Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Amai, de Planckaerts op Vive le Velo. Nu effe serieus over hun promo filmpje: is dat kasteel nu nog niet af na 7 jaar werken? Ben wel oprecht blij dat hun jacuzzi al af is.

Het kan zijn dat ik mis ben, maar van het weinig aantal keren dat ik Christoph Roodhooft op tv gezien heb lijkt me dat echt een hatelijke mens.

Tijdens die netflix docu vond ik dat ook al. Voor zo iemand zou ik nooit willen rijden.
Ik heb vrijwel exact dezelfde mening als u. Vind hem enorm arrogant overkomen (= al jaar en dag) en hij kijkt eigenlijk nooit in de ogen van de journalist die hem interviewt. Precies zo van: "wat gij nu allemaal vraagt kan mij nu eens geen bal schelen"

Neen, heb het ook niet voor diene kerel.

Ik heb vrijwel exact dezelfde mening als u. Vind hem enorm arrogant overkomen (= al jaar en dag) en hij kijkt eigenlijk nooit in de ogen van de journalist die hem interviewt. Precies zo van: "wat gij nu allemaal vraagt kan mij nu eens geen bal schelen"

Neen, heb het ook niet voor diene kerel.

Hahaja gisteren was het er echt wel over. Ik dacht dat hij plots ging weg lopen tijdens het interview, want hij zag daar precies ergens anders iets waar hij meer interesse in had.

Als Jasper zijnde zou ik het ook zeker niet appreciëren wat hij daar allemaal zei in die netflix docu over hem. Dat kan allemaal wel waar zijn, maar dat zijn onze zaken niet.

Die Netflix 'docu' moet je ook meer als reality zien waar het gevoel voor drama meer de bovenhand neemt. De sappigste quotes/fragmenten halen ze daar naar boven, denk dat de betrokken mensen dat ook wel weten.

Dat was te denken.
Ja dit had geen zin meer he. Dit had niks te maken met het 'einde van zijn contract'.
Je zag gewoon dat hij niet meer in normale doen was na rit 4.

En niks is pijnlijker voor een sprinter om de Tour uit te rijden gewoon om af te zien en niet deftig meer te kunnen sprinten.

Ik denk dat niemand nu van zijn of hare stoel valt.

Gelukkig hebben de meeste coureurs zotte reflexen..
Ooit loopt dat ook eens fout af.
In de sprint, dat er eentje zijn arm te fel uitsteekt met een gsm of zo'n selfiestick => renner valt neer; sleurt een half peloton mee en eentje fin de carrière.
Of in dit geval ong. hetzelfde.
Als dat gebeurt, wat gaat men er dan aan doen?
Je kan jammer genoeg de mensen niet verbieden om ergens plaats te nemen.
Anderzijds zorgen ze ook niet voor inkomsten voor de koers.
Je zou stilletjes aan hopen dat veel koersen gewoon toertjes draaien is, met dubbel afgespannen linten van ca. 2x20km.

VA nog eens in de aanval :)
3 man mee van Movistar en Quickstep blijkbaar, hopelijk genoeg voor een mooie voorsprong.

Vingegaard die alles zelf terughaalt op 110km van de streep :crazy:
Een paar klassementsrenners zijn er af, maar Pogacar is in orde.

Tenzij ze alles op VA proberen te zetten (want hij is de snelste vooraan op papier) en Vingegaard vandaag een beetje knecht speelt, begrijp ik zijn acties niet goed. :tongue:

De reden dat ze dit doen is omdat Vingegaard gebaat is bij een heel zware etape. Pogacar kan het beste de "korte" inspanningen leveren en is daar beter in dan Vingegaard maar die heeft dan weer beter recuperatie- en uithoudingsvermogen.

De reden dat ze dit doen is omdat Vingegaard gebaat is bij een heel zware etape. Pogacar kan het beste de "korte" inspanningen leveren en is daar beter in dan Vingegaard maar die heeft dan weer beter recuperatie- en uithoudingsvermogen.
Maar deze etappe gaat Vingegaard er Pogacar toch nooit afkrijgen? Tenzij die laatste echt slechte benen heeft?

Natuurlijk kunnen ze proberen de koers hard te maken zodat Pogacar minder goed recupereert (dat is toch de hoop) waardoor hij de volgende dagen 'misschien' minder fris is (en dit in het voordeel van Vingegaard zou zijn)

Terug
Bovenaan