Tour de France 2023

Wie wint de tour de france

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 66 45,8%
  • Tadej Pogacar

Stemmen: 72 50,0%
  • Hindley Jai

Stemmen: 1 0,7%
  • Mas Enric

• Carapaz Richard

Stemmen: 0 0,0%
  • Gaudu David

• Martínez Daniel Felipe

• Mas Enric

• Yates Adam

• O'Connor Ben

• Iemand anders namelijk,...

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    144
Het is toch algemeen bekend dat de meeste ploegen hun groepen bij Shimano aankopen? Dat wordt door José 15x per seizoen aangehaald.
We zijn juli 2023, ik reed in maart 2022 al met de nieuwe 12-sp groep. Als je nu nog niet wist dat TotalEnergies met oude groepen rondreed is het toch omdat je er niet in geïnteresseerd bent. Zoals 99% van de mensen die een fiets kopen. Dus nee, ik denk niet dat die mensen nu plots geen Specialized meer gaan kopen.
Enkel de pedalen

Het is toch algemeen bekend dat de meeste ploegen hun groepen bij Shimano aankopen? Dat wordt door José 15x per seizoen aangehaald.
We zijn juli 2023, ik reed in maart 2022 al met de nieuwe 12-sp groep. Als je nu nog niet wist dat TotalEnergies met oude groepen rondreed is het toch omdat je er niet in geïnteresseerd bent. Zoals 99% van de mensen die een fiets kopen. Dus nee, ik denk niet dat die mensen nu plots geen Specialized meer gaan kopen.
Dat laatste heb ik ook niet gezegd he. Natuurlijk gaat Jan Modaal Specialized materiaal blijven aankopen.
Ik zei alleen als Jan Modaal als die dat leest gewoon denkt ... ah wel - hetgeen ik net gezegd heb.

Als je 5mio verdient dan koop je toch gewoon wat 'trappers' voor de ganse ploeg zeker...
Haha dat is wel waar :D

Roglic doet ook mee. Als TJV de Vuelta wint, dan hebbe ze de drie Grand Tours gewonnen in een jaar.
Vingegaard die meedoet, zou één van de redenen van TJV zijn om tegelijk ook meer data in te winnen over hoe Vingegaard zich verhoudt tegenover Remco, met het oog op de Tour van 2024?
Vingegaard + Roglic vs. Pogacar + Evenepoel? (Als Pogacar meedoet.)

Ik denk dat Vingegaard toch eerder gaat als steun voor Roglic + als backup. Als het even kan, willen ze winnen met Roglic. Maar als het niet kan, dan gaan ze voor Vingegaard. (Vermoed ik.)

Laatst bewerkt:
Wie wordt er dan kopman bij TJV? Aangezien Roglic toch vol voor eindwinst gaat, lijkt me dit toch interne concurrentie?

Ze zullen bij Jumbo wat schrik hebben van Remco dat ze twee GC kopmannen sturen zeker :oi22:

Zou het wel echt afmaken, wegknallen met Asgreen, Kung en nog een paar van dat soort mannen. Geef die 10 seconden en ze zien ze niet meer terug :biglaugh:

Campenaerts heeft de Super Combative gewonnen. 20000 euro erbij en op het podium op de Champs, niet slecht.
Mooie troostprijs toch wel voor Lotto. Ondanks het gebrek aan rit winst hebben ze toch wel een redelijk goeie Tour gereden imo. Toch een aantal keer relatief dicht bij met Ewan, Van Gils & Eenkhoorn. Campenaerts die zich toch kon laten zien... of het allemaal slim is das een ander paar mouwen maar als je dat nog allemaal kan in week 3... er zijn er veel die bij de 2de rustdag al wensten dat ze naar huis mochten.

Mooie troostprijs toch wel voor Lotto. Ondanks het gebrek aan rit winst hebben ze toch wel een redelijk goeie Tour gereden imo. Toch een aantal keer relatief dicht bij met Ewan, Van Gils & Eenkhoorn. Campenaerts die zich toch kon laten zien... of het allemaal slim is das een ander paar mouwen maar als je dat nog allemaal kan in week 3... er zijn er veel die bij de 2de rustdag al wensten dat ze naar huis mochten.

Slim zou ik het ook niet noemen als je het best mogelijke resultaat najaagt. Eergisteren zat er misschien bijvoorbeeld wel een ereplaats in als hij zich koest houdt (ploegmaten gaan ook in de fout door niet mee te zijn met die 2e grote groep), maar overwinning niet en dan heeft hij nu toch voor ontzettend veel publiciteit gezorgd (en een mooie prijs). De sponsors zullen dus ondanks het gebrek aan ritwinst wel relatief tevreden zijn. Zoals je zegt. Ze hebben toch 3 tweede plaatsen en nog een 3e. Slecht is dat niet, zeker gezien de omstandigheden. Veel beter de vorige 2 jaar alleszins.

Realistisch gezien voor de kenners: hoeveel kans maakt Evenepoel volgend jaar in de Tour tegen een Vingegaard & Pogacar in deze vorm, en vooral de machine van Jumbo Visma?

Realistisch gezien voor de kenners: hoeveel kans maakt Evenepoel volgend jaar in de Tour tegen een Vingegaard & Pogacar in deze vorm, en vooral de machine van Jumbo Visma?
Moeilijke vraag denk ik... Hangt van parcours af.
Moest ik Remco zijn zou ik volgen, maar ligt niet in zijn natuur.

2de vuelta gaat al iets zeggen. Nog altijd zonde van de giro. Heeft nog maar 1 GT uitgereden van 3 deelnames. Dat is een handicap.

Ik vraag me af hoe lang Jumbo Visma iedereen tevreden aan boord gaat kunnen houden.

Indien Vingegaard zich op de Vuelta focust, vrees ik dat Roglic tweede viool gaat mogen spelen.

R.EV die de tour wint van Pogacar en Vingegaard lijkt me eerlijk gezegd wel een safe bet. Quote me gerust volgend jaar wanneer R.EV in het geel staat aan het einde van de Tour.

Op een parcours als dit jaar ? Niks, noppes, nade, niënte, njet, rien de knots, zero, nul. Met een 3de plaats achter die 2 mag hij heel tevreden zijn want dat is het maximum haalbare.
Indien je er anders over denkt wordt het tijd om de chauvinistische bril af te zetten.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan