Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Dit is het verschil tss 1 ronde rijden per jaar met een ijzersterke ploeg versus teveel hooi op je vork en een mindere ploeg rond je.
Vingegaard zit aan 4 koersdagen extra.
Ja, een klassieker betwisten zal misschien meer van je vragen dan een keer uitpakken in een weekronde en nadien consolideren, maar nogmaals, Milaan-Sanremo is tien minuten wakker zijn na een slaap van zes uur en de Waalse Pijl is effe buitenkomen in hondenweer om naar de bakker te gaan. Dat ga je niet voelen de dag nadien als toprenner.

Pogacar werd gisteren overtroffen door een superieur iemand in een TT. Daar heb je geen ploeg voor nodig.
Nu was het tempo te hoog en brak hij, zonder dat Jumbo eraan te pas kwam.
In deze Tour is er bij mijn weten geen moment geweest dat Tadej op zijn ploeg moest rekenen in een hachelijke situatie, op een afdaling en een stuk vlak na in de eerste week.

Ja inderdaad hé wat een slechte ploeg heeft die Pogacar. Zijn beste man moet je al helemaal onderaan het podium gaan zoeken. Ze hadden zo weinig knechten dat UAE maar een mannetje bij Pogacar en maar eentje bij Yates kon zetten er hadden er op zijn minst toch 5 bij Pogacar moeten gezet hebben en 4 bij Yates. Dat ze buiten de 2e en de 3e niemand anders in de top 10 hebben zegt eigenlijk alles over wat voor een zwakke ploeg dat is.
Sterke individuele renners maken geen sterke ploeg. Cfr de Rode Duivels onder Martinez.

Sterke individuele renners maken geen sterke ploeg. Cfr de Rode Duivels onder Martinez.

Maar je kan volgens mij op geen enkel moment in de TdF zeggen dat het de schuld was van z'n ploegmakkers dat hij tijd verloor? Het was zelfs een individuele tijdrit die de scherprechter bleek te zijn.

Maar je kan volgens mij op geen enkel moment in de TdF zeggen dat het de schuld was van z'n ploegmakkers dat hij tijd verloor? Het was zelfs een individuele tijdrit die de scherprechter bleek te zijn.
Nee niet van zijn ploegmakkers maar van de ploegleiders. Die hadden bijvoorbeeld die idiote fietswissel nooit mogen doorvoeren en al zeker niet op die plaats.

Dit is het verschil tss 1 ronde rijden per jaar met een ijzersterke ploeg versus teveel hooi op je vork en een mindere ploeg rond je.
Vingegaard heeft momenteel 42 koersdagen.
Pogacar: 38 koersdagen.

Oke, moeilijk te vergelijken vanwege de blessure, maar we moeten ook niet doen alsof Vingegaard pas begint te koersen vanaf de Dauphine he.

Ja inderdaad hé wat een slechte ploeg heeft die Pogacar. Zijn beste man moet je al helemaal onderaan het podium gaan zoeken. Ze hadden zo weinig knechten dat UAE maar een mannetje bij Pogacar en maar eentje bij Yates kon zetten er hadden er op zijn minst toch 5 bij Pogacar moeten gezet hebben en 4 bij Yates. Dat ze buiten de 2e en de 3e niemand anders in de top 10 hebben zegt eigenlijk alles over wat voor een zwakke ploeg dat is.
Vooral niet overdrijven, en leer lezen.

Jumbo is gwn de sterkste ploeg momenteel.

Nee niet van zijn ploegmakkers maar van de ploegleiders. Die hadden bijvoorbeeld die idiote fietswissel nooit mogen doorvoeren en al zeker niet op die plaats.

Die fietswissel was inderdaad onbegrijpelijk maar zelfs zonder die wissel had hij serieus wat tijd aangesmeerd gekregen.

Dat gezegd zijnde, iedereen had schrik dat Pogacar de komende jaren ging domineren op "Merckiaanse" wijze maar zo zien we maar dat de TdF winnen verre van evident is, zelfs niet voor een wielergod (en dat is hij zelfs na deze inzinking nog steeds hoor) als Pogacar.

