Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Kvind Jose wel een stukje gelijk hebben.
Als vingegaard daar toch zit, gaat hij zijn ronde niet verliezen door een paar 100m mee te rijden. Of bekijk ik dat nu zo mis aangezien ze als ploeg toch de kaart van Aert trekken daar?

JA DE CAUWER GE ZIJT MIS. :wallbash:

Kelderman moet gewoon rijden ipv rond te kijken naar Van Aert. Van Baarle moest er helaas af. Mannetje meer nog en VA wint hier maar het is Kelderman die hier de koers weggooit.

Maar euh, knap van Lafay... schitterend openingsweekend, had gisteren met dit koersinzicht ook gerust kunnen winnen.
Kelderman zat er precies ook wel door.. Vingegaard dus? :tongue:

Allé, ik snap ergens dat ie niet rijdt, maar Pogi speelt hier vrolijk mee, en Vingegaard doet eigenlijk vooral zo weinig mogelijk. Zijn goed recht, en vermoedelijk zijn manier om de tour te winnen, maar door zijn (iet wat apatische) manier van rijden kan ik hier geen fan van zijn.

Kvind Jose wel een stukje gelijk hebben.
Als vingegaard daar toch zit, gaat hij zijn ronde niet verliezen door een paar 100m mee te rijden. Of bekijk ik dat nu zo mis aangezien ze als ploeg toch de kaart van Aert trekken daar?
Ja inderdaad, de sprint aantrekken is misschien wat veel, maar had toch een beetje tempo kunnen rijden

Ik denk dat Van Aert zich toch niet gaat leegrijden deze tour zoals vorige keren.
Kans is ook reëel dat hij niet zal uitrijden.

De Cauwer die de vraag stelt over de inzet om WVA te helpen. Is wel een vraag die je u ook kan stellen.
Vingegaard kan perfect schaduwen maar neemt 0,0 initiatief. Lelijke manier kan koersen eigenlijk.

De Cauwer heeft ergens een punt maar mag toch wel iets kalmer reageren. Moet een beetje professioneel blijven.

Los daarvan, ik zou als van Aert toch serieus teleurgesteld zijn in de ploegmaten. Buiten een Laporte heb je toch nooit het gevoel dat die zich voor hem leegrijden, wat hij zelf natuurlijk al vaak gedaan heeft.

De Cauwer heeft ergens een punt maar mag toch wel iets kalmer reageren. Moet een beetje professioneel blijven.

Los daarvan, ik zou als van Aert toch serieus teleurgesteld zijn in de ploegmaten. Buiten een Laporte heb je toch nooit het gevoel dat die zich voor hem leegrijden, wat hij zelf natuurlijk al vaak gedaan heeft.
Ik had eerder de indruk dat men bij Jumbo niet goed wist of ze wel voor VA moesten werken of niet.

VA moest precies regelmatig zelf komen vragen van -- allé rijden jullie nog voor mij of niet?
Daar was precies geen ééngezindheid over. Dat kan er bij mij nog het minste in. Is dat op voorhand dan niet besproken ??

Allé ik kan mis zijn, maar die indruk kreeg ik toch ergens wel.

Kelderman zat er precies ook wel door.. Vingegaard dus? :tongue:

Allé, ik snap ergens dat ie niet rijdt, maar Pogi speelt hier vrolijk mee, en Vingegaard doet eigenlijk vooral zo weinig mogelijk. Zijn goed recht, en vermoedelijk zijn manier om de tour te winnen, maar door zijn (iet wat apatische) manier van rijden kan ik hier geen fan van zijn.
Ik dacht eerst ook dat Kelderman helemaal dood was maar als je dan ziet dat hij toch eens een versnelling kan plaatsen en een serieuze streep nog trekt voordat Benoot terug op kop komt dan vraag ik mij toch af of dit niet anders kan.

Je ziet hem omkijken naar Van Aert... "ah oei tis nog alt aan mij"... en dan gaat hij nog op de pedalen lopen. Als je écht dood zit kan je daar niet nóg eens versnellen uit het zadel.

Maar goed, dit was gewoon súper lastig te controleren... 2 VS 20 met nen helen hoop frisse mannen waar er nen hoop mannen maar al te graag die rit wil...
Tis hetzelfde als al jaren het probleem, Van Aert kan op papier eigenlijk elke rit winnen (niet per sé vanuit het peloton maar toch) en ondertussen verwachten dat dan ook bijna 😀

Gisteren vond ik niet dat Vingegaard iets anders had moeten doen, maar vandaag had hij met 300meter op kop te rijden Van Aert de zege geschonken. Die inspanning gaat hem nooit de Tour kosten, dus beetje zuur toch dat hij dat niet doet.

Meeeh ik ben echt anti De Cauwer zijn zever al heel het jaar lang. En gisteren zeggen dat Vingegaard Van Aert had moeten helpen was echt compleet van de wereld, maar vandaag had die echt wel gewoon die laatste 400m van Kelderman kunnen overnemen en dan wint Wout de etappe. Ja verlies je 2 extra secondjes op Pogacar maar dat gaat echt niet het verschil maken hoor. En energie gaat het ook niet kosten, dat is echt nauwelijks moeite voor hem.

Ge maakt mij niet wijs dat Van Aert nu niet teleurgesteld gaat zijn in zijn ploeg hoor. Laat Vingegaard hier 300 metertjes rijden en je hebt een super Wout in dienst heel de Tour zonder dat die 1x gaat zagen. Nu weet ik het zo nog niet.

Het is toch ook best triestig dat Vingegaard niet eens wou overnemen daar in het zog bij Pogacar. Ergens begrijpelijk hè, maar toch. Lelijke coureur.

José ging er weer te hard in op, maar volledig ongelijk heeft hij niet.

Remco had hier gewoon gereden voor een ploegmaat. Pogacar had hier ook gewoon gereden (moest het voor een ploegmaat zijn)

Ik denk dat het bij Kelderman en Benoot op was. Zij hadden al veel gegeven daarvoor. Zat Kuss hier trouwens niet bij?

Vingegaard zat toch in het wiel van Pogacar. Even nog 500m op kop knallen had hier nu toch niet overdreven geweest in de laatste km...

Een overwinning voor VA had ook goed geweest voor hem. Rust in de ploeg en een topknecht voor hem die tevreden is en ontspannender kan rondrijden de rest van Tour. Gemiste kans hoor.

Het is toch ook best triestig dat Vingegaard niet eens wou overnemen daar in het zog bij Pogacar. Ergens begrijpelijk hè, maar toch. Lelijke coureur.
Dat is dan weer 100% te begrijpen, en moest hij wel overnemen zou iedereen dat terecht een domme move noemen. Hij kan nooit een sprint winnen van Pogacar, dus dan zou hij gewoon de volle buit aan boni's cadeau geven.

Dat is dan weer 100% te begrijpen, en moest hij wel overnemen zou iedereen dat terecht een domme move noemen. Hij kan nooit een sprint winnen van Pogacar, dus dan zou hij gewoon de volle buit aan boni's cadeau geven.
Qua boni's is het gewoon gelijk hè. Hij zou er dan 4 verliezen, terwijl Pogacar er nu ook gewoon 4 heeft gepakt in de eindsprint. En dan mag hij nog van geluk spreken dat Lafay vooruit blijft of hij pakte er 6 tov Vingegaard.

En je weet trouwens nooit van er gebeurd in een sprint met twee hè.

Ik kan het ook ergens begrijpen hoor, maar ik ben er van overtuigd dat er veel andere kopmannen gewoon zouden meegaan ook al weten ze dat de kans groot is dat ze de sprint verliezen van Pogi.

Vingegaard verliest alleen maar vandaag.
Het wielerhart van elke liefhebber bloeit als hij daar weer dwaas in het wiel zit te slepen en in alle talen zit te roepen dat hij niet gaat overpakken.
Maak zelfs geen aanstalte om op kop te gaan rijden voor WVA, waardoor deze gewoon de rit verliest. En rolt dan zelf 18de over de streep waarbij uw grootste concurrent weer boni’s pakt.

Velen vonden Froome een lelijke coureur. Maar deze Vingegaard is toch goed op weg om hem in sneltempo voorbij te steken.

Hey maar hij schonk wel de tijdrit aan WVA eh! Wat een topkerel toch! Wat een teamplayer!
Ik denk dan eerder dan een teammaat meenemen tot de meet van Gent-Wevelgem en hem de winst geven. Maar goed.

Een Remco zou deze tour toch wat kleur gegeven hebben. Dat is tenminste een gast die geen schrik heeft om wat koers te maken.

Terug
Bovenaan