Tour de France 2025

Zeker mooi op tijd aanwezig zijn voor de reclamecaravaan.

Het hoogtepunt van de tour live te bekijken zijn niet de renners maar vechten met andere mensen voor wat snoep en de gratis bolletjes pet

Laatst bewerkt:
hoeveel tijd voor de koers passeert de reclame-caravaan?
Ik zou toch 3u voor schema aanwezig zijn. Tussen de karavaan en de koers kan er soms nog een groot gat zitten, 1u tss laatste karavaan en koers is geen uitzondering maar in vlakkere etappes is dit wel vlotter.
Het is en blijft toch vooral veel wachten gaan kijken naar de koers.

Ik zou toch 3u voor schema aanwezig zijn. Tussen de karavaan en de koers kan er soms nog een groot gat zitten, 1u tss laatste karavaan en koers is geen uitzondering maar in vlakkere etappes is dit wel vlotter.
Het is en blijft toch vooral veel wachten gaan kijken naar de koers.

Das waar, ben toen de ploegentijdrit was in Brussel gaan kijken met de fiets. Leuke namiddag 😍

Toen Ieper dorp van de ronde was, ook geweest.
Passeerden dan langs het ouderlijk huis met de rit in lijn.

De 5de jammer genoeg niet thuis of ik was ook gaan kijken.

Twijfel om Mathieu VDP in tourmanager te zetten. Wat denken jullie?
Als de usual tourmanager fratsen gerespecteerd worden, vergeet ge hem wrs toch van de bench te halen wanneer het moet.

Da er nog volk is die zich daar mee wilt bezig houden met da spel :unsure:

Als de usual tourmanager fratsen gerespecteerd worden, vergeet ge hem wrs toch van de bench te halen wanneer het moet.

Gitovu.be is een kleinschaliger alternatief en daar ga je dat probleem nooit hebben.

Daar vul je 1 keer je ploeg in, deadline nu is 5/7/25 om 13.00 en daarna is het onherroepelijk gedaan. Je kan niets wijzigen, niet bij valpartij of ziekte of niet starten.
Zorgt ervoor dat het minder stressvol is (je moet het niet elke dag checken) en ook wat onvoorspelbaarder

Gitovu.be is een kleinschaliger alternatief en daar ga je dat probleem nooit hebben.

Daar vul je 1 keer je ploeg in, deadline nu is 5/7/25 om 13.00 en daarna is het onherroepelijk gedaan. Je kan niets wijzigen, niet bij valpartij of ziekte of niet starten.
Zorgt ervoor dat het minder stressvol is (je moet het niet elke dag checken) en ook wat onvoorspelbaarder
Where's the fun in that? :unsure:

Twijfel om Mathieu VDP in tourmanager te zetten. Wat denken jullie?
De eerste week is spek voor de bek van Mathieu, als hij er goesting in heeft.
Samen met de punchende Fransmannen en een Nys kan dat leuk worden.

Sporza trapt de hype trein al in gang zie ik :biglaugh:
Inb4 ze winnen geen enkele rit.
Met Milan als enigste deftige tegensprinter is de kans klein, maar een Groenewegen en een paar verrassingen genre Renard weet je nooit.

Vorig jaar schreef iemand hier dat je het op voorhand kan aanpassen per dag.
De mijne is al ingevuld tot de eerste rustdag. Vallen er een paar uit door crashes, so be it.

Per rit in te stellen? of gewoon 1 ploeg voor de hele tour? indien het laatste is er helemaal toch niets aan?

Anyway, nog een alternatief gemaakt door een mede vlaming: https://rouleur.app

Er zijn er enorm veel en de beste vind ik eigenlijk de sporzamanager voor de vrouwen , geen bank maar wel transfers.

Wielerprono.be
Gitovu.be
Sporzamanager
Velogames
....

hoeveel tijd voor de koers passeert de reclame-caravaan?

Staat op de tour website afhankelijk van de locatie een beetje.
Kijken bij time schedule en dan Caravan (dat zal +/- het uur zijn)

Het leukste om te gaan kijken blijft wel een tijdrit of een lokaal circuit aangezien je dan meer te zien hebt :)

Wielerprono heb ik vroeger nog gedaan. Was toen veel volk die meedeed waardoor een stage win ook iets betekende. Verder doe ik ook Chicabike/Megabike, maar dat is over een gans jaar. Je maakt dus je ploeg voor het ganse seizoen en een paar keer per jaar mag je 3 renners wisselen. Zal die chicabike volgend jaar wel wat promoten hier, want je kan enkel meedoen begin januari.

Dat van Sporza is al een beetje uit de hand gelopen. Er zijn mensen die meedoen om zo weinig mogelijk punten te scoren. Er zijn mensen die voor iedere rit een aparte ploeg opstellen op de dag zelf. Zo wordt het wel heel moeilijk om iets te winnen. Een collega was toch eens 2de geworden bij een rit van de Giro, en een maat ooit top 5 Giro paar jaar geleden. En vanaf je het één dag vergeet kan je het natuurlijk op je buik schrijven. Wel plezant, maar vooral om wat te trashtalken onder vrienden.

