Tour de France 2025

Die uitspraak "Met deze manier van koersen ga je nooit een wedstrijd winnen", wie had die uitspraak nu ook alweer gedaan? Naar welke renner was deze uitspraak nu ook alweer gericht?

Laat ons eerlijk zijn. Het is dom en dom in de overtreffende trap dom.
Als je ambitie hebt om de tour te winnen is dit gewoon die ambitie onwaardig.
UAE en Visma maken zich geen zorgen meer. Om Maassen te quoten “naar Remco kijken we niet”.

Maar als alles normaal verloopt zal dit echt geen impact hebben op het eindresultaat. 3de plek is nog altijd perfect haalbaar.
Maar dan zullen er toch geen fouten meer mogen gemaakt worden.

Phillipsen gewoon oersterk. Met dit team gewoon bij uitstek de man voor alle sprints.

Overdrijven is een kunst. Dit was het klassement vorig jaar. :tongue:

Screenshot-2025-07-05-183154.jpg

Maar goed voor de moraal is het natuurlijk niet.
Ik denk dat niemand verwacht dat de uitslag anders zal zijn dan vorig jaar (P1 & P2) , maar als REV voor P3 wilt gaan zijn dit gewoon domme seconden die je weg gooit en stel dat je een fantastische tijdrit rijdt had je daar kans op geel, die is nu ook gewoon weg.
Ik heb het gevoel (het is een gevoel, dus kan he-le-maal verkeerd zijn) dat dit gewoon te veel gebeurd bij SQS.

Morgen de laatste 30 km geplaveid met kaskes van +/- nen km (ook in de laatste km).
GC kan al (volledig) boeken toe zijn morgenavond eigenlijk :laugh: (en verwacht wel dat UAE hierop gaat koersen )

Edit: Lenny als allerlaatste binnen op bijna 10 minuten

Laatst bewerkt:
Uiteindelijk nog geen man overboord voor het grote doel: plek 3. Behalve dan misschien Jorgenson...

Dat was er ook aan te zien. QS, RB en LT deden allemaal geen moeite precies.

Al van het begin van de race spijt dat ik voor Merlier en niet Bini gegaan ben. Die laatste heeft de hele dag mooi vooraan gezeten.
Ragetransfer incoming.

Evenzeer zijn eigen schuld hier
Collectief falen vooral.. als je zit te lummelen in de helft van het peloton dan is dat gewoonweg de eigen schuld van de kopman en de ganse QST-ploeg + ploegleiding erbij. Nochtans de kms voor die waaier zaten ze wel attent voorin. Onbegrijpelijk om zich te laten uitzakken en dan op 20km van de meet te ver te zitten in een cruciale waaierfase.

Er waren trouwens enorm veel klassementsmannen buiten Pogacar en Vingegaard die zich in de luren lieten leggen vandaag..

Proficiat aan Jasper Philipsen, die het werk van Alpecin-Deceuninck afmaakt met een mooie en speciale overwinning.

Het is me echter niet direct duidelijk wat MVDP bedoelt met deze zin:
Morgen is op papier een prima kans voor MVDP. Of primeert nu Philipsen met zijn gele trui? "Het is nu iets makkelijker om keuzes te maken omdat we deze zege al binnen hebben."

Boeiende openingsetappe. De chaos die voorspelt was heeft zich zeker voorgedaan.

Ik begrijp het ook niet, waarom zit die daar zo graag in het midden van zo'n peleton. Ga vanvoor zitten samen bij de andere toppers. Dag één van de tour en het is sowieso boeken toe voor het algemeen klassement. Allemaal omdat je aan het slapen bent :rofl:
Welke boeken toe?

Er is echt niemand die ook maar aan denkt dat Remco in de buurt gaat komen van die 2.

Philipsen heeft al de zege binnen + geel. Dus nu morgen alles op VDP voor een zege + geel.

Nu morgne ging het sowieso alles voor VDP zijn dus veel verschil maakt het niet uit. Er zijn andere ritten die iets meer twijfelachtig zijn wie je best uitspeelt. Morgen met een muurtje op 5km van de streep en dan een stijgende aankomst dat is gewoon gemaakt voor Pogacar en een goeie VDP.

Hoewel dit eigenlijk gewoon nooit mag gebeuren is het an sich geen drama, Pogacar en Vingegaard zijn hors categorie. Jorgenson en Mas zou hij er sowieso moeten kunnen opleggen.
Het stomste is dat hij allicht die gele trui laat schieten die hij zou hebben kunnen pakken.

Maar het belangrijkste, Mas onder de mensen in een waaierslag en Bini is ook opeens weer relevant🥰

Ik zie het probleem ook niet echt.
Het is natuurlijk beter als je mee bent, maar zijn rechtstreekse concurrentie was dat ook niet. Enkel zal het lastig worden om zelf geel te dragen wat toch denk ik de bedoeling was na de itt.

Pogi en vinge zullen voor hem finishen
Jorgenson zal zich ergens wel eens vol moeten smijten voor Pogi
Tobias Halland moet je wel aankunnen als je top 3 wilt rijden.

Maar O'Connor ? Was toch gevallen binnen de laatste 5km maar is toch op zoveel minuten gezet ?
Als hij dat geweten had was hij toch niet zo rustig binnengekomen

Ik zie het probleem ook niet echt.
Het is natuurlijk beter als je mee bent, maar zijn rechtstreekse concurrentie was dat ook niet. Enkel zal het lastig worden om zelf geel te dragen wat toch denk ik de bedoeling was na de itt.

Pogi en vinge zullen voor hem finishen
Jorgenson zal zich ergens wel eens vol moeten smijten voor Pogi
Tobias Halland moet je wel aankunnen als je top 3 wilt rijden.

Maar O'Connor ? Was toch gevallen binnen de laatste 5km maar is toch op zoveel minuten gezet ?
Als hij dat geweten had was hij toch niet zo rustig binnengekomen

Kan zijn maar in zijn interview lag hij er toch niet echt wakker van had ik de indruk. Schouders optrekken en verder gaan.

Akkoord tis nog 3 weken. Maar gisteren toch een dikke gemiste kans.

In vlv was het ook zoeken naar de juiste woorden van Yves en tim

Terug
Bovenaan