Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Mas presteert nooit in de Dauphiné. In 2020 was hij 20ste, in 2021 was hij 11de. In de Tour was hij dan 5de en 6de. Vorige beide niet uitgereden. En het is niet dat Jorgenson goed op dreef was in de Dauphiné, integendeel zelfs

Dauphiné is gewoon een indicatie , iemand die goed rijdt zal normaal wel goed zijn in de tour zijn ook.
Iemand die slecht rijdt kan nog altijd goed zijn in de tour

ik verwacht een goede Mas , WVA , Jorgenson en zelf Gaudu. Je kent die renners hun trainingschema niet (en waren mss niet volledig gerecupereerd voor Dauphiné maar is dat wel nodig in hun voorbereiding)

Wilde eigenlijk weten of Jorgenson voor ritten zou gaan of voor een klassement (op of zijn pinots)

Dauphiné is gewoon een indicatie , iemand die goed rijdt zal normaal wel goed zijn in de tour zijn ook.
Iemand die slecht rijdt kan nog altijd goed zijn in de tour

ik verwacht een goede Mas , WVA , Jorgenson en zelf Gaudu. Je kent die renners hun trainingschema niet (en waren mss niet volledig gerecupereerd voor Dauphiné maar is dat wel nodig in hun voorbereiding)

Wilde eigenlijk weten of Jorgenson voor ritten zou gaan of voor een klassement (op of zijn pinots)
ik verwacht Jorgenson alvast niet voor een klassement aangezien ze daar Mas voor hebben. Dus ritten op zijn Pinots lijkt me eerder zijn ding

Op Sporza liggen ze al te kwijlen over een eventuele deelname van Cian in een artikel.
Hier geloof ik absoluut niets van dat ze hem laten starten in de Tour.
Zijn Sibiu Tour werd wel weggehaald tijdens Zwitserland, maar wat gaat die daar doen?
Hij kon hem wel winnen, maar liever een extra rustperiode met een goede voorbereiding op de Vuelta.

Op Sporza liggen ze al te kwijlen over een eventuele deelname van Cian in een artikel.
Zijn Sibiu Tour werd wel weggehaald tijdens Zwitserland, maar wat gaat die daar doen?
Hij kon hem wel winnen, maar liever een extra rustperiode met een goede voorbereiding op de Vuelta.
Wordt toch gewoon Higuita of Konrad?

Welk artikel bedoel je? Hier zie ik enkel deze quote, wat je toch niet meteen kwijlen kan noemen:

Bora-Hansgrohe heeft nog een plaats over voor de Tour. Volgend weekend neemt het team een beslissing over zijn 8e Tour-renner. Het wordt sowieso een klimmer.

Cian Uijtdebroeks hoogstwaarschijnlijk niet. De jonge Belgische klimmer rijdt later dit jaar de Ronde van Spanje.

Welk artikel bedoel je? Hier zie ik enkel deze quote, wat je toch niet meteen kwijlen kan noemen:

Bora-Hansgrohe heeft nog een plaats over voor de Tour. Volgend weekend neemt het team een beslissing over zijn 8e Tour-renner. Het wordt sowieso een klimmer.

Cian Uijtdebroeks hoogstwaarschijnlijk niet. De jonge Belgische klimmer rijdt later dit jaar de Ronde van Spanje.
Dat onderstaande stond er daarstraks niet in. Tenzij ik enorm scheel heb gekeken.
Idem met de verwijzing naar de Sibiu Tour. Daar ben ik zeker van dat het er niet in stond.
Ze hebben het dus aangepast :laugh:.

Van Wielerflits:
Daar zijn ze toch op teruggekomen dan :P
Ik ging ervan uit dat hij altijd wel mee zou mogen gaan naar de tour als hij ook al de dauphine deed.
Wat hij liet zien in de dauphine zet heel dat interview van 2 juni dan wel in een ander daglicht, en kiest men gelukkig om hem toch mee te nemen.

Ligt het aan mij of zitten er meer Nederlanders in de selectie van Jayco dan in die van DSM, en meer Australiërs in de selectie van DSM dan in die van Jayco? :laugh:

Aan Intermarché is er ook niet veel Belgisch aan precies :unsure:

Laatst bewerkt:

Ja. Maar dat maakt weinig uit als je kopman niet beter is. Jumbo lijkt vooral in het klimwerk wat dunnetjes als is dat relatief natuurlijk als Kuss en/of VA hun dagje hebben zijn die in staat de groep der favorieten uit te dunnen tot enkel de grote 2.