Mijn ploeg momenteel:

Sprinters: Philipsen, Merlier, Milan, Andresen, Waerenskjold, Renard
Punchers: Van der Poel, Van Aert
Aanvallers: Martin, Armirail, Blackmore, Muhlberger
Klassement: Pogacar, Vingegaard, Roglic, Skjelmose

Voor de Giro had ik buiten Philipsen geen sprinters aangezien ik dacht dat er amper gesprint ging worden. Wat een fail zeg... XD Nu niet meer. :) De bedoeling is allicht om klassementsmannen in te brengen afhankelijk van de eerste bergritten. Feedback is welkom want ik heb nog 1M over.

Redenering achter WVA en VDP is dat de eerste niet meer naar Kooij moet kijken, en VDP kan zowel de etappes proberen waar hij niet als loods moet fungeren. Heb me der al eens aan mispakt in het verleden, maar we zien wel. Van Remco hoop ik dat hij zich wat koest houdt tot de tijdrit, maar voor hetzelfde geld probeert hij weer alles te winnen om dan keihard te crashen (figuurlijk) in de eindweek.

Armirail heeft al een paar bergtruien op zijn naam gezet en is wel een kandidaat om die hier de eerste week te dragen. Een Martin kan dat ook. Die 10p per dag tellen toch op. Als het iemand anders is: tant pis. Ze zullen wel eens mee zijn in een grote ontsnapping.

Voor de sprinters baseer ik me misschien teveel op die CPH sprint, maar het lijkt me wel een goede indicator. Geen idee of Renard 'mag' sprinten maar je moet iemand pakken voor 2M he. :p Sowiezo pak je best 4 sprinters mee minimum of winnen wordt zeer moeilijk. Het zijn niet veel sprints, maar je moet er toch 4 in de bus zetten steeds dusja, wie anders?

Laatst bewerkt:
Denk niet dat Wout veel ruimte gaat krijgen binnen de ploeg voor eigen glorie tbh.
Benieuwd of Remco in tijd dit jaar dichter kan komen bij de grote 2 qua tijdsverschil, ik wens het hem zeker toe, maar beetje sceptisch tbh.

Verwacht Almeida beter dan vorig jaar, Lipowitz beter dan Rogla.

VDP pakt een ritje, Lenny pakt een ritje. Nys gaat goeie tour rijden, maar op de aankomsten waar ie kan meespelen verwacht ik dat hij overal, net niet goed genoeg zal zijn, voor een ritoverwinning mee te kapen :shutup:

Mobistar lijkt me ook een interessant ploegske, waarvoor er misschien wel eens een appel uit de kast kan vallen, met Castrillo en Romeo :coolbrows:

edit: Skjelmose sinds AGR eigenlijk ook totaal niet meer gehoord of gezien, precies ook redelijk op dreef. Battle voor plek 3 zou wel eens meest interessante kunnen worden van de tour!

Laatst bewerkt:
Dat van Sporza is al een beetje uit de hand gelopen. Er zijn mensen die meedoen om zo weinig mogelijk punten te scoren.
Hehe, zo doen wij het met de vrienden al even.
Is wel leuk, geeft een andere dynamiek aan het koerskijken :tongue: .

Denk niet dat Wout veel ruimte gaat krijgen binnen de ploeg voor eigen glorie tbh.
Veel steun zal hij niet krijgen maar vorige keren mocht hij toch altijd zijn eigen ding doen in de etappes die passen bij hem, waarom nu niet?
Ik zie hem toch de eerste week meedoen met alle sprints om bonificatie seconden te rapen om een gooi te doen naar geel, zelfde voor VDP. Het gaat volgens mij een leuke eerste week worden om te volgen :)

Hehe, zo doen wij het met de vrienden al even.
Is wel leuk, geeft een andere dynamiek aan het koerskijken :tongue: .
Ja idd. Ge moet zien dat ze die ploegmakker-punten niet pakken. Soms kan dat dik tegenvallen. En je weet nooit wie er zich random tussensmijt ergens in de 20ste plek. Kan iedereen zijn. Of een val ofzo in de laatste km's...

En ivm WVA: er zijn toch grenzen aan knechten. In de bergritten moet je een kopman beschermen. Je hebt letterlijk een gans team van 6 om klaar te staan als Jonas valt in die eerste week en terug bij het peloton te loodsen. Vanaf week 2 kan hij dan satteliet gaan spelen of controleren. De kans lijkt me klein dat Jonas het geel pakt in de eerste 10 dagen. Als ze echt het geel niet willen in die ploeg (zou ik ook niet slim vinden) moet je het maar de volgende dag afgeven aan random vluchters.

Terug
Bovenaan