Wielerprono heb ik vroeger nog gedaan. Was toen veel volk die meedeed waardoor een stage win ook iets betekende. Verder doe ik ook Chicabike/Megabike, maar dat is over een gans jaar. Je maakt dus je ploeg voor het ganse seizoen en een paar keer per jaar mag je 3 renners wisselen. Zal die chicabike volgend jaar wel wat promoten hier, want je kan enkel meedoen begin januari.
Dat van Sporza is al een beetje uit de hand gelopen. Er zijn mensen die meedoen om zo weinig mogelijk punten te scoren. Er zijn mensen die voor iedere rit een aparte ploeg opstellen op de dag zelf. Zo wordt het wel heel moeilijk om iets te winnen. Een collega was toch eens 2de geworden bij een rit van de Giro, en een maat ooit top 5 Giro paar jaar geleden. En vanaf je het één dag vergeet kan je het natuurlijk op je buik schrijven. Wel plezant, maar vooral om wat te trashtalken onder vrienden.
Mijn ploeg momenteel:
Sprinters: Philipsen, Merlier, Milan, Andresen, Waerenskjold, Renard
Punchers: Van der Poel, Van Aert
Aanvallers: Martin, Armirail, Blackmore, Muhlberger
Klassement: Pogacar, Vingegaard, Roglic, Skjelmose
Voor de Giro had ik buiten Philipsen geen sprinters aangezien ik dacht dat er amper gesprint ging worden. Wat een fail zeg... XD Nu niet meer.

De bedoeling is allicht om klassementsmannen in te brengen afhankelijk van de eerste bergritten. Feedback is welkom want ik heb nog 1M over.
Redenering achter WVA en VDP is dat de eerste niet meer naar Kooij moet kijken, en VDP kan zowel de etappes proberen waar hij niet als loods moet fungeren. Heb me der al eens aan mispakt in het verleden, maar we zien wel. Van Remco hoop ik dat hij zich wat koest houdt tot de tijdrit, maar voor hetzelfde geld probeert hij weer alles te winnen om dan keihard te crashen (figuurlijk) in de eindweek.
Armirail heeft al een paar bergtruien op zijn naam gezet en is wel een kandidaat om die hier de eerste week te dragen. Een Martin kan dat ook. Die 10p per dag tellen toch op. Als het iemand anders is: tant pis. Ze zullen wel eens mee zijn in een grote ontsnapping.
Voor de sprinters baseer ik me misschien teveel op die CPH sprint, maar het lijkt me wel een goede indicator. Geen idee of Renard 'mag' sprinten maar je moet iemand pakken voor 2M he.

Sowiezo pak je best 4 sprinters mee minimum of winnen wordt zeer moeilijk. Het zijn niet veel sprints, maar je moet er toch 4 in de bus zetten steeds dusja, wie anders?