Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Ik durf te zeggen dat hij dan was gewonnen. Kijk eens van hoe ver hij moet komen voor die 3de plaats...
Moeilijk te zeggen he, nu kon hij van wiel naar wiel laveren. Het zou kunnen.
Het is gewoon weer klote dat hij zijn sprint niet kan lanceren. :frown:

Volgens mij wint Van Aert onbedreigd als hij zijn sprint goed kan aanzetten vandaag. Ik snap de tactiek van Jumbo niet vandaag, wat soepeer je Van Hooydonck op 10km van de meet? Ik dacht effe dat ze een Calaistje gingen doen maar nope...
Uiteindelijk is Nathan de man die hier ontbreekt in de laatste km... als die Laporte 100-150m verder kan afzetten dan valt die niet dood zoals nu.

Sowieso dik verdiend voor Pedersen wel, rijdt al in de wind op het moment dat vdP zijn lead-out nog doet...

Hij won met gemak Wout
Maar
Mvdp had hier wel zelf moeten sprinten dit was net meer zijn ding dan Philipsen.

Mvdp doet hier wel terug bewust de deur toe voor Wout en probeert het zelf voor Pedersen.

Laporte moet daarentegen wel iets meer de koord houden.

Zoals al een paar keer gezegd, Wout had hier los gewonnen als hij niet vast zat. Het zit hem echt niet mee.
Zou eens graag een uitgezoomd bovenaanzicht zien ipv ingezoomd op de eerste 2.

Geflikt door laporte ;)
Is de tweede keer dat hij dat doet. Moet gewoon de koord houden dat wout langs 1 kant moet kijken.

Pedersen begint er al aan op 300m van de streep tegelijk met VDP, dit was echt een hele sterke sprint.

VDP hinderde VA een beetje, maar het was toch Laporte die door een zwieper zijn eigen ploegmaat nekte?
Of heb ik dit echt verkeerd gezien?

VDP zet aan komt langs Laporte en gaat dan naar links waardoor die Laporte meepakt. VDP is geen Morkov die vast op zijn fiets zit het gaat echt alle kanten uit of het express is weet ik niet kan ook gewoon zijn dat hij zodanig veel kracht op zijn fiets zet dat die niet anders kan dan alle kanten uitzwiepen.

Je leest hier toch ook iedere keer iets als van aert niet wint hoor...

Gehinderd door vdp. Aub zeg. Hij zat gewoon langs beide kanten ingesloten omdat zowel vdp als pedersen er voorbij vlogen. Van aert probeerde zelfs eerder het wiel te pakken van vdp, maar dat lukte niet omdat Philipsen geen Girmay is.

Zijn leadout kan ook niet plots in rook opgaan dus is het gewoon dikke pech.
Enige wat je kan zeggen is dat zijn leadout te traag was, maar tegen een leadout van vdp is er niets opgewassen.

Van Aert geeft aan dat het zijn eigen schuld in spijt van sommige die hier VDP weer met alle zonden willen overladen.

edit: Philipsen: We hebben beslist om voor mij te gaan omdat ik anders misschien te veel punten zou verliezen, maar het had ook andersom gekund.”

Vind ik toch voor discussie vatbaar, wie gaat die in hemelsnaam nog kloppen voor groen? Enkel een valpartij (of eventueel een buiten tijd in een bergrit) lijkt me.

Ik deel dezelfde mening eigenlijk. Cav gaat zo niet willen stoppen, denk ik. Ik zie hem een jaartje bijtekenen en of die 35ste zege er nog komt of niet, hij wil een proper afscheid (in de Tour)

Maar natuurlijk wel jammer dat het deze Tour zo moet eindigen voor hem.

Vind ik toch voor discussie vatbaar, wie gaat die in hemelsnaam nog kloppen voor groen? Enkel een valpartij (of eventueel een buiten tijd in een bergrit) lijkt me.
Onder de sprinters is Philipsen na Van Aert de beste klimmer. Hij gaat niet moeten vechten met de tijdslimiet, in tegenstelling tot een Fabio Jakobsen. Al lijkt die laatste te zijn verbeterd op dat vlak, vergeleken met vorig jaar.

Laatst bewerkt:
Baal toch wel van de opgave van Steff Cras was aan goede tour bezig, vorig jaar ook al pech in de vuelta als ik mij niet vergis (was ook mijn joker in de sporza tourmanager). En had Cavendish ook een ritzege gegund in ziin laatste seizoen en laatste tour de france.

Baal toch wel van de opgave van Steff Cras was aan goede tour bezig, vorig jaar ook al pech in de vuelta als ik mij niet vergis (was ook mijn joker in de sporza tourmanager). En had Cavendish ook een ritzege gegund in ziin laatste seizoen en laatste tour de france.
Inderdaad die jongen heeft ook al enorm veel pech gehad het laatste jaar

Terug
Bovenaan