de rit kunnen zien.

wou ik daarstraks (uitgesteld) de tweede rit zin via vrtmax, gaat dat dus niet? wtf? hebben ze geen rechten omdat ook uitgesteld uit te kunnen kijken? dan maar op een 'andere manier' de rit kunnen zien.
Hmm idd,
Vreemd want de dauphine staat er wel tussen en zijn dezelfde rechten volgend mij (aso is 1 pakket)

Terug
Bovenaan