Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
K'moest eerlijk zeggen dat ik mijn bedenkingen had bij dat "plan", maar uiteindelijk is het toch goed uitgedraaid. Campenaerts toch een groot aandeel in gehad denk ik. Raar dat er vandaag met hem niemand meespringt...

Hier nog over dat incident. Je moet toch durven als ploegmanager van Phillipsen om het te hebben over zwengelen. Ze blokkeren gvd met de sprintersploegen de ganse weg. DSM zat er ook weer bij, na hun stop-acceleratie-taktiekje van't voorjaar. Wat moet hij dan doen? T'was een stuk veiliger als die megool die het in de RvV omzeep hielp met een manoevre langs een waterplas. Hij gaat er dan achter en snijdt hem nog eens 2x de pas af. Ongelofelijk. Moet niet bestraft worden imo maar stop aub met het goed te praten.
Wat een figuur :laugh: Gisteren daar niet op willen ingaan omdat hij zogezegd nog geen beelden had gezien, ja kom da maak je mij niet wijs. Het stond in alle geuren en kleuren op het internet. Nu weten we dus waarom inderdaad. Hij had toen nog niets bedacht om het te kunnen goedpraten.

Het is toch wel erg dat in de grootste koers van het jaar de neutrale wagen van Shimano niet weet wie met welke pedalen rijdt.
Zo moeilijk is het toch niet om alle ploegen af te gaan. 9 man weg, die 9 hun "profiel" bovenhalen. Pollit ketting over, shimano pedalen, grootste framemaat dat we hebben.

Wat een amateurisme.

Amai zeg er hebben een paar teams zich echt enorm laten ringeloren.

Intermarché en Lotto bijvoorbeeld. De helft van het peloton springt naar voren en je bent niet mee.

Hoe hou je nu zo'n bende onder controle natuurlijk nu al VDP op kop. En waarom rijd UNO zo hard? Hebben die dan een sprinter mee of zo? En Campenaerts voelt precies de vermoeidheid niet.

UNO X zich anders wel een beetje belachelijk gemaakt toch... Geen idee wat die aan het doen waren.

Campenaerts duidelijk gewoon voor de strijdlust gegaan.

Asgreen misschien wel op weg naar zijn 2e op rij.

Asgreen denk ik?

Die zijn sprint wederom fenomenaal.

EDIT: Mohoric volgens computer ma toch afwachten denk ik, leek mij toch nipt dat Asgreen zijn jump beter was.

Mohoric, maar man wat is het nipt. Fenomenale jump wel, die van Asgreen is te laat getimed.

Asgreen zijn sprint wel weergaloos, nog zot dat het zo nipt is nadat die eerst dat gat naar Oconnor dicht.

Terug
Bovenaan