Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik vrees er idd voor, maar die twee zijn echt wel schrikwekkend buiten categorie, dat is niet 1 klasse beter, maar direct 5 klassen beter. Niet meer normaal. Zijn er tijden en vergelijk van de klimprestaties?Ik denk niet dat Evenepoel op dit moment bij machte is om Pogacar en Vingegaard te volgen in het echte hooggebergte en ik stel mij de vraag of hij dat überhaupt ooit zal kunnen. Dat wil uiteraard niet zeggen dat hij nooit de Tour kan winnen.
Je weet dat natuurlijk nooit want er zijn geen relevante eikpunten maar op dit moment heb ik ook het gevoel dat Vingegaard en Pogacar echt buiten categorie zijn. De Tour is toch ook nog een ander kaliber dan Giro/Vuelta. Je hoort eigenlijk elk jaar dezelfde geluiden uit het peloton "Ze rijden hier hard!" "Het gaat hier 2-3kph rapper dan in een andere koers".Ik denk niet dat Evenepoel op dit moment bij machte is om Pogacar en Vingegaard te volgen in het echte hooggebergte en ik stel mij de vraag of hij dat überhaupt ooit zal kunnen. Dat wil uiteraard niet zeggen dat hij nooit de Tour kan winnen.
Ik vrees er idd voor, maar die twee zijn echt wel schrikwekkend buiten categorie, dat is niet 1 klasse beter, maar direct 5 klassen beter. Niet meer normaal. Zijn er tijden en vergelijk van de klimprestaties?
Remco op zijn best moet wel in staat zijn om dicht te eindigen tov Pogacar en Vingegaard, dus met wat geluk zou hij ook wel kunnen winnen. Het gaat de TDF wel nog mooier maken als ze met 3 concurrenten zijn![]()
Skjelmose had last van de rug vanaf de Tourmalet na zijn val in rit 5Je weet dat natuurlijk nooit want er zijn geen relevante eikpunten maar op dit moment heb ik ook het gevoel dat Vingegaard en Pogacar echt buiten categorie zijn. De Tour is toch ook nog een ander kaliber dan Giro/Vuelta. Je hoort eigenlijk elk jaar dezelfde geluiden uit het peloton "Ze rijden hier hard!" "Het gaat hier 2-3kph rapper dan in een andere koers".
Als je ziet hoe hier gekoerst wordt in dat eerste uur in zo'n bergrit, nog vóór ze beginnen klimmen, dat is eigenlijk iets wat je in geen enkele andere rittenkoers kan voorbereiden. Dat zal ook wel verklaren waarom je soms gasten er ziet doorzakken in zo'n ritten waar je van denkt, tjiens... nu al??? Kijk naar Skjellmose gisteren bv. Dat kan een slechte dag zijn maar dat is toch een enorme klap.
Nja, da's een discussie waar je uw gelijke niet in kan halen tot het effectief eens gebeurt.Nee ik zie het hem niet te doen. Misschien op 'lopers' dat hij de schade kan beperken maar als er moet 'gesprongen' worden, dan gaat hij passen. Komt er ook nog bij dat hij niet goed kan dalen en daar ook geen tijd kan terugpakken als hem bv op 2km vr de top zou worden gelost.
"Het doet me niet zoveel dat ik er niet bij ben. Het zal voor een andere keer zijn. Ik zal de Tour zeker volgen, maar gebruik dat dan maar als motivatie voor wat nog komt en voor wanneer ik er zelf ooit aan de start zal staan."
Nogmaals voor de duidelijkheid: die waarden zijn berekeningen met basisparameters die voor elke renner hetzelfde worden genomen waardoor er sowieso dus een foutemarge opzit en hoe aerodynamischer een renner op zijn fiets zit hoe grote die foutenmarge dus wordt (as in: de berekende waarde ligt hoger dan de effectief getrapte waarde). Er is ergens een filmpje op YouTube waar Patrick Broe van Lanterne Rouge dit meer in detail uitlegt maar vraag me niet welkNja, da's een discussie waar je uw gelijke niet in kan halen tot het effectief eens gebeurt.
