Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
VA wil geen risico's meer nemen. Laporte heeft meestal ook te weinig jus over om op het einde de sprint deftig aan te trekken.

Jakobsen heeft zijn pech al gekend, maar er schort toch ook iets met leadout bij DQS deze Tour. Ze komen er niet aan te pas in de zone van de waarheid.
Hij moet daar gewoon weg (en hij gaat weg hé)

--

Had VA vol door kunnen sprinten dan was hij (alweer) 2des geweest. Philipsen is te snel.

Jumbo rijdt vollenbak tot 3km van de streep en dan moet Woutje maar z'n eigen boontjes doppen.
Die sprint is echt een discipline apart, maar op die beelden van bovenaf zie je dat Van Aert stopt met versnellen op het moment dat Philipsen dat net wel doet. Het leek ook alsof Van Aert tegen de coureur rechts van hem leunde/botste. Echt rare sprint.

Jakobsen heeft zijn pech al gekend, maar er schort toch ook iets met leadout bij DQS deze Tour. Ze komen er niet aan te pas in de zone van de waarheid.
De gevolgen van de val inderdaad niet onderschatten.
Maar bij Jakobsen heb ik toch ook het idee dat hij de bergen veel minder verteert. Vorig jaar heeft hij in week 2 en 3 ook geen enkele fatsoenlijke sprint gereden he. Zoals Merlier dus eigenlijk.

Jumbo rijdt vollenbak tot 3km van de streep en dan moet Woutje maar z'n eigen boontjes doppen.

Waarom zitten ze daar eigenlijk ook al vanaf km 7 volle bak te geven constant op kop. Dan heb je natuurlijk geen deftige leadout meer want die hebben al een groot deel krachten verspeeld daaraan.

Waarom zitten ze daar eigenlijk ook al vanaf km 7 volle bak te geven constant op kop. Dan heb je natuurlijk geen deftige leadout meer want die hebben al een groot deel krachten verspeeld daaraan.

Ze doen een leadout voor Vingegaard hé en die zijn streep ligt op 3km van de finish, hebben dat dus weer perfect gedaan. Het team is hier voor Vingegaard en Tour winst niet voor VA en ritwinst. Dat wist VA voor de Tour dat wist hij zelfs voor hij tekende. Voorbije jaren moest VA het ook zelf doen.

Als er nu nog iemand twijfelt aan deze man…
Wat een fenomeen toch!

Wat deze man liet zien in het voorjaar, en nu dit? Echt een goudhaantje!

Dat dit niet de tour op persoonlijk vlak voor WVA gaat worden is wel duidelijk.

Ze doen een leadout voor Vingegaard hé en die zijn streep ligt op 3km van de finish, hebben dat dus weer perfect gedaan. Het team is hier voor Vingegaard en Tour winst niet voor VA en ritwinst. Dat wist VA voor de Tour dat wist hij zelfs voor hij tekende. Voorbije jaren moest VA het ook zelf doen.

Aja juist, niet aan gedacht.

Er was een breuk in het peloton maar dat telt dan niet? Of is dat enkel bij valpartij/pech dat dat verschil wegvalt?

Maar vorig jaar lukte alles van Wout en dit jaar niets... Of toch vorig jaar iets beter in vorm?
Maakt niet uit. Hopelijk rijdt em de tour niet uit.
Ik denk gewoon minder (zelf)vertrouwen in de sprint? Niks lukt, mentaal ben je niet meer bij de les, je twijfelt, er lukt nog minder ...

Het kan zijn dat ik mis ben, maar van het weinig aantal keren dat ik Christoph Roodhooft op tv gezien heb lijkt me dat echt een hatelijke mens.

Tijdens die netflix docu vond ik dat ook al. Voor zo iemand zou ik nooit willen rijden.

Die communicatie vanuit de volgwagens is toch fantastisch precies

Screenshot-2023-07-12-at-18-13-35-Log-in-bij-Twitter-Twitter.png

Hij moet daar gewoon weg (en hij gaat weg hé)

Ik hoop voor hem dat het goed gaat waar hij terechtkomt maar het lijstje van sprinters die na hun vertrek bij QS niet meer in de buurt komen van hun niveau bij QS is toch best lang. (Kittel, Gaviria, Viviani (koerst die nog?) en Bennet)

Philipsen is de nieuwe Cav, zeg ik al een tijdje. Supersnelle vinnige sprinter zoals Cav en kan hem ook plaatsen en in gaatjes wringen zoals Cav het doet. Alleen verteert hij de bergen nog beter en gaat hij ook lang mee in bepaalde klassiekers.

Er was een breuk in het peloton maar dat telt dan niet? Of is dat enkel bij valpartij/pech dat dat verschil wegvalt?
Dat telt wel, maar een breuk in het peloton zal maar enkele seconden verschil opleveren, een valpartij op 4-5km van de finish geeft direct een verschil van 1 minuut of meer.
Ik vond trouwens dat Pogacar heel ver zat in de laatste 10km, als daar een valpartij gebeurd had hij erachter gezeten.

Terug
Bovenaan