Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
UAE gaat direct met de hele ploeg op kop knallen. Op Kuss na zit er dan geen extra helper van Jumbo-Visma meer in de buurt. Daarna gaat A. Yates aanvallen (& krijgt Rodriguez mee), Pogi laat het gat vallen en Yates wint de rit met 9 min voorsprong op de gele man. Of ook niet, natuurlijk.

Ik denk dat Jumbo, prime Sky-gewijs, alles van start tot finish gaat controleren met een verschroeiend tempo om hun suprematie nogmaals in de verf te zetten.

Het was niet zijn beste dag in vergelijking met Vignegaard. Maar hij rijdt zijn beste tijdrit ooit. De tijdverschillen met de rest zijn gewoon beter dan toen op de Planches. Hij reed toen 2,2 seconden/km sneller dan de rest, nu 3,2 seconden/km. Denk Vignegaard weg en we zeggen hetzelfde over Pogacar zijn tijdrit nl buitenaards, belachelijk snel,... Dat maakt de prestatie van Vignegaard nog meer out of this world. En als je met de verkeerde ingesteldheid start dan rij je niet god en klein pierke naar huis in de volgende 30 minuten. Daarom zijn die commentatoren die zeggen dat Pogacar maar een "gewoon" een goeie tijdrit reed gewoon helemaal verkeerd.

de wereld <<<<<<<<< Pogacar (zoals het als is de voorbije 4 jaar) <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<Vignegaard
Het was gewoon niet zijn beste dag, zoals hij zelf aangeeft. Dus op een goeie dag kon hij beter. Hij vond zijn eigen tijdrit ook maar gewoon goed maar niet meer dan dat. Dat 1 op 1 vergelijken van die tijdritten klopt ook gewoon niet eh. Deze tijdrit was ook niet te vergelijken met Planches. Daar was het eerst nog 30km quasi vlak. Dat Roglic in een proloog van 8km 2,2s/km uitloopt is op zen minst even straf.

Dat Pogacar 3s verliest op amper 500m zegt voldoende over hoe hij daar gestart is. Maar goed, helemaal verkeerd.

Het verschil in intensiteit en agressiviteit is gigantisch als je enkel maar deze beelden ziet. Trek dat door over heel de rit en de fietswissel en Pogacar verliest maar de helft van zijn tijd.

Graag al die doping bagger afsplitsen naar een apart topic... het moderator team doet niet anders dan zeuren over aparte topics maken maar hier laten we dan heel deze "discussie" (ik zie vooral veel gratuit beschuldigingen) een compleet ander topic verdrukken. Gekker moet het niet worden.

Ik steek voor niks of niemand mijn hand in het vuur maar ik heb echt geen zin om al dit gezeik door te ploeteren... waarvan de helft dan nog komt van mensen die je hier juist ziet voor de Rondes van Vlaanderen en Frankrijk.

Ik begrijp je punt en als er discussie blijven komen, dan wil ik deze zeker naar een nieuwe thread verhuizen. Dit lijkt me echter een storm in een glas water, vandaar dat ik onderbouwde posts nog wel wil toelaten. Maar ik verwacht dat we er voorlopig niet veel meer over gaan horen.

Ben geen grote kenner van het wielrennen maar volg het de laatste jaren toch wel met plezier. Al heel wat (grote stukken van) mooie ritten gevolgd dit jaar. Blijf toch verbaasd over wat die mannen allemaal presteren. De tijdrit gisteren, het werk dat Van Aert (en teamgenoten) verzetten, het duo Van der Poel en Philipsen met die prachtige sprints, Wout Poels die eindelijk zo'n mooie overwinning behaalt...

Ook aangenaam verrast (of moet ik daar niet verrast over zijn?, nogmaals geen grote kenner) over Pidcock die zo hoog staat in het klassement. Hoewel spijtig dat hij uit de top 10 gevallen is nu.

Gerelateerd aan dat laatste heb ik me toch ook al serieus geërgerd aan het gedrag van sommige toeschouwers. Ik meen me zelfs te herinneren toen de fotografen daar stonden bij de val van Cavendish dat er daar een pipo achter mee op de foto ging staan met zijn duim omhoog. 🤦‍♂️

Pogi zou al gevallen zijn, zonder veel erg.

F1ZPhtkWYAIZgg4.jpg

Screenshot van Benji:

Het was gewoon niet zijn beste dag, zoals hij zelf aangeeft. Dus op een goeie dag kon hij beter. Hij vond zijn eigen tijdrit ook maar gewoon goed maar niet meer dan dat. Dat 1 op 1 vergelijken van die tijdritten klopt ook gewoon niet eh. Deze tijdrit was ook niet te vergelijken met Planches. Daar was het eerst nog 30km quasi vlak. Dat Roglic in een proloog van 8km 2,2s/km uitloopt is op zen minst even straf.