Hij heeft al bewezen in de Vuelta 3 weken aan te kunnen, in kleinere rittenkoersen heeft al bewezen de vermogens en lange klims aan te kunnen, het is nu aan hem om beide te combineren in de TdF. Ik zag gisteren een grafiek passeren van de ronde van Catalonië waarbij hij dezelfde waardes trapte als Vingegaard de afgelopen 2 dagen heeft gedaan op gelijkaardige klims, ik zie niet in waarom dat in een TdF niet zou kunnen.

Tuurlijk zit daar een foutenmarge op, net als die berekeningen beperkt rekening kunnen houden met windsnelheden, hoogte,... maar het is natuurlijk een goeie waardemeter he. Opnieuw: Tot zo elkaar in de ogen kijken in de TdF blijft het bij speculeren waarbij niemand zeker kan zijn wat het gaat geven.Nogmaals voor de duidelijkheid: die waarden zijn berekeningen met basisparameters die voor elke renner hetzelfde worden genomen waardoor er sowieso dus een foutemarge opzit en hoe aerodynamischer een renner op zijn fiets zit hoe grote die foutenmarge dus wordt (as in: de berekende waarde ligt hoger dan de effectief getrapte waarde). Er is ergens een filmpje op YouTube waar Patrick Broe van Lanterne Rouge dit meer in detail uitlegt maar vraag me niet welk
In een vacuum (ITT bergop) maakt dit allemaal niks uit aangezien die aerodynamica dan een belangrijk wapen is maar in een rit in lijn waar Sepp Kuss op kop rijdt tot er nog 2 man overblijft wordt de waarde van die aerodynamische houding zeer sterk gereduceerd tot wrs bijna een nihil factor. Je mag nog 20% aerodynamischer zitten dan die mijnwerker uit Slovenië (dixit Dumoulin), als de draft dat effect weg veegt ga je wel effectief de nodige vermogens moeten trappen. Ik zeg niet dat hij dat niet kan, maar je mag niet zomaar naar die w/kg grafiekjes kijken en concluderen dat zijn waardes in de buurt van de waardes van de curve van VIngegaard liggen dus dat hij wel zal kunnen volgen. Zo werkt het niet.
Die gast verdient daar onrechtstreeks geld mee
Nu gaan er weer enkele kijken op zijn youtube kanaal --> Kassa kassa
Dus wie lacht dan? Jij of hij![]()
En zijn bier! En met zijn DJ set staat hij intussen ook op alle grote podia.Nog even offtopic,
Jammer genoeg verdient Rob 0.0 euro via Youtube adds aangezien hij Coole muziek wilt gebruiken.
Het geld van de reclame van zijn YT filmpjes gaat dus naar de grote platenmaatschappijen
Hij moet het meer hebben van zijn merch en samenwerkingen met bvb. streamz
Godlikeen hij is al dolgelukkig met ready made vol-au-vent uit een potteke
On met la patate!
Dat staat ook op Karl zijn mobilhomeEen t-shirt van de tafel met eigenlijk zichzelf op en die te koop is op zijn webshop. Die maakt werkelijk van alles een t-shirt![]()
Maar los daarvan vind ik dat een schitterend karakter, ik ben niet van alles fan wat hij doet maar ik heb mij toch al ziek gelachen met die gast. Het filmpje met Nina Derwael is nog steeds NSFW voor mij omdat ik onmogelijk mijn lach kan onderdrukken als hij daar zijn teen breekt![]()

Gisteren voor het eerst VLV eens gekeken dit seizoen. Met die drone shots erbij... Jezus wat een caravaan is die VLV eigenlijk ség. Hoeveel kost dat in godsnaam...![]()