De verliezer zal het in Parijs niet op zijn ploeg kunnen steken.

Ja. Maar dat maakt weinig uit als je kopman niet beter is. Jumbo lijkt vooral in het klimwerk wat dunnetjes als is dat relatief natuurlijk als Kuss en/of VA hun dagje hebben zijn die in staat de groep der favorieten uit te dunnen tot enkel de grote 2.

De verliezer zal het in Parijs niet op zijn ploeg kunnen steken.
Adam Yates zou in principe altijd bij de laatste 5 van de favorieten moeten zitten. Die is wss beter dan 90% van de andere kopmannen. En ik veronderstel dat Kuss en Kelderman de laatste mannen zullen zijn voor Vingegaard en niet Van Aert. Al weet ge nooit natuurlijk.

Adam Yates zou in principe altijd bij de laatste 5 van de favorieten moeten zitten. Die is wss beter dan 90% van de andere kopmannen. En ik veronderstel dat Kuss en Kelderman de laatste mannen zullen zijn voor Vingegaard en niet Van Aert. Al weet ge nooit natuurlijk.

Bij VA heb ik het eerder over een Hautacam scenario meegaan in de vroege vlucht en dan werken, vanuit het peloton zal VA normaal inderdaad voor Kuss en Kelderman zijn werk doen.

Yates zakte er vorig jaar ook redelijk door op het einde van de Tour, was toen ook 2e man na Thomas net als nu na Pogacar. Een goeie Kuss zie ik er Yates wel afknallen.

Vergeet ook niet dat Pogacar vorig jaar een verbluffende McNulty had die er dit jaar niet bij is. Dus Yates en Grosshatner hebben grote schoenen te vullen.

Bij VA heb ik het eerder over een Hautacam scenario meegaan in de vroege vlucht en dan werken, vanuit het peloton zal VA normaal inderdaad voor Kuss en Kelderman zijn werk doen.

Yates zakte er vorig jaar ook redelijk door op het einde van de Tour, was toen ook 2e man na Thomas net als nu na Pogacar. Een goeie Kuss zie ik er Yates wel afknallen.

Vergeet ook niet dat Pogacar vorig jaar een verbluffende McNulty had die er dit jaar niet bij is. Dus Yates en Grosshatner hebben grote schoenen te vullen.
Majka*

Heb je het parcours al eens bekeken? Aan 1 heel goeie klimmer (Kuss) heb je imo meer dan genoeg als je verder Benoot, Van Aert, Van Baarle en Kelderman in de ploeg hebt.

En toch denk ik dat je meer hebt aan Yates-Majka-Felix-Soler dan aan Kuss-Kelderman-van Baarle/van Aert/Benoot.
Trentin-Bjerg-Laengen zijn vergelijkbaar met Laporte-Van Hooydonck-van Baarle/van Aert/Benoot, wie er waar ingezet wordt, afhankelijk van de rit.

Die was er vorig jaar toch ook bij?
Maar je vergelijkt met McNulty vorig jaar. En Grossschartner is pakweg de 4e man in de trein van UAE, die zal werken voor dat Soler werkt, voor Majka werkt en voor Yates werkt. Yates neemt de plaats in van McNulty, Felix van pakweg Bennett.

edit*

Verschil met vorig jaar:
* geen McNulty-Bennett-Hirschi.
* geen Roglic-Kruijswijk.

UAE vult aan met Yates, Felix en Trentin
Jumbo vult aan met van Baarle en Kelderman.

UAE > Jumbo, ook op dat vlak.

Maar je vergelijkt met McNulty vorig jaar. En Grossschartner is pakweg de 4e man in de trein van UAE, die zal werken voor dat Soler werkt, voor Majka werkt en voor Yates werkt. Yates neemt de plaats in van McNulty, Felix van pakweg Bennett.

Nee nee. In de rit naar Peyragudes reed McNulty met enkel Pogacar en Vingegaard in zijn wiel weg op de voorlaatste klim en zette hen af onder de rode vod. Dat was misschien wel het strafste die ik die Tour zag zoiets zie ik Yates of Grosschartner niet vlug doen vandaar grote schoenen die de nieuwkomers moeten in vullen.

Die ploeg van UAE was vorig jaar alles behalve slecht hoor. Pogacar verloor toen de Tour niet zijn ploeg die was gewoon sterk tot in bv de rit na Peyragudes enorm sterk.

Terug
Bovenaan