Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Een Pogacar met normale voorbereiding, geen pijn in de pols etc. gaat het verschil niet zo groot zijn.
Hij heeft wat last van zijn pols, maar geen pijn, zei hij, denk ik. Anders sprint je niet verschillende keren op een paar weken tijd.
Die pols lijkt me wel oké te zijn.
Qua conditie en frisheid gaat dat toch ook niet anders zijn dan andere jaren, toch?
Die gasten van jumbo zien er wel altijd zo bleek uit tijdens de tour. Precies lijken. Vooral bij van aert valt dat altijd op omdat die meestal een gezonde blos heeft tijdens het jaar.
Moet zijn dat die toch echt kantje boord op de limiet zitten van gewicht en voeding. Gezond zal het niet zijn.
We zullen morgen zien. Als VA en Vingegaard morgen de volle gas opendraaien na hun TT-prestaties, dan kunnen we mss pas vraagtekens stellen, ondanks de wondere (heb het niet over doping) middelen, die ze tegenwoordig hebben om goed te recupereren.
Maar in deze tijden van constante controle en whereabouts, zou het al over een ongekend middel moeten gaan.
Of iets dat nu legaal is; gebruikt wordt door Jumbo (al dan niet verzwegen) en pas na enkele jaren op de dopinglijst komt, na een wetenschappelijk onderzoek.

Even de tijden van het vlakkere stuk erbij genomen:
VA: 7min 26sec.
Pogacar: 7min 21sec.
Vingegaard: 6min 47sec.
Jonas ging er wel vol voor, maar dat vind ik voor zo'n korte periode wel een ruime afstand in seconden.
Het is nu niet zoals door iedereen aangegeven, dat Pogacar een minder goede TT reed.
Als Pogacar in 2020 buitenaards was, is de prestatie van Jonas extra-universeel.

Edit.
Verdomme, dat zijn de foute tussenpunten 😅
Anyway, Vingegaard rijdt wel op het vlakke sneller dan VA, maar niet gigantisch veel.

Laatst bewerkt:
Het volstaat om gewoon eens te kijken naar welke wedstrijden Pogacar en Vingegaard dit jaar al hebben gereden en de resultaten. Moest er al iemand "verdacht" zijn , lijkt het mij toch eerder Tadej.

Jumbo Visma heeft al ooit gebruik van ketonen bevestigd, wat voorlopig nog toegestaan is... (Ze maken er ook geen geheim van.)

Helft van de ploegen gebruikt dat hé. UAE, Bahrain, QS, ... Al die niet MPCC ploegen als ze genoeg geld hebben.
Maar ketonen verklaart dit niet. Er zijn waarschijnlijk gewoon héél veel van dit soor "legale" productjes die eigenlijk een ethische grens overschrijden en ofwel niet gekend zijn bij andere ploegen ofwel compleet onbetaalbaar.

De tijdrit van vandaag is dan toch niet het meest ongeloofwaardige van de dag : Ze bieden momenteel op ebay 101€ voor de tour bidon van Israel en 117€ voor de nieuwe van Lidl-Trek 🤣
Achteraf ben ik blij dat ik de etappe van zondag heb gemist en dat ik die laatste gratis heb gekregen 😂

Denen zin meestal wel wat bleker , maar die Vingegaard lijkt toch wel een beetje op een creep.
bjarne-riis-vreest-ingekorte-of-afgelaste-etappes

Achja doping of niet, ik ben het mogelijks naïef schaap dat altijd het voordeel zal proberen geven. Anders is de fun er ook te snel af moest je iedere keer je iets zot ziet denken, t zal wel doping zijn... .

Je gaat dat uiteindelijk toch ofwel nooit weten (bij geen doping of nooit ontdekt) ofwel pas een hele tijd later. Geen enkele reden om je er nu al druk in te maken imo.

Het volstaat om gewoon eens te kijken naar welke wedstrijden Pogacar en Vingegaard dit jaar al hebben gereden en de resultaten. Moest er al iemand "verdacht" zijn , lijkt het mij toch eerder Tadej.
Bwoah.
In de Ruta del Sol rijdt hij de rest niet fel op achterstand.
P-N was Pogacar dicht bij zijn eerste piek (RVV) en heeft Jonas, die gehad dit jaar voor de Tour?
M-S is easy riding tot de laatste 10km.
RVV was effe losgaan op de langste klim. Logisch dat die iedereen kapot rijdt.
Amstel had hij nog chance met die wagen, want Healy begon terug moed te krijgen.
Waalse Pijl is een vijf-minuten inspanning.

Jonas is de beste eenweekronde-renner als Tadej niet meedoet, dus logisch dat die zo'n rondjes wint.

Dat is een terechte opmerking.
Pogacar doet dingen die buitenaards zijn, ook in deze tour doet hij zaken die pure waanzin zijn. En dan heb je een kerel die achter hem rijdt die schijnbaar net zo goed is. Enkel minder explosief.

Vandaag rijdt Pogacar ook een waanzinnige tijdrit eh. Laat ons gewoon eerlijk zijn. Dat is ook een prestatie die echt zot is.
Maar dan zit je met een kerel die schijnbaar nog een pak beter is want hij pakt nog een minuut extra.
Het lijkt me dan logisch dat mensen daar vraagtekens bij zetten. Zeker omdat het verschil dat we nu zien, we de afgelopen 15 ritten niet gezien hebben.

Remco zou bij deze prestatie ook niet in de buurt komen. En dat wil toch ook wat zeggen.

Ik snap het probleem niet echt. Dat de 3de al op 8min staat in het klassement zegt al veel hoe zwak de tegenstand is.

Dat Van Aert dan vandaag nog 3des wordt als “knecht” benadrukt het nog maar eens, en was niet eens zijn terrein.

Er zijn maar 2 toppers (die al 2 weken geen klop doen en laatste 5km is een inspanning leveren :p) en Pogacar vond ik vandaag nu ook niet geweldig ronddraaien op zijn fiets. Zag er wat krampachtig uit.

Gellie ziet toch spoken :’)

Ik snap het probleem niet echt. Dat de 3de al op 8min staat in het klassement zegt al veel hoe zwak de tegenstand is.

Dat Van Aert dan vandaag nog 3des wordt als “knecht” benadrukt het nog maar eens, en was niet eens zijn terrein.

Er zijn maar 2 toppers (die al 2 weken geen klop doen en laatste 5km is een inspanning leveren :p) en Pogacar vond ik vandaag nu ook niet geweldig ronddraaien op zijn fiets. Zag er wat krampachtig uit.

Gellie ziet toch spoken :’)
Je kan het ook omdraaien naar 'hoe ongelooflijk de eerste twee zijn.'
De rest van de top-tien klasseer ik niet echt onder nietsnutten.
Met wat chance finisht Rodriguez 4e of 5e in de Vuelta vorig jaar. Dat hij nu meedraait voor een podiumplek is een grote stap vooruit.
Kan je dan over zwak spreken? Hindley is momenteel niet de Jai van zijn Giro', maar dat is een oerdegelijke renner, die naar alle waarschijnlijkheid zal meedoen voor toekomstige GT-winsten.

Zeer jammer dat Mas uitviel. We hebben gezien dat voorbereidingsrondes op de Tour niets betekenen (Skjelmose) en de Spanjaard is een driewekenman. Waar zou hij uitgekomen zijn, op het aantal minuten?

Niet het terrein van VA? Wat met 2020? Deze TT is lichter qua moeilijkheid en toch eindigt hij met minder afstand veel verder dan toen.

Geen klop doen. Je moet nog altijd boven geraken en de andere proberen af te matten en te laten breken (door de ploegen).
+ Pogacar reed een TT op niveau. Hij zal tussen de 95-100% gezeten hebben.
Vingegaard eerder naar de 110%.

"Gellie ziet toch spoken :’)" => Jonas al eens bekeken? Natuurlijk zien we spoken ;).

Pogacar rijdt een tijdrit monster en 1,5km/u sneller dan al de rest en dan heb je nog ene die 2km/u sneller rijdt dan hem. Dit is toch te zot voor woorden op het belachelijke af. Hoe kan je nog geloofwaardig zijn op zo’n moment. Dat gaat niet meer over marginal gains, dit zijn gigantische gains. En dan zie je dat Kuss meestrijdt als top 5 als helper (die dan nog de Giro betwist heeft als beste klimmer na Roglic en Thomas) en ook nog eens de Vuelta gaat rijden als luxehelper van Roglic…

Vingegaard heeft zich proberen inhouden zegt ie.
Ik word niet graag in mijn gezicht uitgelachen. Nog nooit een tijdrit gewonnen en dan dit.

Geen idee waarom mijn vorige post verwijderd werd waarin ik zeg dat dit een absolute grap is.

Dit is dan ook een uitzonderlijke tijdrit: voor echte rijdrijders is die col van 2de categorie er gewoon teveel aan, die verliezen daar veel tijd. En heel veel van die klassementsrenners kregen vorig jaar ook een flinke klap in de tijdrit.
En het verschil tussen Pogacar en Vingo? Een tijdrit is toch ook altijd een stukje "mentaal". Eergisteren was het duidelijk dat Vingo beter was dan Pogacar, dat kruipt ook wat in het hoofd van Pogacar. En wanneer die twee eerste splits dan in het nadeel zijn voor Pogacar, dan kan het wel eens zijn dat dat samen met een wissel waarin je nadien je ritme opnieuw moet vinden, de moed misschien echt wel in de schoenen is gezonken bij Pogacar. Twee jaar geleden zagen we krek hetzelfde bij Roglic trouwens.

Terug
Bovenaan