Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
De reden dat ze dit doen is omdat Vingegaard gebaat is bij een heel zware etape. Pogacar kan het beste de "korte" inspanningen leveren en is daar beter in dan Vingegaard maar die heeft dan weer beter recuperatie- en uithoudingsvermogen.
Dit gaat dan toch maar overal een miniem verschil die je in zo'n etappe niet echt kan uitspelen?

Teuns en Benoot nu alleen op pad, de vraag is voor hoelang :)

De reden dat ze dit doen is omdat Vingegaard gebaat is bij een heel zware etape. Pogacar kan het beste de "korte" inspanningen leveren en is daar beter in dan Vingegaard maar die heeft dan weer beter recuperatie- en uithoudingsvermogen.
Ik las voor de Tour een artikel waarin de trainer van Pogacar z'n recuperatievermogen als z'n grootste kracht beschreef en dat 20 minuten prestaties in zijn programma iets zeggen, maar dat ze daar zelfs niet meer zo'n grote nadruk opleggen. Dus ik denk niet dat uw uitleg op iets slaat.

Ik las voor de Tour een artikel waarin de trainer van Pogacar z'n recuperatievermogen als z'n grootste kracht beschreef en dat 20 minuten prestaties in zijn programma iets zeggen, maar dat ze daar zelfs niet meer zo'n grote nadruk opleggen. Dus ik denk niet dat uw uitleg op iets slaat.
Jumbo heeft al meerdere malen gezegd dat de ritten waar Vingegaard tijd had verloren hem niet zo goed lagen. Dat hij meer gebaat is bij een volledig zware etappe.. Het is toch duidelijk dat ze er een zware etappe van proberen te maken? Pogacar heeft ook ploegmaats he. Die kunnen ze ook proberen afmatten. Kuss laten rusten vandaag. Soler en Yates veel laten werken en morgen in de bergen Kuss uitgerust en Yates en Soler niet.

Jumbo heeft al meerdere malen gezegd dat de ritten waar Vingegaard tijd had verloren hem niet zo goed lagen. Dat hij meer gebaat is bij een volledig zware etappe.. Het is toch duidelijk dat ze er een zware etappe van proberen te maken?
Ik denk niet dat je het zo letterlijk mag nemen. Pogacar en Vingegaard zijn beiden uitzonderlijk, als er een verschil is in bepaalde situaties dan is dit heel miniem. Vingegaard zou beter zijn in lange beklimmingen maar dan nog moet Vingegaard in topconditie zijn om Pogacar er af te rijden. In deze etappe heb je zo geen inspanningen.

Ik denk eerder dat ze gewoon de koers hard willen maken om zoveel mogelijk sprinters eraf te krijgen.
Dan telkens proberen een mannetje mee te sturen in de ontsnapping zodat ze altijd kans hebben op de overwinning
(Belange na geen 100% natuurlijk ;))

En als alles terug samenkomt en VA is er nog bij? Dan kan VA sprinten zonder de echt zuivere sprinters.

Jumbo heeft al meerdere malen gezegd dat de ritten waar Vingegaard tijd had verloren hem niet zo goed lagen. Dat hij meer gebaat is bij een volledig zware etappe.. Het is toch duidelijk dat ze er een zware etappe van proberen te maken? Pogacar heeft ook ploegmaats he. Die kunnen ze ook proberen afmatten. Kuss laten rusten vandaag. Soler en Yates veel laten werken en morgen in de bergen Kuss uitgerust en Yates en Soler niet.
1) Dat gaat over bergritten met meerdere zware cols, niet dit soort ritten
2) Adam Yates was al gelost na 3km

VA zit nu toch gewoon vooraan het Peloton te keuvelen?
Anyways de winnaars zit misschien wel vooraan .. ze zijn vertrokken.
Ja nu terug wel maar op een moment bestond het peleton uit 15 man meer en VA en Laporte zaten in de groep daarachter. Daarna zijn ze gestopt met koersen en konden ze terugkomen.

Hoe is Campenaerts eigenlijk vooraan geraakt? Toen ik begon te kijken was het peloton amper 15 man groot en toch reed Campenaerts daarvoor straffe rit van hem.

Ik vond vroeger altijd dat Campenaerts 'weinig talent' had en als hij praat is het eerder een komiek dan een wielrenner.
(Allé ja toch in verhouding tot veel andere profs vind ik, maar je hoeft het daar niet mee eens te zijn)

Maar anderzijds vind ik ook dat hij enorm hard werkt en hij haalt toch echt 110% uit zijn carrière wat er in zit.
Hij gaat nooit een veelwinnaar worden maar hij laat zich toch goed zien.

Ik ben fan geworden sinds zijn (ex)uurrecord. :tongue:

Als VDP de bergen (eerder 3 heuveltjes) over geraakt en vandaag wint dan zou ik aan de finish mijn drinkbus boos op de grond gooien als ik VA was. :oi22:

Terug
Bovenaan