Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Zijn jullie er echt van overtuigd dat een RVV en LBL meerijden voor Pogacar het verschil maakt tussen winst of verlies in de Tour? Dat is toch een al te gekke stelling?!

Zijn jullie er echt van overtuigd dat een RVV en LBL meerijden voor Pogacar het verschil maakt tussen winst of verlies in de Tour? Dat is toch een al te gekke stelling?!
Ik kan me wel voorstellen dat er andere focussen zullen gelegd worden in zijn trainingen waardoor hij bvb wel wat aan explosiviteit zou kunnen inboeten om nog beter langere klimmen te kunnen verwerken. Als hij dat wat verliest kan je je de vraag stellen in hoeverre het dan nut heeft om te rijden in Vlaanderen.

Als hij dat wat verliest kan je je de vraag stellen in hoeverre het dan nut heeft om te rijden in Vlaanderen.
Hij wou dit jaar ook gewoon liever Vlaanderen winnen dan de Tour.

Had hij niet gevallen in LBL zou hij wsl direct mee op hoogtestage gegaan zijn en fysiek wel sterker gestaan hebben. Dan spreken we wel niet over ander type voorbereiding zoals verkenningen en tactieken.

Had hij niet gevallen in LBL zou hij wsl direct mee op hoogtestage gegaan zijn en fysiek wel sterker gestaan hebben. Dan spreken we wel niet over ander type voorbereiding zoals verkenningen en tactieken.
Ja maar dat is een uitzonderlijk voorval. Als Vingegaard valt in pakweg Baskenland en hij breekt daar z'n pols, heeft hij hetzelfde probleem als Pogi hé.
Ik bedoel dat de deelname aan die enkele klassiekers 3 maanden voor de Tour toch niet zo'n gigantische invloed zal hebben op de conditie in de Tour?

Ik weet niet of ik dat denk. Maar hij gaat toch minder vrijheid krijgen in zijn programma dat denk/vrees ik wel.

Hij wou dit jaar ook gewoon liever Vlaanderen winnen dan de Tour.
Dat heeft hij nu gedaan, vinkje gezet. Als hij hetzelfde loon wil blijven verdienen zal hij wel moeten zorgen dat zijn focus vooral op de tour ligt.

Amai Philipsen laat zich van zijn kleinste kant zien. Eikeltje.
Hoezo? (disclaimer: ik zie de koers niet)

Lotto en een paar andere ploegen wilden op een klimmetje een aanval opzetten, Alpecin/DSM/Jayco gaan de weg daarom blokkeren. Eenkhoorn gaat via het gras en valt aan en dat gaat Philipsen doen alsof hij Armstrong is. Arrogant en compleet onnodig. Jongen mag al blij zijn dat hij al zijn 4 overwinningen heeft mogen behouden en dan gaat hij dit doen. Wilt zich precies niet populair maken.

Altijd weer die sneer naar Remco.. is dat nodig?

Kom kom nu ook niet overdrijven eh :p
Dat was voor alle duidelijkheid, ik weet dat je het moeilijk hebt ironie en sarcasme, geen sneer.

Het gaat erom dat zo een prestatie van 7,6w/kg zelfs voor iemand die we het koosnaampje “God” geven buitenaards lijkt. Een man die zelf zaken laat zien die voor een normale mens en modale renner buitenaards lijken.

Dat heeft hij nu gedaan, vinkje gezet. Als hij hetzelfde loon wil blijven verdienen zal hij wel moeten zorgen dat zijn focus vooral op de tour ligt.

Is dat zo?
Ik denk met wat die jongen laat zien in allerhande koersen en buiten de koersen hij van onschatbare waarde is.
Dat hij nu er wat door zakt geeft ook een mega exposure. En uiteindelijk draait het om wat de sponsor wilt, en we weten allemaal dat de emiraat zijn insteek niet de koers an sich is.

Mannen van Lotto-dstny die nog willen demarreren uit het peloton (die hebben ook geen ander doel meer natuurlijk). En Alpecin die de eerste rij van het pak blokkeert, waardoor ze eerst al wat moeten wringen om erdoor te geraken.
Als er dan eentje kan wegrijden, spurt Philipsen ernaartoe, gaat ernaast rijden, semi de pas afsnijden, zo te zien nog wat toeroepen...
Dat heeft hij inderdaad allemaal wel niet nodig. Waar gaan die lotto's ook naartoe rijden. Als ge u daar als kopman met al 4 ritten binnen mee wilt bezighouden...

Schandalig manoeuvre van Philipsen. Goed bezig om zo snel de vijand van het peloton te worden. Daar mogen ze gerust tegen optreden.

Reden waarom hij het doet is waarschijnlijk omdat Eenkhoorn een risicootje nam door langs het gras te gaan en daarbij een Alpecin renner ietwat uit evenwicht brengt, maar dat is nog altijd geen reden om zo arrogant te gaan doen, zeker wetend dat wat Eenkhoorn doet een gevolg is van dat irritant weg blokkeren.

Natuurlijk wat is er daarvoor gebeurd. Daar hebben we het gissen naar momenteel.
Misschien zit Pascal al dagenlang gevaarlijk te doen en was zijn move nu de druppel.
Het is een raar manoeuvre, maar ik denk dat we pas echt de eindconclusie kunnen maken na de rit.

Terug
Bovenaan