Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Geen pure sprinters mee naar het WK dus. Alles op Remco en Wout?
Lijkt me ook het meest logische.
Van Aert is snel genoeg aan de meet en kan de wedstrijd al veel vroeger openbreken, en Remco kan zelfs als het biljartvlak is wegrijden.

Gaan gokken op een massasprint lijkt me dan niet ideaal als je die toppers in huis hebt.
Als wij als Belgen het niet doen dan doen andere landen het wel.

Die t-shirt die Karl vandaag aanhad was er toch ook over
En wat is er juist over?

Dat vind ik net leuk. We hebben al een hele dag koers gezien dus who cares. Ik wil weten wat die gasten gedaan hebben heel de dag en wie ze gesproken hebben. Ook fijn dat ze de beelden van Sven uit de oude doos toonden. Blijft toch een minpuntje dat Karl zo weinig praat vanuit zijn ervaring in het peloton. Kan een grote meerwaarde betekenen voor ons.

Die t-shirt die Karl vandaag aanhad was er toch ook over

lx22lKD.jpg
Komt ervan als je zo verliefd bent op jezelf. 😂

En volgend jaar moet Evenepoel dus meegaan met die mannen bergop.. Hopelijk 4 TT van 30km en meer voor hem want zou anders pijnlijk kunnen worden. En Van Aert, tjah goed gereden maar moet zsm weg uit die ploeg als hem zijn eigen palmares wil aanvullen. Kopman die geen 200m wil helpen in begin van de tour maar wel je heel de dag moeten pleuris rijden vr die zelfde man. In de winter/voorjaar er dan ook nog eens elke keer opgelegd worden door een betere coureur. En we zullen in aug zien wat er op het WK nog in de tank zit. Hij zal heel goed verdienen maar zo zal hij zijn eigen palmares niet te veel uit bereiden met grote zeges.

En volgend jaar moet Evenepoel dus meegaan met die mannen bergop.. Hopelijk 4 TT van 30km en meer voor hem want zou anders pijnlijk kunnen worden. En Van Aert, tjah goed gereden maar moet zsm weg uit die ploeg als hem zijn eigen palmares wil aanvullen. Kopman die geen 200m wil helpen in begin van de tour maar wel je heel de dag moeten pleuris rijden vr die zelfde man. In de winter/voorjaar er dan ook nog eens elke keer opgelegd worden door een betere coureur. En we zullen in aug zien wat er op het WK nog in de tank zit. Hij zal heel goed verdienen maar zo zal hij zijn eigen palmares niet te veel uit bereiden met grote zeges.
VA krijgt toch zijn kansen in het voorjaar met een goed team?
Van der Sande - Van Baarle - Van Hooydonck - Benoot - Laporte.
Die laatste vier kunnen zelf kopman zijn.
Jumbo is strikt en dat past VA goed. Wissel die om met VDP van ploeg en het zal anders zijn voor beide mannen.

Remco gaat een jaartje sterker zijn, met meer ervaring en inzichten.
Parijs-Nice of T-A gaat een goede test zijn. Hopelijk doen een van de twee groten mee.
Als hij daar de evenknie is, zonder superdiep te moeten gaan, kan het best oké zijn.
Derde in de Tour volgend jaar is ook niet slecht, hé.

Wat er vandaag is gebeurd is hetgeen wat ik vorig jaar dus enorm gemist heb, namelijk Vingegaard die wat kwetsbaarheid laat zien. Allemaal plezant dat Pogacar vorig jaar zoveel aanviel maar Vingegaard echt bedreigen zat er niet in. Dat is nu precies wel het geval!! Heel leuk.

Het dertig jaar oude record op de Tourmalet is trouwens gesneuveld. Twee minuten sneller dan eender wie deze eeuw.

De enige van de Spanjaarden, die het goed doet.
Landa en Bilbao stellen enorm teleur, zeker met de start in eigen streek.
Eerstgenoemde zelfs amper gezien totnutoe.
Ja, hopelijk komen mijn Baskische chouchous der nog door.

Ik had, tegen beter weten in, weer hoge verwachtingen van Landa

Remco zijn ploeg is te zwak om de koers bergop hard te maken. Samen met Van Wilder naar Ineos zou de ideale stap zijn.

Remco zijn ploeg is te zwak om de koers bergop hard te maken. Samen met Van Wilder naar Ineos zou de ideale stap zijn.
Tis dat uae met zoveel op kop aant vlammen is? Gisteren wast Jumbo vs pogi. Remco moet gewoon volgen. Maar ik denk dat die 2 wat beter zijn dan Remco.

Wat er vandaag is gebeurd is hetgeen wat ik vorig jaar dus enorm gemist heb, namelijk Vingegaard die wat kwetsbaarheid laat zien.

Op het einde van de tour zagen we toch een zeer kwetsbare Vingegaard. Heel emotionele interviews over zijn familie gehoord toen. Zelden zo een kwetsbare Tourwinnaar gezien

Wat er vandaag is gebeurd is hetgeen wat ik vorig jaar dus enorm gemist heb, namelijk Vingegaard die wat kwetsbaarheid laat zien. Allemaal plezant dat Pogacar vorig jaar zoveel aanviel maar Vingegaard echt bedreigen zat er niet in. Dat is nu precies wel het geval!! Heel leuk.
Pogacar heeft wel slim gereden gisteren en zich voor een keertje kunnen inhouden, Vingegaard iets minder. Gewoon volgen volgen volgen (Jumbo had het initiatief dus hij moest niet rijden he) en dan zijn 'sterkte' volledig uitgebuit en toe geslagen op het moment dat het er toe deed.

Die laatste is minder explosief, dus als Pogacar er nog aan hangt de laatste kilometers, hij nog jus in de benen heeft en dan doortrekt --> Niemand die explosiever is op een berg als Pogacar he.

Tis dat uae met zoveel op kop aant vlammen is? Gisteren wast Jumbo vs pogi. Remco moet gewoon volgen. Maar ik denk dat die 2 wat beter zijn dan Remco.
Ik zie Remco wel ooit podium halen in de tour. Maar winnen? Ik hoop dat ik mij vergis, maar tegen een Pogacar en Vingegaard wordt dat niet simpel. Dat is geen schande he. Hij is WK geworden, heeft LBL 2x gewonnen, 2x San Sebastian, de Vuelta ..

Elke wielrennen zou dromen van zo'n palmares op zijn leeftijd. Maar de Tour winnen is nog veel moeilijker. Vraag het maar aan Roglic.
De beste Remco is waarschijnlijk wel iets beter dan de beste Roglic (ik schat hem alvast hoger in alleen is Roglic een geslepen vos) maar Pogacar en Vingegaard zijn nog dat trapje hoger in de bergen.

Laatst bewerkt:
Dat kunnen we enkel maar denken. Dat is pure speculatie.
Een rechtstreeks duel is er nog niet geweest, dat zal dus voor volgend jaar zijn. Misschien dat hij onverwacht gewoon nog vrij goed kan volgen en niet zoveel tijd verliest in de bergen.
In een tijdrit is hij altijd de sterkste.

Alleen zijn ploeg gaat hem parten spelen denk ik. UAE moest ook niet op kop rijden, daarom zagen we ze ook niet. Maar in de breedte is dat een veel sterker team dan SQS kan opstellen.

Waarom heeft Pogacar steeds zo een onnozel petje op? Heeft dat een specifieke reden?
Dat is gewoon een koerspet?
Waarom draagt bijna elke renner na zo een rit een pet?
Bij jumbo dragen ze ook een adjustable cap. Je hebt heel de dag met een helm op gereden en uw haar is zo vadsig als de pest.

Die gast :laugh:
Die gast verdient daar onrechtstreeks geld mee
Nu gaan er weer enkele kijken op zijn youtube kanaal --> Kassa kassa

Dus wie lacht dan? Jij of hij :tongue:

Ik zeg win, win. Ik heb eens goed gelachen bij m'n kopje koffie en de Rob kan z'n kopje koffie betalen :tongue:

Rob is gewoon een creatief mastermind. Uit een paar onnozele photoshops een paar jaar geleden uitgegroeid tot de coolest kid on the block.

En dat filmpje is gewoon epic. Ff smalltalken tegen Macron, grappig maar niet platvloers. En Macron grapt terug. Dat onthoudt hij toch heel zijn leven.

Ontopic

Het één sluit het ander niet uit denk ik.
Ik vond zijn passage bij VLV misschien niet het meest geslaagd, je zag Bram Tankink een aantal keer ongemakkelijk over zijn stoel schuifelen bij een aantal koers gerelateerde uitspraken maar dat deed hij eerlijk gezegd niet slechter dan een aantal andere gasten die daar al gezeten hebben, hij doet ook niet alsof hij er alles van kent. Dan vond ik Roxane Knetemann eerder deze week pijnlijker... en die heeft gekoerst. :unsure:
Maar los daarvan vind ik dat een schitterend karakter, ik ben niet van alles fan wat hij doet maar ik heb mij toch al ziek gelachen met die gast. Het filmpje met Nina Derwael is nog steeds NSFW voor mij omdat ik onmogelijk mijn lach kan onderdrukken als hij daar zijn teen breekt :laugh:

Als gisteren één ding heel duidelijk heeft gemaakt is dat je gewoon geen ploeg nodig hebt als je echt de beste man in koers bent. Je ploeg mag nog zo sterk zijn als Jumbo gisteren, als je kopman niet sterk genoeg is om de concurrentie te lossen ben je in praktijk gewoon de rode loper aan het uitrollen voor de concurrentie. Zeker in het geval van Remco die in principe toch de betere moet zijn tegen de klok, ondanks de tijdritcapaciteiten van Pogacar en Vingegaard, gaan ze hem moeten aanvallen en gaat hij moeten verdedigen. In principe gaat hij dus gewoon moeten kunnen volgen. Je mag Remco nog bij Jumbo droppen, als hij niet sneller kan dat Hindley/Rodriguez/de Yates bro's dan maakt het allemaal niet uit als Vingegaard en Pogacar de registers open trekken. (Waarmee ik niet zeg dat hij per definitie niet zou kunnen volgen trouwens).

Idd, laat Remco volgend jaar maar eerst eens proberen om die 2 andere toppers bergop te volgen (of in ieder geval voldoende de schade te beperken). Daarna kan er eens gekeken worden in welke mate zijn ploeg wel/niet tekort is geschoten.

Terug
Bovenaan