Ik denk dat die pure focus op het rondewerk toch wel veel verschil maakt... Die pols zal ook geen cadeau geweest zijn.

Pogacar rijdt wel de op 1 na snelste tijd tussen CP2 en aankomst, haalt zelfs de renner voor hem bijna in op zijn gewone fiets.

Hij heeft gewoon een zware TT fiets en wss niet voldoende op zijn TT getraind waardoor hij wss dacht sneller te zijn op gewone fiets
Je kan dat trouwens gewoon berekenen adhv data die wij allemaal niet hebben

Ik denk dat die pure focus op het rondewerk toch wel veel verschil maakt... Die pols zal ook geen cadeau geweest zijn.
Vingegaard zijn koersen zijn uitgekozen met maar 1 doel : de Tour de France winnen . Pogacar koos ervoor om klassiekers te rijden , dat zal hij niet meer doen volgend jaar als hij Vingegaard wil verslaan . Zelfs de Giro lijkt me een betere voorbereiding dan de RVV en LBL .De speeltijd is over voor Pog.

Tschijnt dat Majka zo luid snurkt dat Tadej er soms van wakker wordt ! Daarom dat hij er wat moe uitzag mss ? :oi22:

Het is niet moeilijk waarom Pogi de tour verloor.
Hij stuit waarschijnlijk op een van de sterkste grote ronde renner allertijden qua capaciteiten en waarbij ze ook gebruikt worden door de trainers/ploeg.

Laat pogacar nog al die dingen doen dat hier gezegd worden , dan nog zal het lastig zijn om te winnen tegen een vingegaard op topniveau.

Pogacar = een van de allerbeste allround wielrenners allertijden
Vingegaard = een van de allerbeste grote ronde wielrenners allertijden

Laatst bewerkt:
Vingegaard zijn koersen zijn uitgekozen met maar 1 doel : de Tour de France winnen . Pogacar koos ervoor om klassiekers te rijden , dat zal hij niet meer doen volgend jaar als hij Vingegaard wil verslaan . Zelfs de Giro lijkt me een betere voorbereiding dan de RVV en LBL .De speeltijd is over voor Pog.
Zou jammer zijn dat hij enkel nog rittenwedstrijden gaat rijden in Zuid-Amerika en het Midden-Oosten en we hem niet meer gaan zien in LBL en andere klassiekers. Remco kan zijn vaste afspraak in Luik dan ook beter afzeggen.

Pogacar werd gisteren overtroffen door een superieur iemand in een TT. Daar heb je geen ploeg voor nodig.
Nu was het tempo te hoog en brak hij, zonder dat Jumbo eraan te pas kwam.
Hij had last van zijn maag (hij had zwarte plakband op zijn buik sinds de start al), waarschijnlijk was hij gisteren al niet meer 100%. Normaal zou hij nooit breken op dat moment vandaag.

Hij had last van zijn maag (hij had zwarte plakband op zijn buik sinds de start al), waarschijnlijk was hij gisteren al niet meer 100%. Normaal zou hij nooit breken op dat moment vandaag.

Helpt dat? Ik dacht zoiets voor spieren of zo was. Als je maagproblemen helpt wat baat dan wat plakband erop? Ik zag het ook die plakband maar geen idee wat het betekend je zou eerder plakband verwachten aan zijn pols, ik dacht even dat hij wat kilos verloren had en hulp nodig had om zijn broek omhoog te houden ;)

https%3A%2F%2Fstatic.nieuwsblad.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2023%2F07%2F19%2Fe5ab3283-004b-4ab2-951f-ab9d2240e355.jpg

