Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Ik zag in de dagbladhandel een mooie gids liggen voor de Tour 2023

550x715.jpg

De definitieve teams zullen daar nog niet in staan zeker? Maar wellicht zijn die sowieso te laat bekend gemaakt om te publiceren in dergelijk magazine.

Laatste teams zijn pas vanmorgen bekend gemaakt. Zo'n magazine is al dagen geleden (midden vorige week waarschijnlijk) afgewerkt en naar de drukker gestuurd.

Laatste teams zijn pas vanmorgen bekend gemaakt. Zo'n magazine is al dagen geleden (midden vorige week waarschijnlijk) afgewerkt en naar de drukker gestuurd.
Ik heb dat al liggen van begin juni :D Dus daar staan de volledige teams in (alle 20-25 coureurs) met een highlight van elke coureur die verondersteld wordt zeker mee te rijden.

Wat de speculatie over de Tourploeg voedde was vooral het moeilijke Franse kampioenschap van kopman Julian Alaphilippe. Hij kwam afgelopen zondag vroeg in de problemen en zou uiteindelijk de finish in Cassel niet halen. “We gaan niet ontkennen dat het kampioenschap van Julian tegenviel”, zegt Peeters. “Maar de omstandigheden waren ook heel zwaar. Er hebben maar drieëntwintig renners uitgereden. Het was nodig om voortdurend te drinken en Julians maag raakte geblokkeerd. Conditioneel maken we ons geen zorgen. In de Dauphiné hebben we nog de beste Julian in lange tijd gezien.”

Alaphilippe zou dus niet ziek zijn maar gewoon misselijk geworden zijn door de warmte dat is toch een opluchting dat gaat minder een impact hebben op zijn conditie dan moest hij een buikgriep hebben opgelopen of zo.

Ik ben weer helemaal niet mee met de Tourmanager, ben het compleet vergeten :p
Hoeveel wissels moogt ge voor elke deadline doen?

Bedoel je die van Sporza? Daar moet je 16 renners selecteren voor de hele tour en per etappe er 12 van kiezen die je voor die rit opstelt (de andere 4 zitten op de 'bus' en verdienen die rit geen punten). Die 16 kunt ge dus niet voor elke rit wisselen.
Over de gehele tour heb je dan nog 4 transfers om 4 van je 16 oorspronkelijke renners te kunnen vervangen.

Dus je moet wel voor elke rit de renners aanpassen die je opstelt (of niet, maar dan kan je dus wel wat punten missen) maar je grote selectie telt voor de gehele tour.

Ik ben weer helemaal niet mee met de Tourmanager, ben het compleet vergeten :p
Hoeveel wissels moogt ge voor elke deadline doen?
Also op elk van je 4 transfers betaal je een penalty van... 10%? denk ik bovenop de normale prijs van je renner.

Een renner die nu dus €10M kost, zal bij een transfer €11M kosten. Enfin, denk ik, ik ben eigenlijk niet helemaal mee want ik laat die managers meestal gewoon passeren. Als ik zo'n dingen mee doe vergeet ik op een bepaald moment dan weer mijn sprinters voor mijn klimmers te wisselen en visa versa. Meestal willen zo'n dingen ook zeggen dat je renners moet selecteren waar je het niet meteen voor hebt en dan zit je op den duur koers te kijken van "zou tof zijn moest renner X die koers winnen, maar voor mijn Tourmanager is het beter dan renner Y wint" :tongue:

Oliver Naesen doet ook mee heb ik gezien.
Die valt de laatste 3/4 jaar toch ook serieus tegen. Presteert echt niks meer en stak het tot voor kort altijd op de superioriteit van Wout/MVD/..
Ik denk dat dit zijn laatste kans is om nog eens iets te betekenen voor zijn ploeg.

Oliver Naesen doet ook mee heb ik gezien.
Die valt de laatste 3/4 jaar toch ook serieus tegen. Presteert echt niks meer en stak het tot voor kort altijd op de superioriteit van Wout/MVD/..
Ik denk dat dit zijn laatste kans is om nog eens iets te betekenen voor zijn ploeg.

Is gewoon een knecht, houdt zijn kopmannen uit de wind. Een subtopper (ooit podium in MSR en zo) is hij al lang niet meer maar een goeie knecht wel we moeten gewoon af van het gedacht dat hij resultaten kan/moet rijden. We verwachten zoiets ook niet van bv een Devenyns.

Ik doe ook mee met als ploegnaam de naam van mijn katten. Het is de eerste keer dat ik meedoe aan de tourmanager dus het kan alle kanten op

Terug
Bovenaan