Dat Pogacar 3s verliest op amper 500m zegt voldoende over hoe hij daar gestart is. Maar goed, helemaal verkeerd.

Het verschil in intensiteit en agressiviteit is gigantisch als je enkel maar deze beelden ziet. Trek dat door over heel de rit en de fietswissel en Pogacar verliest maar de helft van zijn tijd.
Omdat hij zelf vergelijkt met Vignegaard natuurlijk die hem bijna heeft ingelopen. Die trouwens iedereen anders die voor hem gestart zou zijn zou ingehaald hebben en vermorzeld. Als je objectief bekijkt naar de verschillen met alle andere renners dan heeft Pogacar nog nooit zo sterk gereden in een TT.
Waarom zou dat van Roglic straffer zijn? Dit is zoals zijn ex-ploeggenoot Dumoulin zei de beste prestatie ooit in een TT. En dan had je al Pogocar die mssn wel de 2de beste TT ooit heeft neergezet.

En niet akkoord met de rest want je vergelijkt met iemand van een andere planeet (die nog nooit zo'n tijdrit heeft neergezet of nog maar dat niveau ooit heeft behaald). Ik vergelijk met 99% van het peloton en dan was Pogocar gewoon zeer goed/fantastisch gisteren. Op de Marie Blanque kan je zeggen dat Pogacar een mindere dag had want dan reed ie samen met de rest naar boven nu blaast ie zelf iedereen weg.

Omdat hij zelf vergelijkt met Vignegaard natuurlijk die hem bijna heeft ingelopen. Die trouwens iedereen anders die voor hem gestart zou zijn zou ingehaald hebben en vermorzeld. Als je objectief bekijkt naar de verschillen met alle andere renners dan heeft Pogacar nog nooit zo sterk gereden in een TT.
Waarom zou dat van Roglic straffer zijn? Dit is zoals zijn ex-ploeggenoot Dumoulin zei de beste prestatie ooit in een TT. En dan had je al Pogocar die mssn wel de 2de beste TT ooit heeft neergezet.

En niet akkoord met de rest want je vergelijkt met iemand van een andere planeet (die nog nooit zo'n tijdrit heeft neergezet of nog maar dat niveau ooit heeft behaald). Ik vergelijk met 99% van het peloton en dan was Pogocar gewoon zeer goed/fantastisch gisteren. Op de Marie Blanque kan je zeggen dat Pogacar een mindere dag had want dan reed ie samen met de rest naar boven nu blaast ie zelf iedereen weg.
Hij vergelijkt niet met Vingegaard. Hij zegt dat hij geen top dag had. Hij vergelijkt die dag met zijn eigen kunnen. Jij kijkt niet objectief. Jij kijkt gewoon naar naakte cijfers zonder rekening te houden met de situatie. Waar zeg ik dat die proloog van Roglic straffer is? Ik zeg dat ik die 2,2s/km even straf vind als die 4,4s/km van nu. Ik heb echt niemand ergens horen vertellen dat Pogacar wel eens de 2de beste TT ooit heeft neergezet.
1:17s voor Bilbao noem ik echt niet wegblazen als je Pogacar deze tour en de voorbije jaren hebt zien rijden.

Maar goed, jij mag uw gedacht daar over hebben. Laten we het hier gewoon bij houden en naar de koers van vandaag kijken.

Gaan ze nu echt dat cringe Sammy stukje herhalen??? :help:

Jonas, wat doe je het liefste? Aanvallen of verdedigen? :wtf: Om dan nog 2 of 3 keer diezelfde vraag te stellen op dezelfde manier... Sammy pls :cry:

Moest Pogacar tot in de details dezelfde voobereiding gehad hebben dan Vingegaard dan had hij gisteren nog veel harder gereden en zou het verschil nooit zo groot geweest zijn. De helft van de mensen die hier zeggen dat het niet kan (niet jij zelf voor alle duidelijkheid) hun argument is eigenlijk gebasseerd op: Pogacar is X en X is al veel beter dan de rest van het pak. Duuuuus... alles wat X+n is kan per definitief niet :unsure:

Ik denk dat Pogacar gemakkelijk een minuut sneller kan alles samen (betere fiets, betere positie, geen domme wissel, betere verkenning/afdaling). Veel mensen doen hier nu precies alsof alle randfactoren gelijk zijn en het zuiver de benen zijn die het verschil gemaakt hebben wat niet kan, want X+n kan niet, dus => doping. Nogmaals, ik steek voor geen enkele renner mijn hand in het vuur maar ik vind de aangehaalde argumentering gewoon mager.
Ik mag geen appels met peren vergelijken als ik Ganna tegen Thomas zet, ondanks het feit dat ze met hetzelfde materiaal/omkadering rijden, maar gewoon 1 op 1 Pogacar en Vingegaard vergelijken zonder rekening te houden met randfactoren die ik hierboven opsoms is dan blijkbaar geen probleem... waarom? Omdat ze hetzelfde postuur hebben? :unsure:

Of hij had op zijn doos gegaan en 3min verloren

Hij vergelijkt niet met Vingegaard. Hij zegt dat hij geen top dag had. Hij vergelijkt die dag met zijn eigen kunnen. Jij kijkt niet objectief. Jij kijkt gewoon naar naakte cijfers zonder rekening te houden met de situatie. Waar zeg ik dat die proloog van Roglic straffer is? Ik zeg dat ik die 2,2s/km even straf vind als die 4,4s/km van nu. Ik heb echt niemand ergens horen vertellen dat Pogacar wel eens de 2de beste TT ooit heeft neergezet.
1:17s voor Bilbao noem ik echt niet wegblazen als je Pogacar deze tour en de voorbije jaren hebt zien rijden.

Maar goed, jij mag uw gedacht daar over hebben. Laten we het hier gewoon bij houden en naar de koers van vandaag kijken.
minstens even straf dan dus je laat de optie open over dat het straffer is ;-)

En ik kijk net wel objectief, ik leg objectieve cijfers naast elkaar en trek daar conclusies uit. Pogocar kan wel het gevoel hebben dat hij niet goed was maar hij reed de beste TT van zijn carrière (net zoals Bilbao ook fenomenaal sterk reed) als je kijkt naar diezelfde objectieve cijfer. Mssn kan hij op een goeie dag beter maar dat heeft hij nog nooit laten zien alvast.

De situatie is wat ze is en dan zie je dat Vignegaard het allerbeste is wat er ooit rondreed op een TT in een grote ronde. En we hebben al wat zien passeren qua tijdrijders in een TT :-)

En ik kijk net wel objectief, ik leg objectieve cijfers naast elkaar en trek daar conclusies uit. Pogocar kan wel het gevoel hebben dat hij niet goed was maar hij reed de beste TT van zijn carrière (net zoals Bilbao ook fenomenaal sterk reed) als je kijkt naar diezelfde objectieve cijfer. Mssn kan hij op een goeie dag beter maar dat heeft hij nog nooit laten zien alvast.

De situatie is wat ze is en dan zie je dat Vignegaard het allerbeste is wat er ooit rondreed op een TT in een grote ronde. En we hebben al wat zien passeren qua tijdrijders in een TT :)
Jij kijkt naar naakte cijfers zonder verder te kijken waarom er zo een uitschieter is. Welke factoren daar toe bijgedragen hebben etc..
Je kan toch niet zeggen dat Pogacar de beste TT uit zijn carrière rijdt als je enkel kijkt naar het verschil tov zijn tegenstanders.Zet Roglic, Thomas, Remco daarbij en plots is het verschil niet meer zo groot. Hoe goed uw eigen tijdrit is hangt toch niet enkel af van het niveau van uw tegenstanders. Ik begrijp echt niet dat je zijn eigen gevoel in vraag gaat stellen. Hij zal zelf gezien hebben dat zijn waarden niet waren wat hij verwacht had.

Vingegaard is volgens Renaat nog niet eens kort bij het beste wat er ooit rondreed op een TT in een grote ronde. Toch niet als je uw objectieve kijk naar de cijfers doortrekt.

Jij kijkt naar naakte cijfers zonder verder te kijken waarom er zo een uitschieter is. Welke factoren daar toe bijgedragen hebben etc..
Je kan toch niet zeggen dat Pogacar de beste TT uit zijn carrière rijdt als je enkel kijkt naar het verschil tov zijn tegenstanders.Zet Roglic, Thomas, Remco daarbij en plots is het verschil niet meer zo groot. Hoe goed uw eigen tijdrit is hangt toch niet enkel af van het niveau van uw tegenstanders. Ik begrijp echt niet dat je zijn eigen gevoel in vraag gaat stellen. Hij zal zelf gezien hebben dat zijn waarden niet waren wat hij verwacht had.

Vingegaard is volgens Renaat nog niet eens kort bij het beste wat er ooit rondreed op een TT in een grote ronde. Toch niet als je uw objectieve kijk naar de cijfers doortrekt.
Dan trekt de tegenstand op niets en is alles klaar (y).

Terug
Bovenaan