Laatst bewerkt:
Helpt dat? Ik dacht zoiets voor spieren of zo was. Als je maagproblemen helpt wat baat dan wat plakband erop? Ik zag het ook die plakband maar geen idee wat het betekend je zou eerder plakband verwachten aan zijn pols, ik dacht even dat hij wat kilos verloren had en hulp nodig had om zijn broek omhoog te houden ;)

https%3A%2F%2Fstatic.nieuwsblad.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2023%2F07%2F19%2Fe5ab3283-004b-4ab2-951f-ab9d2240e355.jpg

Of het helpt, daar hebben we vandaag het resultaat van gezien vrees ik. Plakkers en hij die zegt dat zijn voeding niet naar de benen ging zullen wel maagproblemen zijn.
Als je dan +5000 hm moet verteren dan heb je geen mooie vooruitzichten.

Net de beelden eens gezien en zag er idd ook wel niet echt normaal uit voor zijn doen.

Kinesiotape gaat maagklachten niet wegnemen
Maar kan wel de last verlichten (druk weghalen van gezwollen lichaamsdelen, en verbeterde algemene circulatie die dan kan meehelpen aan het herstel.)

Heel veel zal dat niet zijn , maar in topsport tellen alle percentjes

Er zit voldoende tijd tussen de klassiekers en de tour hoor.
De vraag is of hij zoveel klassiekers moet rijden en niet iets gerichter naar kleinere rondes moet gaan.

Maar laat ons eerlijk zijn neem Vingegaard weg en Pogacar rijdt zijn dichtste concurrent die geen ploegmaat is nog altijd op 5minuten.
Dus zo slecht is hij allerminst. Hij komt hier gewoon een Vingegaard tegen die nog 2 niveau’s hoger staat.

We zullen zien wat hij volgend jaar gaat doen. Maar het kan zomaar zijn dat hij een giro of een vuelta gaat doen.
UAE zal waarschijnlijk ook niet zulke hoge eisen stellen als sponsor zijnde dat hij specifiek de tour moet doen. Want als we eerlijk zijn dan heeft UAE hetzelfde probleem als de andere ploegen zonder Pogacar, je komt voor een tweede plaats maximaal.
Maar zelfs al doet hij een dubbel lijkt het mij dat hij nog gewoon realistisch dat hij vlot tweede wordt.

Maar misschien liggen de kaarten volgend jaar totaal anders en gaat Remco met ineos naar de tour en rolt hij Vingegaard totaal op.
Wat kan, weinig realistisch, maar het kan en het zou voor mij persoonlijk wielergenot op zijn best zijn.

De kritiek op UAE vind ik toch niet helemaal terecht. Toen Pogacar de maat nam van Roglic in de laatste tijdrit van zijn eerste Tourwinst was iedereen lyrisch over UAE (en Peiper), want Pogacar kende elke cm van elke bocht in de tijrit en bla bla bla... Jumbo kreeg toen veel kritiek o.a. door de (positie van de) rare helm of wat was het allemaal.

De winnaar heeft altijd gelijk.

Je kan ook én professioneel zijn én nog steeds af en toe fouten maken hoor.

UAE kon hier ook nog Ayuso en Almeida aan de start brengen, maar Jumbo heeft hier ook geen Roglic. Beide ploegen waren hier zeker sterk genoeg. Uiteindelijk komt er gewoon een moment dat het man tegen man wordt. Ik heb in ieder geval op geen enkel moment gedacht: had Pogacar hier maar een betere poeg...

En ja, Vingegaard rijdt zijn koersen vóór juli allemaal met het oog op de Tour. Hij heeft maar één hoofddoel. Pogacar gaat graag ook nog spelen in allerlei klassiekers. Pogacar is bezig met veel meer dan alleen de Tour, die wil gewoon alles eens een keer winnen?

Laat Pogacar volgend jaar een gelijkaardige voorbereiding doen als Vingegaard en je ziet misschien gewoon een gelijkaardig resultaat hoor. Je moet het ook mentaal nog kunnen opbrengen. Ik denk dat Pogacar dat ook gewoon nodig heeft, de manier waarop hij nu zijn seizoen rijdt.

Terug
Bovenaan