Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Quick-Step wordt inderdaad belachelijk volgend jaar door Jumbo-Visma. Remco moet echt naar een andere ploeg wil hij überhaupt ooit kans maken. Zelfs UAE met al hun geld wordt al met de grond gelijk gemaakt.
UAE was als ploeg toch best goed? Op een bepaald moment ligt het gewoon niet meer aan de ploeg maar aan de kopman.

Zet Remco met een goeie Van Wilder in de Tour en das best ok hoor. QS kan gewoon geen Adam Yates betalen als meesterknecht maar wie kan dat wel? Kuss is wrs wat goedkoper maar das een uniek profiel, zo is er maar eentje in het hele peloton.

Benoot en dat vuistje... ik begrijp de reactie maar dat vind ik gezien de situatie nu echt niet nodig/gepast. Als Vingegaard hier Pogacar er op een normale manier af rijdt en de Tour naar zich toe trekt ok maar dit is niet normaal. Dan moet je misschien ook niet ostentatief gaan juichen.

Pogacar verliest dus nog meer dan 4 minuten.
Los of Pogacar iets mankeert maar week 3 is wel in Vingegaard zijn voordeel. Hij presteert precies een pak beter dan de afgelopen weken.

Met alle respect maar als ik dit zie dan vraag ik mij oprecht af wie hier weerwoord aan kan bieden. Remco met alle respect gaat dat niet kunnen, laat staan dat zijn ploeg sterk genoeg is om hem in de positie te brengen dat hij kan proberen.

Toch duidelijk last van die val - hopelijk kan hij de Tour nog uitrijden. Het zwaarste hebben we gehad, nu even herstellen.

Jongen UAE staat 2e en 3e! Maar ja ze kunnen er niks van die losers.

Op 7 en meer dan 10 minuten.
Ik wil maar zeggen dat er nooit zo’n kwaliteitsinjectie bij Quick-Step kan gebeuren op 1 jaar tijd. Hij moet gewoon naar een veel en veel sterkere ploeg.
Tot nu toe teert Remco meer op zijn individueel talent. Daarmee gaat hij niet winnen tegen het Jumbo-blok.

Toch duidelijk last van die val - hopelijk kan hij de Tour nog uitrijden. Het zwaarste hebben we gehad, nu even herstellen.
Ik denk dat het eerder iets anders is. Peiper zei gisteren al dat Pogacar er voor zijn doen niet normaal uit zag en die kent hem eigenlijk door en door.

Ik wil maar zeggen dat er nooit zo’n kwaliteitsinjectie bij Quick-Step kan gebeuren op 1 jaar tijd. Hij moet gewoon naar een veel en veel sterkere ploeg.
Tot nu toe teert Remco meer op zijn individueel talent. Daarmee gaat hij niet winnen tegen het Jumbo-blok.

WTF? Naar welke ploeg dan wel? Als zelfs de ploeg van de 2e en 3e niet goed genoeg is? Dan moet hij dus ook naar Jumbo of zo? Echt WTF jongens toch.

Met alle respect maar als ik dit zie dan vraag ik mij oprecht af wie hier weerwoord aan kan bieden. Remco met alle respect gaat dat niet kunnen, laat staan dat zijn ploeg sterk genoeg is om hem in de positie te brengen dat hij kan proberen.

Vingegaard kwam vandaag maar 50" dichter op Gall , Remco reed hem op minuten vandaag 🤡 🤞

Wonderbaarlijke tactiek wel van UAE. Majka en Soler in de vroege vlucht sturen die vervolgens zich kunnen leegrijden om de podiumplaatsen van zowel Yates als Pogacar te verzekeren!

WTF? Naar welke ploeg dan wel? Als zelfs de ploeg van de 2e en 3e niet goed genoeg is? Dan moet hij dus ook naar Jumbo of zo? Echt WTF jongens toch.
Je kan het niet eens zijn met iemand over iets, maar dan kan je nog wel altijd wat normaler reageren hoor.

Als je van slechte wil zou zijn dan zou je kunnen zeggen dat hij misschien eerst eens de vuelta opnieuw probeert te winnen.
Als dat al niet lukt, of hij het moet afleggen tegen Roglic dan is de conclusie snel gemaakt.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het eerder iets anders is. Peiper zei gisteren al dat Pogacar er voor zijn doen niet normaal uit zag en die kent hem eigenlijk door en door.
Herstel van een polsblessure
Beetje ziekjes misschien ??
Mentaal gekraakt ??
Nu knie geraakt ??

Hij heeft gestreden als een beest maar het is nu game over. Ik hoop echt dat hij nog doorgaat tot Parijs want anders is het toch wel zonde na zo'n hevige strijd voor geel.

Ah ja de ploeg die het nog slechter doet dan UAE
Ze hebben dan ook geen renner bij die weerwoord kan bieden aan Vingegaard en Pogacar natuurlijk.
Pidcock is hier om te proberen, Bernal is een schim van zichzelf en Carlos Rodriguez is hier ook om te zien hoe ver hij geraakt.

Maar als we eerlijk zijn dan is het toch geen geheim dat Remco bij ineos 1000x beter omringd is dan bij QS natuurlijk.

Het was de COVID Tour toen

Ja dat weet ik , maar er stond wel volk buiten toen , maar dat was peanuts ivg met nu.
Maar ik weet niet meer of ze cols volledig afsloten toen of niet en wat de regels waren voor de Fransen.

Col de Loze 2020 was mooier om te zien dan deze van dit jaar in ieder geval

Maar ik heb persoonlijk het gevoel dat er meer publiek aan de kant staat dan vroeger ? (Mss door die Netflix serie ofzo)?

Laatst bewerkt:
De beste klimmer op 20min... :rolleyes:

Het zal een keer niet naar de gele trui gaan de bollen. Als Ciccone in de vogezen de nodige punten pakt en Vingegaard blijft zitten tot de slotklim moet het wel lukken. Vingegaard zal er ook wel niet echt voor gaan vechten neem ik aan, al heeft hij nu wel de nodige ruimte natuurlijk moest hij nog wat willen spelen.

EDIT: Gall natuurlijk ook heel dicht gekomen nu en die klimt wel heel goed dus als die slim is pakt hij die straks in de vogezen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan