Tour de France 2025

is een verplichting van de Belgische Wielerbond. Dus gelijkwelk team de Belgische kampioen levert, moet zich aan die verplichting houden (afaik)

is een verplichting van de Belgische Wielerbond. Dus gelijkwelk team de Belgische kampioen levert, moet zich aan die verplichting houden (afaik)
Al vraag ik me wel af, wat daar dan tegenover staat. Een boete voor die ploeg? Per wedstrijd?

Van een rijke UAE ploeg zou je nog kunnen verwachten dat ze zich daar niets van aantrekken.

Al vraag ik me wel af, wat daar dan tegenover staat. Een boete voor die ploeg? Per wedstrijd?

Van een rijke UAE ploeg zou je nog kunnen verwachten dat ze zich daar niets van aantrekken.

Als de wielertenue niet in orde is , Kan na herhaaldelijke inbreuken ook een eventuele schorsing volgen. (volgens de regelgeving toch ;) )
Ik dacht dat de boetes konden oplopen tot 1000 euro per wedstrijddag, dan kan dat best vrij duur worden.

Ik hoop wel dat Intermarché het tenue van Zimmerman aanpast wat een gedrocht. (het is nog erger dan UAE)

Gu4U_OpX0AAyMOH

Als de wielertenue niet in orde is , Kan na herhaaldelijke inbreuken ook een eventuele schorsing volgen. (volgens de regelgeving toch ;) )
Ik dacht dat de boetes konden oplopen tot 1000 euro per wedstrijddag, dan kan dat best vrij duur worden.

Ik hoop wel dat Intermarché het tenue van Zimmerman aanpast wat een gedrocht. (het is nog erger dan UAE)

Gu4U_OpX0AAyMOH

Anderzijds 1000 euro per wedstrijddag... zelfs al rijdt hij 50-60 dagen rond in die trui. Wat is 50.000 à 60.000 euro voor UAE :wink:

Een schorsing is natuurlijk een ander verhaal... Je moet als ploeg trouwens wel heel koppig zijn (of een heel 'goede' reden hebben) om dan zo tegendraads te zijn/blijven natuurlijk :wink:

MVDP rijdt niet voor groen.
Merlier rijdt niet voor groen.
Er zijn sowieso te weinig echte sprintkansen voor Merlier en Milan om echt voor groen te gaan.
Van Aert zijn sprint vind ik een vraagteken en ik weet niet of die genoeg vrijheid gaat krijgen. (En hij heeft al een groene trui, dus net zoals SanRemo is dat geen doel meer he).
De andere sprinters zijn net dat tikje te traag, te zwaar of te Frans.

Dan schiet er nog Philipsen over tenzij Bini weer als een god begint rond te rijden of Tadej perongeluk ook groen meegraait.

Er zijn sowieso te weinig echte sprintkansen voor Merlier en Milan om echt voor groen te gaan.
Van Aert zijn sprint vind ik een vraagteken en ik weet niet of die genoeg vrijheid gaat krijgen. (En hij heeft al een groene trui, dus net zoals SanRemo is dat geen doel meer he).

Dan schiet er nog Philipsen over tenzij Bini weer als een god begint rond te rijden of Tadej perongeluk ook groen meegraait.
Ik zie Tadej gewoon groen pakken deze tour.

Er liggen veel punten op aankomsten bergop

De enige die daar een beetje van mogen afwijken heeft was Devolder in 2007 bij discovery. Die had toen een maan over half zijn borst.

Wout heeft net gezegd dat hij niet voor vlakke easy sprints gaat en groen .

Schiet er idd nog over
1. Milan
2. Philipsen
3. Pogi

Met de tussensprints erbij is het denk ik nog voor de sprinters , het is te zien hoe ze het verdelen en hoe oppermachtig Pogi is.

Zeker mooi op tijd aanwezig zijn voor de reclamecaravaan.

Het hoogtepunt van de tour live te bekijken zijn niet de renners maar vechten met andere mensen voor wat snoep en de gratis bolletjes pet

Ik ga mischien gaan kijken op Côte Notre Dame De Lorrette:
Volgens site van de Tour zelf: Doorkomst Caravaan: 12u37
Doorkomst Koers : 14u33 - 14u45

Best al rond 12u daar dan zijn al?

Ik tip op Tim Merlier voor de ritzege morgen. Met 29 Belgen aan de start kan het een échte Tour des Belges worden qua ritzeges! Op naar een mooie TDF! 🇧🇪

Ik tip op Tim Merlier voor de ritzege morgen. Met 29 Belgen aan de start kan het een échte Tour des Belges worden qua ritzeges! Op naar een mooie TDF! 🇧🇪
In navolging van Phil zijn analyses, als iedere non-belg uit koers stapt, zou het wel eens kunnen dat we belgische ritoverwinningen krijgen :unsure:

In 1925 waren er vijftien Belgische ritzeges. In 1972 en 1974 waren het er veertien. Die records zie ik nog niet onmiddellijk sneuvelen.

Terug
Bovenaan